Identifying Data 2019/20
Subject (*) Quantitative Analysis Workshop Code 615518012
Study programme
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 9
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Matemáticas
Coordinador
Castellanos Garcia, Pablo
E-mail
pablo.castellanos@udc.es
Lecturers
Castellanos Garcia, Pablo
E-mail
pablo.castellanos@udc.es
Web
General description Desenrólanse algunhas das técnicas estatísticas relacionadas ca investigación social e de mercados máis avanzadas: data mining, ecuacións estructurais e análise lonxitudinal. Tódolos conceptos desenrolados, ademáis, poden resultar útiles naquelas situacións que comporten unha toma de decisións a partir dunha determinada información.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A2 Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores
A3 Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas
A4 Ser quen de discriminar a técnica de investigación axeitada ao problema plantexado
A5 Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación
A6 Análisis crítico das sociedades de consumo actuais que permita coñecer a estructuración e o significado social do consumo
A7 Ser quen de xustificar unha axeitada segmentación e selección do público obxectivo
A8 Ter capacidade para traballar críticamente con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas proprias da investigación social e de mercados
A9 Ter capacidade para integrar e aplicar as novas tendencias en investigación social e de mercados de xeito rentable e efectivo na empresa, as administracións ou outras organizacións
A10 Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados
A11 Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques
B1 Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos
B4 Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
B6 Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións
B7 Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora
B8 Ser quen de integrar as NTICs (Novas Tecnoloxías da Información e as Comunicacións) na tarefa profesional e/ou investigadora
B9 Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros
B10 Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente
B11 Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma de Galicia
C3 Utilizar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da vida
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
- Profundizar na análise dos datos derivados da realización dunha investigación de mercados, a través da aprendizaxe dalgunhas das técnicas máis avanzadas como a minería de datos, a análise lonxitudinal e as ecuacións estructurais. AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AC6
AC7
AC8
AC9
AC10
AC11
BC1
BC4
BC9
BC10
CC1
CC4
CC6
CC7
CC8
- Elexir técnicas cuantitativas de investigación social adaptadas ós obxectivos o hipóteses da investigación social. AC1
AC3
AC4
AC8
BC1
BC2
BC3
BC11
CC6
- Desenrolar coñecimentos de informática relativos á análise estatística de datos. AC1
BC8
CC3
CC8
- Seguir practicando a aprendizaxe autónoma de técnicas estatísticas multivariantes. BC5
BC6
BC7
BC11
CC5

Contents
Topic Sub-topic
1. Minería de datos 1.1. Introducción á minería de datos
1.2. Métodos exploratorios
1.3. Métodos de clasificación supervisada
1.4. Métodos avanzados de regresión
2. Ecuaciones estruturais 2.1. Introdución
2.2. Tipos de variables e relación entre elas
2.3. Modelo de medida e modelo estrutural
2.4. Path análise: os diagramas estruturais
2.5. Modelización con Ecuacións Estruturais: especificación, identificación, estimación, avaliación e interpretación
2.6. O axuste do modelo
3. Análise lonxitudinal 3.1. Introducción
3.2. Características básicas da metodoloxía de enquisa lonxitudinal
3.3. Principais técnicas de análise lonxitudinal
3.4. Aplicación práctica

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 1 0 1
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

A) Minería de datos

- James, G., Witten, D., Hastie, T. y Tibshirani, R. (2013): An introduction to statistical learning: with aplications in R. Ed. Springer.

- Williams, G. (2011): Data mining with Rattle and R. Ed. Springer.

B) Ecuacións estructurais

- Batista Foguet, J.M. y Coenders Gallart, G. (2012): Modelos de ecuaciones estructurales. Madrid: La Muralla.

- Byrne, B.M. (2010): Structural equation modeling with AMOS. Londres: Routledge.

- Cea D'Ancona, Á. (2004): Análisis multivariable. Madrid: Síntesis (2ª edición).

- Lévy-Mangin, J.P. y Mallou, J. V. (2006): Modelización con estructuras de covarianzas en ciencias sociales: temas esenciales, avanzados y aportaciones especiales. Santa Cristina (Oleiros, A Coruña): Netbiblo.

C) Análixe lonxitudinal

- Argelagués, M. et al. (2013): La metodología de una encuesta longitudinal: El caso del Panel de Desigualdades Sociales en Cataluña. Comunicación presentada en el XI Congreso Español de Sociologia. Madrid, 10-12 de julio de 2013. Descargable en:

http://www.fes-web.org/la-metodologa-de-una-encuesta-longitudinal-el-caso-del-panel-de desigualdaes-sociales-en-catalua/congress-papers/1642/

- Lynn, P. (2005): Metodología de las encuestas longitudinales. Seminario Internacional de Estadística en Euskadi, 28-30 de noviembre de 2005. Vitoria-Gasteiz: Eustat. Descargable en: http://www.eustat.eus/prodserv/datos/sem45_e.pdf

Complementary

A) Minería de datos

- Peró, M., Leiva, D., Guàrdia, J. y Solanas, A. (2012): Estadística aplicada a las Ciencias Sociales mediante R y R-Commander. Ed. Springer.

B) Análise lonxitudinal

- Diggle, P. J. et al. (2003); Analysis of longitudinal data. Nueva York: Oxford University Press.

- Taris, T. W. (2000): A primer in longitudinal data analysis. Londres: SAGE.

- Verbeke, G. y Molenberghs, G. (2000): Linear mixed models for longitudinal data. Nueva York: Springer.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.