Identifying Data 2018/19
Subject (*) Data Sources and Databases Code 615518008
Study programme
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Lamela Viera, Maria del Carmen
E-mail
carmen.lamela@udc.es
Lecturers
Lamela Viera, Maria del Carmen
Perez Carames, Antia
E-mail
carmen.lamela@udc.es
antia.perez@udc.es
Web
General description Na materia "Fontes de Datos e Bases de Datos" o estudantado aprenderá a manexar as principais fontes de información en torno á realidade social española e internacional, a partir dunha reflexión sobre a achega das fontes de datos estatísticos á análise sociolóxica.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A2 Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores
A3 Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas
A4 Ser quen de discriminar a técnica de investigación axeitada ao problema plantexado
A5 Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación
A6 Análisis crítico das sociedades de consumo actuais que permita coñecer a estructuración e o significado social do consumo
A7 Ser quen de xustificar unha axeitada segmentación e selección do público obxectivo
A8 Ter capacidade para traballar críticamente con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas proprias da investigación social e de mercados
A9 Ter capacidade para integrar e aplicar as novas tendencias en investigación social e de mercados de xeito rentable e efectivo na empresa, as administracións ou outras organizacións
A10 Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados
A11 Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques
B1 Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos
B4 Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
B6 Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións
B7 Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora
B11 Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer e comprender as principais dimensións das fontes de datos estatísticos e a súa repercusión sobre a análise sociolóxica que permiten. AC1
AC8
BC1
BC5
BC6
BC7
BC11
Dominar as principais fontes de datos sobre a realidade social en España AC1
AC2
AC5
AC7
AC9
BC1
BC2
Coñecer fontes de datos estatísticos doutros países e fontes que traballan a escala internacional. AC1
AC2
AC3
AC4
AC6
AC8
AC10
AC11
BC3
Explicar as claves do proceso de produción e mantemento das estatísticas sociais AC1
AC2
AC5
AC10
BC3
BC4
BC6
BC7

Contents
Topic Sub-topic
Introdución Relevancia e aplicabilidade dos datos secundarios na investigación social
Fundamentos metodolóxicos Custes e beneficios na produción e mantemento de datos estatísticos. Ideoloxía e estatística
Principais fontes de información estatística Bases de datos dos institutos de estatística en España e do Centro de Investigaciones Sociológicas. Principais organismos e fontes internacionais. Outras fontes de datos españolas e internacionais
Traballo con fontes de datos secundarios Usos e análise estatística dos datos secundarios. Manexo informático dos datos. Referenciación dos datos estatísticos e presentación de resultados. Integración de datos secundarios e primarios na investigación social

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Directed discussion A8 B2 B3 B4 B6 2 4 6
ICT practicals A3 A4 B7 B11 6 12 18
Research (Research project) A4 A7 A8 A9 A10 B4 B5 B6 4 16.5 20.5
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A5 A6 A11 B1 10 20 30
 
Personalized attention 0.5 0 0.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Directed discussion Debate na aula sobre lecturas recomendadas polas profesoras
ICT practicals Prácticas na aula de informática de traballo cos microdatos de diversas fontes estatísticas
Research (Research project) Traballo de análise crítica da documentación e evidencias estatísticas manexadas en torno a un tema de relevancia social.
Guest lecture / keynote speech Exposición dos contidos da asignatura

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Research (Research project)
Description
As prácticas a través de TIC realizaranse en horario de clase baixo a supervisión e indicacións das profesoras, que tamén coordinarán o traballo que debe realizar o estudantado para o desenvolvemento do proxecto de investigación vinculado coa asignatura.
O estudantado fará uso das titorías nos horarios correspondentes sempre e cando sexa necesario.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
ICT practicals A3 A4 B7 B11 Prácticas no laboratorio de informática de análise estatística dos microdatos de diversas fontes estatísticas. 50
Research (Research project) A4 A7 A8 A9 A10 B4 B5 B6 Traballo de análise crítica da documentación e evidencias estatísticas manexadas en torno a un tema de relevancia social. 50
 
Assessment comments
Este sistema de avaliación admite en igualdade de condicións ao alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia.

Sources of information
Basic

CEA D’ANCONA, M.A. (2005). La senda tortuosa de la “calidad” de la encuesta. Revista Española de Investigaciones Sociológicas (REIS), 111: 75-103.

CEA D’ANCONA, M.A. (2012). La investigación “no reactiva” a partir de datos disponibles. En M.A. Cea D’Ancona (ed.), Fundamentos y aplicaciones en metodología cuantitativa (pp. 155-183). Madrid: Síntesis.

DE MIGUEL, A. (2009). Historia personal de una desmesura: los “foessas”. Política y Sociedad, 46(3): 91-102.

FERNÁNDEZ ESQUINAS, M. (2003). Criterios de calidad en la investigación social: la producción de datos sociales. EMPIRIA. Revista de Metodología de Ciencias Sociales, 6: 47-77.

FRIGERIO, A. (1995). La Construcción de los Problemas Sociales: Cultura, Política y Movilización. Boletín de Lecturas Sociales y Económicas, 2(6).

KITSUSE, J.I. & CICOUREL, A.V. (1963). A Note on the Uses of Official Statistics. Social Problems, 11(2): 131-139.

PORTER, T.M. (2009). La estadística y el curso de la razón pública: compromiso e imparcialidad en un mundo cuantificado. EMPIRIA. Revista de Metodología de Ciencias Sociales, 18: 19-35.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.