Identifying Data 2019/20
Subject (*) Construction and Analysis of Social Indicators and Indices Code 615518007
Study programme
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Rodríguez Rodríguez, María del Carmen
E-mail
carmen.rodriguez2@udc.es
Lecturers
Rodríguez Rodríguez, María del Carmen
E-mail
carmen.rodriguez2@udc.es
Web
General description A materia céntrase no coñecemento teórico e práctico dos sistemas de indicadores sociais.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A2 Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores
A5 Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación
A8 Ter capacidade para traballar críticamente con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas proprias da investigación social e de mercados
B1 Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos
B6 Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións
B7 Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora
B9 Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros
B10 Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente
B11 Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma de Galicia

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Enfrontar unha investigación coa técnica dos sistemas de indicadores AC1
BC1
BC2
BC7
BC9
BC10
BC11
CC1
Establecer diferentes tipos de indicadores sociais e económicos AC1
AC5
AC8
BC1
BC2
BC3
Resolver problemas relativos á fiabilidade e validez dos indicadores BC1
BC6
BC7
Construir índices sociais AC1
AC2
AC8
BC3
BC6
BC7

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Indicadores sociais: Concepto, características, tipoloxías e funcións
Tema 2. A medida e os modelos conceptuais
Tema 3. Construcción dun sistema de indicadores
Tema 4. Avaliación dos sistemas de indicadores sociais
Tema 5. Medidas sintéticas: os índices sociais

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A1 A2 A5 A8 B1 B2 B3 B6 B7 B9 B10 B11 C1 1 0 1
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 A2 A5 A8 B1 B2 B3 B6 B7 B9 B10 B11 C1 100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Organización de las Naciones Unidas (ONU) (2001). El uso de los indicadores socioeconómicos en la formulación y evaluación de proyectos sociales: aplicación metodológica. Chile, Santiago: ILPES-CEPAL
Cárdenas Elizalde et al. (2013). Manual para el diseño y la construcción de indicadores. instrumentos principales para el monitoreo de programas sociales de México. México, DF: CONEVAL
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.