Identifying Data 2019/20
Subject (*) Data Statistical Analysis 2 Code 615518011
Study programme
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Otero Enriquez, Raimundo
E-mail
raimundo.otero@udc.es
Lecturers
Otero Enriquez, Raimundo
E-mail
raimundo.otero@udc.es
Web
General description O principal obxectivo desta materia é a adquisición dun coñecemento eminentemente aplicado de catro técnicas de análise multivariante. Partindo deste obxectivo, o desenvolvemento das clases estruturase en torno á realización de varios exercicios prácticos nos que se reflicten os contidos teóricos abordados, e se reproducen escenarios estatísticos propios da socioloxía.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A3 Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas
A4 Ser quen de discriminar a técnica de investigación axeitada ao problema plantexado
A8 Ter capacidade para traballar críticamente con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas proprias da investigación social e de mercados
A9 Ter capacidade para integrar e aplicar as novas tendencias en investigación social e de mercados de xeito rentable e efectivo na empresa, as administracións ou outras organizacións
B1 Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación
B6 Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións
B7 Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora
B8 Ser quen de integrar as NTICs (Novas Tecnoloxías da Información e as Comunicacións) na tarefa profesional e/ou investigadora
B9 Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma de Galicia
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma extranxeiro
C3 Utilizar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da vida
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
O/a estudante recordará os fundamentos estatísticos principais das técnicas de análise multivariante presentadas. AC1
AC8
AC9
O/a estudante interpretará unha análise de regresión simple e múltiple. AC3
AC4
AC8
BC1
BC6
BC7
BC8
CC3
CC8
O/a estudante interpretará unha análise de regresión loxística binaria. AC3
AC4
AC8
BC1
BC6
BC7
BC8
CC3
CC8
O/a estudante interpretará unha análise discriminante. AC3
AC4
AC8
BC1
BC6
BC7
BC8
CC3
CC8
O/a estudante interpretará unha análise de correspondencias simples e múltiples. AC3
AC4
AC8
BC1
BC6
BC7
BC8
CC3
CC8
O/a estudante defenderá, mediante unha presentación oral eficaz, os fundamentos estatísticos aplicados de calquera das técnicas de análise multivariante presentadas. AC3
AC8
BC7
BC9
CC1
CC2

Contents
Topic Sub-topic
1-ANÁLISE DE REGRESIÓN MÚLTIPLE -Procedemento, deseño e interpretación
-Análise do resume do modelo e da suma de cadrados
-Coeficientes da ecuación de regresión múltiple
-Supostos da análise
-Detección de casos atípicos e de observacións influentes
-Análise da multicolinealidade
-Métodos de inclusión de variables en SPSS
2-ANÁLISE DE REGRESIÓN LOXÍSTICA (BINARIA) -Selección e transformación de variables
-Probas de axuste global do modelo
-Táboa de clasificación
-Comentario do histograma das probabilidades prognosticadas
-Comentario de casos atípicos
3-ANÁLISE DISCRIMINANTE -Proba de igualdade das medias dos grupos
-Pesos, cargas e puntuacións discriminantes
-Funcións discriminantes
-Matriz de clasificación e diagnose por caso
4-ANÁLISE DE CORRESPONDENCIAS SIMPLES E MÚLTIPLES -Procedimento, deseño e interpretación
-Análise das frecuencias marxinais
-Análise dos autovalores e das medidas discriminantes
-Comentario das dimensións

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A1 A3 A4 A8 A9 B1 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C8 1 0 1
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 A3 A4 A8 A9 B1 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C8 100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

Combessie, J.C. (2000): El método en sociología. Madrid. Alianza Editorial

Escobar, M. (1999): Análisis gráfico/exploratorio. Cuadernos de estadística. Madrid. Editorial La Muralla

Etxebarría, J. (1999): Regresión múltiple. Cuadernos de estadística. Editorial La Muralla.

García Ferrando, M. (1994): Socioestadística. Introducción a la estadística en sociología. Madrid. Alianza Universidad Textos.

García, E; Gil, J. y Rodríguez, G. (2000): Análisis factorial. Cuadernos de estadística. Madrid. Editorial La Muralla.

Hair, J, F. et al. (2007): Análisis multivariante, 5ª ed. Madrid. Prentice Hall.

Joaristi, L. y Lizasoain, L. (2000): Análisis de correspondencias. Cuadernos de estadística. Madrid. Editorial La Muralla.

Pardo, A. y Ruiz, M.A. (2002): SPSS 11. Guía para el análisis de datos. Madrid. McGraw-Hill.

Pérez, César (2009): Técnicas estadísticas multivariantes con SPSS. Madrid. Garceta.

_(2009): Técnicas de análisis de datos con SPSS 15. Madrid. Pearson Educación.

Valderrey, Pablo (2010): SPSS 17: extracción del conocimiento a partir del análisis de datos. Madrid. Ra-Ma.

_(2010): Técnicas de segmentación de mercados. Madrid. Starbook.

*Todas as referencias pódense localizar na Biblioteca da UDC.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Para o correcto desenvolvemento da materia, é fundamental que o/a alumno/a domine a lingua castelá.

Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.