Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades |
A2 |
Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores |
A3 |
Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas |
A4 |
Ser quen de discriminar a técnica de investigación axeitada ao problema plantexado |
A5 |
Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación |
A7 |
Ser quen de xustificar unha axeitada segmentación e selección do público obxectivo |
A8 |
Ter capacidade para traballar críticamente con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas proprias da investigación social e de mercados |
A10 |
Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados |
B1 |
Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos |
B4 |
Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
B6 |
Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións |
B7 |
Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora |
B9 |
Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros |
B10 |
Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente |
B11 |
Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma de Galicia |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Formular e secuenciar un deseño de investigación social e/ou de mercado, cunha comprensión profunda da súa estrutura lóxica e metodolóxica |
AC1 AC2 AC3 AC5
|
BC1 BC2 BC5 BC7
|
CC4 CC5 CC7
|
Discriminar os diferentes tipos de deseño posibles en función dos obxectivos da investigación concretos, con especial atención ao deseño en investigación cuantitativa |
AC2 AC5
|
BC2 BC3 BC7
|
|
Redactar informes de resultados de investigación cunha linguaxe axeitada e profesional |
AC4 AC7 AC8 AC10
|
BC3 BC4 BC6 BC7 BC9 BC10 BC11
|
CC1
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introducción |
Presentación. obxectivos e metodoloxía da materia |
2. O proceso de investigación |
A lóxica do proceso de investigación. Perspectivas metodolóxicas. Modelos. Etapas do proceso |
3. O deseño na investigación cuantitativa |
Características do deseño nunha investigación cuantitativa. Deseños de investigación. Operativización de conceptos e medida. A preparación dos datos. |
4. O deseño na investigación mixta. |
Bases e razóns. Definicións. Ubicación das investigacións mixtas. Elementos. Características xerais. Usos e tipos. Preguntas e obxectivos. |
5. Novas perspectivas en investigación social |
Definición de novos paradigmas e modalidades de investigación. Tipos, natureza e características xerais. |
6. O proxecto de investigación. |
Recomendacións e aspectos de orde práctica. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Objective test |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A10 B1 B11 B10 B9 B7 B6 B5 B4 B3 B2 C1 C4 C5 C7 |
1 |
0 |
1 |
|
Personalized attention |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Objective test |
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Objective test |
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A8 A10 B1 B11 B10 B9 B7 B6 B5 B4 B3 B2 C1 C4 C5 C7 |
|
100 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
Montes del Castillo, A. (2012). "Antropología, Investigación-Acción y Trabajo Social", en Antropología Aplicada. Lecturas de Antropología y Trabajo Social.
Montes del Castillo, A.; Montes martínez, A. (2014). "Guía para proyectos de investigación", en Universitas. Revista de Ciencias Sociales y Humanas.
García Ferrando, M.; Ibáñez, J. ; Alvira, F. (comp.) (2000). El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación . Madrid: Alianza
BOURDIEU, P.; CHAMBORENDON, J.-C.; PASSERON, J.-C (1976). El oficio de sociólogo. Presupuestos epistemológicos. Madrid: Siglo XXI
Gordo-López, A.J.; Serrano, P. (coord.) (2008). Estrategias y prácticas cualitativas de investigación social. Madrid: Pearson
Taylor, S. J.; Bogdan, R. (1987). Introducción a los métodos cualitativos de investigación. Barcelona: Paidós
BORRÀS, V.; LOPEZ-ROLDAN, P.; LOZARES, C. (1999). La articulación entre lo cuantitativo y lo cualitativo: de las grandes encuestas a la recogida de datos intensiva. pp. 525-541. Qüestiió 23, 3
VV.AA. (1996). La construcció de tipologies. Exemples d'aplicació. Papers. Revista de Sociologia, 48
Quivy, Raymond y Campenhoudt, Luc van (1992). Manual de investigación en ciencias sociales. Mexico: Limusa
Miguel, Amando de (1997). Manual del perfecto sociólogo. Madrid : Espasa
CEA D’ANCONA, M. Angeles (1996). Metodología cuantitativa. Estrategias y técnicas de investigación social. Madrid: Síntesis
Hernández Sampieri, H.; Fernández Collado, C.; Baptista Lucio, P. (2006). Metodología de la investigación. México: McGraw-Hill
Ruiz Olabuénaga, J. I. (2003). Metodología de la investigación cualitativa. Bilbao: Universidad de Deusto
Marradi, A. ; Archenti, N.; Piovani, J. (2007). Metodología de las Ciencias Sociales. Buenos Aires: Emecé
Corbetta, P. (2003). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw-Hill
CEA D’ANCONA, M. Ángeles (2004). Métodos de encuesta. Teoría y pràctica, errores y mejora. Madrid: Síntesis
Vallejos, A. F.; Ortí, M.; Agudo, Y. (2007). Métodos y técnicas de investigación social. Madrid: Editorial Ramón Areces
Ander-Egg, E. (2001). Métodos y Técnicas de Investigación Social. Buenos Aires, México: Grupo Editorial Lumen Humanitas
IBAÑEZ, Jesús (1994). Perspectivas de la investigación social: el diseño en las tres perspectivas. En: El análisis de la realidad social. Madrid: Alianza
Callejo, J.; Viedma, A. (2005). Proyectos y estrategias de investigación social: la perspectiva de la intervención. Madrid: McGraw-Hill |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|