Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Cultura e Actividade Económica Código 615518002
Titulación
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Pena Lopez, Jose Atilano
Correo electrónico
atilano.pena@udc.es
Profesorado
Pena Lopez, Jose Atilano
Correo electrónico
atilano.pena@udc.es
Web
Descrición xeral O programa inclúe unha visión xeral dos fundamentos teóricos da análise de mercado e consumo como fenómenos sociais desde unha perspectiva multidisciplinar, que destaca a análise sociolóxica.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A2 Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores
A3 Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas
A5 Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación
A6 Análisis crítico das sociedades de consumo actuais que permita coñecer a estructuración e o significado social do consumo
A10 Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados
A11 Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos
B4 Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
B6 Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións
B7 Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora
B10 Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente
B11 Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Interpretar os mercados en clave sociolóxica, con especial atención á súa construción social e ás prácticas que o conforman. AM1
AM2
AM3
AM10
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM10
BM11
Explicar a relacionalidade social como factor explicativo dos mercados. AM5
AM6
AM11
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
BM10
BM11

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. O capital social como factor de desenvolvemento dos mercados. 1.1. A interrelación entre sociedade e economía.
1.2. As relacións sociais e o comportamento económico.
1.3. O concepto de Capital Social Xeral e individual.
1.4. Capital social e xestión empresarial.
TEMA 2. A construción social dos mercados.
O consumo como práctica social. Estilos de vida.
2.1. A percepción social da realidade e do noso entorno.
2.2. A construción social do mercado e o consumo como práctica social.
2.3. Perfís de consumidores e estilos de vida.
2.4. Técnicas de investigación social aplicadas ao estudo do mercado e do consumo.
TEMA 3. O consumo e a construción de identidades.
3.1. Funcións e lóxicas sociais do consumo: gustos, preferencias e valores
3.2. Consumo e vida cotiá: as necesidades e os desexos
3.3. Teorías sociolóxicas do consumo
TEMA 4. Uso de diñeiro e prácticas monetarias. 4.1. INTRODUCCIÓN Ó COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR
4.2. FACTORES QUE INFLUYEN NO PROCESO DE COMPRA
4.3. FASES DO PROCESO DE COMPRA

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A1 A2 A3 A5 A6 A10 A11 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 1 0 1
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 A2 A3 A5 A6 A10 A11 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Sassatelli, R. (2012). Consumo, cultura y sociedad.. Buenos Aires, Amorrortu
Sastre, C. (2010). McMundo. Un viaje por la sociedad de consumo. Madrid, Los libros del lince
Bauman, Z. (2005). Amor Líquido. Acerca de la fragilidad de los vínculos humanos. Buenos Aires-México-Madrid, Fondo de Cultura Ecomómica
Ruiz de Maya, S. y Grande Esteban, I. (2013). Casos de comportamiento del consumidor. Madrid; ESIC
Alonso Rivas, Javier (2000). Comportamiento del consumidor. Madrid, ESIC
Featherstone, Mike (2000). Cultura de consumo y posmodernismo. Buenos Aires, Amorrortu
Veira Veira, José Luis (2013). Desigualdad y capital social en España. A Coruña, Netbiblo
Bocock, R. (1995). El consumo. Madrid, Talasa
Borràs Català, V. (1998). El consumo, un análisis sociológico. Barcelona, Cedecs Editorial
Putnam, Robert (2003). El declive del capital social: Un estudio internacional sobre las sociedades y el sentido comunitario. Barcelona, Galaxia Gutemberg
Ritzer, G. (2000). El encanto de un mundo desencantado: revolución en los medios de consumo. Barcelona, Ariel
Svensen, T. y Hasse, G. (2009). Handbook of social capital : the troika of sociology, political science and economics. Cheltenham, E. Elgar
Berger, Peter y Luckmann, Thomas (1968). La construcción social de la realidad. Buenos Aires, Amorrortu
Bourdieu, P. (1998). La Distinción. Madrid, Taurus
Alonso, L.E (2005). La era del consumo. Madrid, Siglo XXI
Lipovetsky, G. (2007). La felicidad paradójica. Anagrama, Barcelona
Baudrillard, J. (2009). La sociedad de consumo. Sus mitos, sus estructuras. Barcelona, Siglo XXI
Alcaide, Juan Carlos (2015). Los 100 errores de la experiencia del cliente. Madrid, ESIC
Manzano, Roberto et All (2011). Marketing sensorial. Comunicar con los sentidos en el punto de venta. Madrid, Prentice Hall
Älvarez Blanco, Roberto (2011). Neuromarketing. Seducir el cerebro con inteligencia para ganar en tiempos exigentes. Madrid, Prentice Hall
García Ruiz, P. (2009). Repensar el consumo. Madrid, Ediciones Internacionales Universitarias
Berger, Peter (1995). Sociología: La dimensión social de la vida cotidiana. Bologna, Il Mulino
Bauman, Z. (2007). Vida de consumo. Madrid, Fondo de Cultura Económica.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías