Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Nocións Básicas de Mercado Código 615518003
Titulación
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía Aplicada 1
Coordinación
Sanchez Santos, Jose Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.sanchez@udc.es
Profesorado
Sanchez Santos, Jose Manuel
Correo electrónico
jose.manuel.sanchez@udc.es
Web
Descrición xeral Os contidos desta materia céntranse no estudo das bases e principios que permiten comprender que é e como funciona un mercado . Para iso, tómase como referencia a análise da oferta e a demanda nos mercados competitivos, para posteriormente abordar unha ampla variedade de mercados (monopolio, oligopolio e competencia monopolística) co obxecto de explicar cómo as decisións das empresas dependen da estrutura do mercado e da conduta (estratexia) dos competidores. Por outra banda, préstase especial atención á cuestión de cómo a regulación inflúe nos mercados.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A2 Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores
A3 Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas
A5 Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación
A6 Análisis crítico das sociedades de consumo actuais que permita coñecer a estructuración e o significado social do consumo
A10 Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados
A11 Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos
B4 Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
B6 Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións
B7 Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora
B11 Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Identificar os fundamentos económicos dos mercados, así como os seus elementos constitutivos e características principais AM1
AM2
AM3
AM5
AM6
AM10
AM11
BM3
Formular e xustificar un obxecto de estudo propio dunha investigación de mercados desde a perspectiva económica BM2
BM4
BM5
BM6
BM7
BM11

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Oferta e Demanda: un modelo de competencia perfecta 1.1. A demanda
1.2. A oferta
1.3. O equilibrio no mercado
Tema 2. El comportamiento del consumidor: la toma de decisiones 3.1. El excedente del consumidor
3.2. La elasticidad de demanda
3.3. La economía del comportamiento: racionalidad limitada o irracionalidad
Tema 3: Estrutura de mercado e estratexias competitivas 2.1. A Competencia pefercta
2.1. O monopolio
2.2. O oligopolio
2.3. A competencia monopolística

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A5 A6 A11 B3 B4 18 36 54
Lecturas B3 B4 B5 B6 B7 2 4 6
Proba mixta A6 B2 B3 B4 B5 2 4 6
Estudo de casos A2 A3 A10 B2 B11 3 6 9
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudiantes, coa finalidade de transmitir conocimientos e facilitar a aprendizaxe
Lecturas Análise de textos cuxos contidos serven como fonte de profundización das cuestións traballadas nas sesións maxistrais
Proba mixta Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que se realiza co obxectivo de avaliar conocimientos, capacidades e destrezas.
Estudo de casos Descripción dunha situación específica que plantea un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto polo alumno a través dun proceso de discusión dirixido polo profesor

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Sesión maxistral
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A2 A3 A10 B2 B11 Descripción dunha situación específica que plantea un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto polo alumno a través dun proceso de discusión dirixido polo profesor
40
Proba mixta A6 B2 B3 B4 B5
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que se realiza co obxectivo de avaliar conocimientos, capacidades e destrezas.
60
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica Krugman, P. y Wells, R. (2013). Microeconomía. Reverté
Pindyck, R.S. y Rubindeld, D.L. (2013). Microeconomía. Pearson
Case, K; Fair, R. y Oster, S. (2012). Principios de microeconomía. Pearson

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías