Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Fontes de Datos e Bases de Datos Código 615518008
Titulación
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Lamela Viera, Maria del Carmen
Correo electrónico
carmen.lamela@udc.es
Profesorado
Lamela Viera, Maria del Carmen
Correo electrónico
carmen.lamela@udc.es
Web
Descrición xeral Na materia "Fontes de Datos e Bases de Datos" o estudantado aprenderá a manexar as principais fontes de información en torno á realidade social española e internacional, a partir dunha reflexión sobre a achega das fontes de datos estatísticos á análise sociolóxica.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A2 Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores
A3 Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas
A4 Ser quen de discriminar a técnica de investigación axeitada ao problema plantexado
A5 Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación
A6 Análisis crítico das sociedades de consumo actuais que permita coñecer a estructuración e o significado social do consumo
A7 Ser quen de xustificar unha axeitada segmentación e selección do público obxectivo
A8 Ter capacidade para traballar críticamente con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas proprias da investigación social e de mercados
A9 Ter capacidade para integrar e aplicar as novas tendencias en investigación social e de mercados de xeito rentable e efectivo na empresa, as administracións ou outras organizacións
A10 Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados
A11 Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques
B1 Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos
B4 Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
B6 Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións
B7 Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora
B11 Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer e comprender as principais dimensións das fontes de datos estatísticos e a súa repercusión sobre a análise sociolóxica que permiten. AM1
AM8
BM1
BM5
BM6
BM7
BM11
Dominar as principais fontes de datos sobre a realidade social en España AM1
AM2
AM5
AM7
AM9
BM1
BM2
Coñecer fontes de datos estatísticos doutros países e fontes que traballan a escala internacional. AM1
AM2
AM3
AM4
AM6
AM8
AM10
AM11
BM3
Explicar as claves do proceso de produción e mantemento das estatísticas sociais AM1
AM2
AM5
AM10
BM3
BM4
BM6
BM7

Contidos
Temas Subtemas
Introdución Relevancia e aplicabilidade dos datos secundarios na investigación social
Fundamentos metodolóxicos Custes e beneficios na produción e mantemento de datos estatísticos. Ideoloxía e estatística
Principais fontes de información estatística Bases de datos dos institutos de estatística en España e do Centro de Investigaciones Sociológicas. Principais organismos e fontes internacionais. Outras fontes de datos españolas e internacionais
Traballo con fontes de datos secundarios Usos e análise estatística dos datos secundarios. Manexo informático dos datos. Referenciación dos datos estatísticos e presentación de resultados. Integración de datos secundarios e primarios na investigación social

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A5 A4 A3 A2 A1 A11 A10 A9 A8 A7 A6 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 1 0 1
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A5 A4 A3 A2 A1 A11 A10 A9 A8 A7 A6 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

CEA D’ANCONA, M.A. (2005). La senda tortuosa de la “calidad” de la encuesta. Revista Española de Investigaciones Sociológicas (REIS), 111: 75-103.

CEA D’ANCONA, M.A. (2012). La investigación “no reactiva” a partir de datos disponibles. En M.A. Cea D’Ancona (ed.), Fundamentos y aplicaciones en metodología cuantitativa (pp. 155-183). Madrid: Síntesis.

DE MIGUEL, A. (2009). Historia personal de una desmesura: los “foessas”. Política y Sociedad, 46(3): 91-102.

FERNÁNDEZ ESQUINAS, M. (2003). Criterios de calidad en la investigación social: la producción de datos sociales. EMPIRIA. Revista de Metodología de Ciencias Sociales, 6: 47-77.

FRIGERIO, A. (1995). La Construcción de los Problemas Sociales: Cultura, Política y Movilización. Boletín de Lecturas Sociales y Económicas, 2(6).

KITSUSE, J.I. & CICOUREL, A.V. (1963). A Note on the Uses of Official Statistics. Social Problems, 11(2): 131-139.

PORTER, T.M. (2009). La estadística y el curso de la razón pública: compromiso e imparcialidad en un mundo cuantificado. EMPIRIA. Revista de Metodología de Ciencias Sociales, 18: 19-35.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías