Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Taller de Análise Cuantitativa Código 615518012
Titulación
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 9
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Matemáticas
Coordinación
Castellanos Garcia, Pablo
Correo electrónico
pablo.castellanos@udc.es
Profesorado
Castellanos Garcia, Pablo
Correo electrónico
pablo.castellanos@udc.es
Web
Descrición xeral Desenrólanse algunhas das técnicas estatísticas relacionadas ca investigación social e de mercados máis avanzadas: data mining, ecuacións estructurais e análise lonxitudinal. Tódolos conceptos desenrolados, ademáis, poden resultar útiles naquelas situacións que comporten unha toma de decisións a partir dunha determinada información.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A2 Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores
A3 Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas
A4 Ser quen de discriminar a técnica de investigación axeitada ao problema plantexado
A5 Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación
A6 Análisis crítico das sociedades de consumo actuais que permita coñecer a estructuración e o significado social do consumo
A7 Ser quen de xustificar unha axeitada segmentación e selección do público obxectivo
A8 Ter capacidade para traballar críticamente con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas proprias da investigación social e de mercados
A9 Ter capacidade para integrar e aplicar as novas tendencias en investigación social e de mercados de xeito rentable e efectivo na empresa, as administracións ou outras organizacións
A10 Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados
A11 Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques
B1 Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos
B4 Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
B6 Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións
B7 Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora
B8 Ser quen de integrar as NTICs (Novas Tecnoloxías da Información e as Comunicacións) na tarefa profesional e/ou investigadora
B9 Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros
B10 Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente
B11 Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma de Galicia
C3 Utilizar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da vida
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
- Profundizar na análise dos datos derivados da realización dunha investigación de mercados, a través da aprendizaxe dalgunhas das técnicas máis avanzadas como a minería de datos, a análise lonxitudinal e as ecuacións estructurais. AM1
AM2
AM3
AM4
AM5
AM6
AM7
AM8
AM9
AM10
AM11
BM1
BM4
BM9
BM10
CM1
CM4
CM6
CM7
CM8
- Elexir técnicas cuantitativas de investigación social adaptadas ós obxectivos o hipóteses da investigación social. AM1
AM3
AM4
AM8
BM1
BM2
BM3
BM11
CM6
- Desenrolar coñecimentos de informática relativos á análise estatística de datos. AM1
BM8
CM3
CM8
- Seguir practicando a aprendizaxe autónoma de técnicas estatísticas multivariantes. BM5
BM6
BM7
BM11
CM5

Contidos
Temas Subtemas
1. Minería de datos 1.1. Introducción á minería de datos
1.2. Métodos exploratorios
1.3. Métodos de clasificación supervisada
1.4. Métodos avanzados de regresión
2. Ecuaciones estruturais 2.1. Introdución
2.2. Tipos de variables e relación entre elas
2.3. Modelo de medida e modelo estrutural
2.4. Path análise: os diagramas estruturais
2.5. Modelización con Ecuacións Estruturais: especificación, identificación, estimación, avaliación e interpretación
2.6. O axuste do modelo
3. Análise lonxitudinal 3.1. Introducción
3.2. Características básicas da metodoloxía de enquisa lonxitudinal
3.3. Principais técnicas de análise lonxitudinal
3.4. Aplicación práctica

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba obxectiva A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 1 0 1
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba obxectiva

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

A) Minería de datos

- James, G., Witten, D., Hastie, T. y Tibshirani, R. (2013): An introduction to statistical learning: with aplications in R. Ed. Springer.

- Williams, G. (2011): Data mining with Rattle and R. Ed. Springer.

B) Ecuacións estructurais

- Batista Foguet, J.M. y Coenders Gallart, G. (2012): Modelos de ecuaciones estructurales. Madrid: La Muralla.

- Byrne, B.M. (2010): Structural equation modeling with AMOS. Londres: Routledge.

- Cea D'Ancona, Á. (2004): Análisis multivariable. Madrid: Síntesis (2ª edición).

- Lévy-Mangin, J.P. y Mallou, J. V. (2006): Modelización con estructuras de covarianzas en ciencias sociales: temas esenciales, avanzados y aportaciones especiales. Santa Cristina (Oleiros, A Coruña): Netbiblo.

C) Análixe lonxitudinal

- Argelagués, M. et al. (2013): La metodología de una encuesta longitudinal: El caso del Panel de Desigualdades Sociales en Cataluña. Comunicación presentada en el XI Congreso Español de Sociologia. Madrid, 10-12 de julio de 2013. Descargable en:

http://www.fes-web.org/la-metodologa-de-una-encuesta-longitudinal-el-caso-del-panel-de desigualdaes-sociales-en-catalua/congress-papers/1642/

- Lynn, P. (2005): Metodología de las encuestas longitudinales. Seminario Internacional de Estadística en Euskadi, 28-30 de noviembre de 2005. Vitoria-Gasteiz: Eustat. Descargable en: http://www.eustat.eus/prodserv/datos/sem45_e.pdf

Bibliografía complementaria

A) Minería de datos

- Peró, M., Leiva, D., Guàrdia, J. y Solanas, A. (2012): Estadística aplicada a las Ciencias Sociales mediante R y R-Commander. Ed. Springer.

B) Análise lonxitudinal

- Diggle, P. J. et al. (2003); Analysis of longitudinal data. Nueva York: Oxford University Press.

- Taris, T. W. (2000): A primer in longitudinal data analysis. Londres: SAGE.

- Verbeke, G. y Molenberghs, G. (2000): Linear mixed models for longitudinal data. Nueva York: Springer.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías