Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Construción e Análise de Indicadores Sociais e Índices Código 615518007
Titulación
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencia Política da Administración
Coordinación
Lopez Rey, Jose
Correo electrónico
jose.lopez.rey@udc.es
Profesorado
Lopez Rey, Jose
Correo electrónico
jose.lopez.rey@udc.es
Web
Descrición xeral A materia céntrase no coñecemento teórico e práctico dos sistemas de indicadores sociais

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A2 Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores
A5 Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación
A8 Ter capacidade para traballar críticamente con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas proprias da investigación social e de mercados
B1 Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos
B6 Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións
B7 Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora
B9 Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros
B10 Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente
B11 Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma de Galicia

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Enfrontar unha investigación coa técnica dos sistemas de indicadores AM1
BM1
BM2
BM7
BM9
BM10
BM11
CM1
Establecer diferentes tipos de indicadores sociais e económicos AM1
AM5
AM8
BM1
BM2
BM3
Resolver problemas relativos á fiabilidade e validez dos indicadores BM1
BM6
BM7
Construir índices sociais AM1
AM2
AM8
BM3
BM6
BM7

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Indicadores sociais: Concepto, características, tipoloxías e funcións
Tema 2. A medida e os modelos conceptuais
Tema 3. Construcción dun sistema de indicadores
Tema 4. Avaliación dos sistemas de indicadores sociais
Tema 5. Medidas sintéticas: os índices sociais

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A8 B3 B6 10 15 25
Presentación oral B1 B2 B7 B9 B10 B11 C1 1 4 5
Portafolios do alumno A1 A2 A5 A8 B1 B2 B3 B6 B7 B11 C1 10 35 45
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral A dinámica das clases é a seguinte: primeiro faráse unha presentación teórica e logo situaránse os conceptos tratados en contexto de investigacións concretas. Finalmente, serán os e as estudantes quenes apliquen en pequenos obradoiros o aprendido.
A dinámica do curso require necesariamente consultar a documentación dispoñible antes da sesión teórica e así favorecer que o tempo na aula sexa mellor aproveitado
Presentación oral Presentación oral do traballo feito en grupos (nos obradoiros na aula como fora de ela) con respecto á conformación do sistema de indicadores propio.
Portafolios do alumno Comprenden todas as actividades e solución de problemas tratados na aula e tamén fora de ela. En concreto, e será o elemento máis importante de cara a avaliación, se plantexa que deben confeccionar un sistema de indicadores propio dende unha perspectiva crítica

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Descrición
A atención personalizada farase tanto na aula no desenvolvemento normal dos obradoiros prácticos como, de xeito máis particularizado, nas titorías que o profesor ten programadas

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno A1 A2 A5 A8 B1 B2 B3 B6 B7 B11 C1 Todo o traballo desenvolvido na aula e fora dela, individualmente e en grupo. Con especial atención ao sistema propio de indicadores e índices 60
Presentación oral B1 B2 B7 B9 B10 B11 C1 A presentación oral do traballo desenvolvido cara a construcción do sistema propio de indicadores e índices 40
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías