Datos Identificativos 2017/18
Asignatura (*) Análise Estatístico de Datos 1 Código 615518010
Titulación
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Castellanos Garcia, Pablo
Correo electrónico
pablo.castellanos@udc.es
Profesorado
Castellanos Garcia, Pablo
Correo electrónico
pablo.castellanos@udc.es
Web
Descrición xeral Desenrólanse algunhas das técnicas estatísticas relacionadas ca investigación social e de mercados máis habituais: tablas de continxencia, análise da varianza, análise factorial e análise cluster.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A2 Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores
A4 Ser quen de discriminar a técnica de investigación axeitada ao problema plantexado
A8 Ter capacidade para traballar críticamente con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas proprias da investigación social e de mercados
A10 Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados
B1 Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación
B6 Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións
B9 Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros
B11 Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional
C3 Utilizar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da vida
C6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Manexar conceptos avanzados da analise bivariante AM1
AM2
AM4
AM8
AM10
BM1
Interpretar probas de decisión estatística mediante técnicas estatísticas bivariantes e multivariantes AM8
AM10
BM1
BM6
BM9
BM11
CM6
Integrar coñecementos de informática relativos ó análise estatístico de datos CM3

Contidos
Temas Subtemas
1. Tablas de continxencia
2. Análise da varianza
3. Análise factorial
4. Análise cluster

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Prácticas a través de TIC A1 A2 A4 A8 A10 B1 B6 B9 B11 C3 C6 3 16 19
Obradoiro A1 A2 A4 A8 A10 B1 B6 B9 B11 C3 C6 31.5 62 93.5
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Prácticas a través de TIC Realización polo alumno, de xeito individual, de casos prácticos utilizando o programa SPSS.
Obradoiro Explicación dos aspectos máis importantes de cada método. Resolución de casos prácticos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
No obradoiro levaránse a cabo casos prácticos con atención individualizada a cada alumno. Ademáis, o profesorado da materia ten titorías semanais, nas que os alumnos poden consultar dudas de xeito individual.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas a través de TIC A1 A2 A4 A8 A10 B1 B6 B9 B11 C3 C6 Realización polo alumno, de xeito individual, de casos prácticos utilizando o programa SPSS. 100
 
Observacións avaliación
  1. A avaliación será de tipo totalmente práctico. Durante a realización da proba, os alumnos poderán consultar libros e apuntes persoais, se o estiman convinte.
  2. A nota final da materia será a media aritmética das calificacións obtidas pra cada unha das catro técnicas recollidas no temario. Así pois, todas elas terán a mesma ponderación (25%) na nota final.
  3. Para a segunda oportunidade, os criterios e actividades de avaliación serán os mesmos que na primeira oportunidade.
  4. Para os alumnos que conten con recoñecimento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, os criterios e actividades de avaliación serán os mesmos que para o resto do alumnado.

Fontes de información
Bibliografía básica

- Aguilera, A. Mª. (2001): Tablas de contingencia bidimensionales. Madrid: La Muralla / Hespérides.

- De la Garza, J., Morales, B. N. y González, B. A. (2013): Análisis estadístico multivariante: Un enfoque teórico y práctico. México: McGraw-Hill.

- García Jiménez, E. (2000): Análisis factorial. Madrid: La Muralla / Hespérides.

- Hair, J. F., Anderson, R. E., Tatham, R. L. y Black, W. C. (2007): Análisis multivariante. Madrid: Prentice Hall.

- Liebetrau, A. M. (1983): Measures of association. Newbury Park: SAGE.

- Pérez, C. (2009): Técnicas estadísticas multivariantes con SPSS. Madrid: Garceta.

- Pérez, C. (2013): Análisis multivariante de datos: Aplicaciones con IBM SPSS, SAS y STATGRAPHICS. Madrid: Garceta.

- Reynolds, H. T. (1984): Analysis of nominal data. Newbury Park: SAGE.

- Tejedor, F. J. (1999): Análisis de varianza. Madrid: La Muralla / Hespérides.

- Uriel, E. (2005): Análisis multivariante aplicado. Aplicaciones al marketing, investigación de mercados, economía, dirección de empresas y turismo. Madrid: Thomson.

Bibliografía complementaria

- García Pérez, A. (2005):Estadísica aplicada: Conceptos básicos. Madrid: UNED.

- Tejedor, F. J. (2003): Aplicaciones diversas del análisis de varianza. Madrid: La Muralla / Hespérides.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías