Identifying Data 2019/20
Subject (*) Qualitative Design Code 615518013
Study programme
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Santiago Gómez, Elvira
E-mail
elvira.santiago@udc.es
Lecturers
Santiago Gómez, Elvira
E-mail
elvira.santiago@udc.es
Web
General description O obxectivo principal de esta asignatura é deseñar proxectos de carácter cualitativo orientados a investigación social e de mercados que permitan identificar, delimitar e caracterizar os problemas e as necesidades da poboación.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A2 Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores
A3 Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas
A4 Ser quen de discriminar a técnica de investigación axeitada ao problema plantexado
A5 Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación
A6 Análisis crítico das sociedades de consumo actuais que permita coñecer a estructuración e o significado social do consumo
A7 Ser quen de xustificar unha axeitada segmentación e selección do público obxectivo
A9 Ter capacidade para integrar e aplicar as novas tendencias en investigación social e de mercados de xeito rentable e efectivo na empresa, as administracións ou outras organizacións
A10 Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados
A11 Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques
B1 Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos
B4 Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
B6 Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións
B7 Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora
B8 Ser quen de integrar as NTICs (Novas Tecnoloxías da Información e as Comunicacións) na tarefa profesional e/ou investigadora
B9 Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros
B10 Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente
B11 Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Seleccionar un obxecto de estudio dende a perspectiva cualitativa, dimensionalo e xustificalo AC1
AC5
AC6
AC7
AC9
AC11
BC1
BC2
BC3
BC7
CC4
CC6
CC8
Diferenciar entre as diversas estratexias de deseño de investigación cualitativa para seleccionar a mais adecuada e pertinente. AC2
AC3
AC4
AC9
BC2
BC3
BC4
BC5
BC8
CC4
CC6
CC8
Deseñar unha investigación cualitativa, empregando sus técnicas mais habituais (entrevista, grupos, Delphi…) con os procedementos adecuados. Ser capaz de presentala oralmente e debatila en grupo. AC2
AC3
AC4
AC5
AC9
AC10
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC11
CC4
CC5
CC6
CC8

Contents
Topic Sub-topic
A METODOLOXÍA DOS DESEÑOS CUALITATIVOS: Os CLÁSICOS E Os EMERXENTES: - O debate en torno ao deseño cualitativo
- A flexibilidad do deseño cualitativo
- As metodoloxías cualitativas: da fenomenología á "grounded theory" ou teoría fundamentada
CARACTERÍSTICAS E ELEMENTOS DO DESEÑO CUALITATIVO - Os elementos do deseño cualitativo: ámbitos temporais, espaciais e tamaño da unidade de análise
- As decisións do deseño: delimitación das unidades, selección e características das unidades de análises
AS ESTRATEXIAS DO DESEÑO CUALITATIVO - Selección de estratexias de obtención, análises e presentación dos datos
- As fases do deseño
- O deseño nas distintas técnicas cualitativas: entrevista en profundidade, método biográfico, grupo de discusión, estudo de caso o grupo digital
CRITERIOS DE AVALIACIÓN E CALIDADE NA INVESTIGACIÓN CUALITATIVA - O papel do investigador na investigación cualitativa
- Verificación da fiabilidad e consistencia da información
- Criterios de medición da calidade

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A5 A4 A3 A2 A11 A10 A9 A7 A6 A1 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C4 C5 C6 C8 1 0 1
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A5 A4 A3 A2 A11 A10 A9 A7 A6 A1 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C4 C5 C6 C8 100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

-  Alonso, L.R. 1988 "Entre el pragmatismo y el pansemiologismo. Notas sobre los usos (y abusos) del enfoque cualitativo en Sociología", REIS, 43, pp.157-173

-  Alonso, L.R. 1994 "Sujeto y discurso: el lugar de la entrevista abierta en las prácticas de sociología cualitativa", en JM. Delgado y J. Gutiérrez (coord): Métodos y técnicas cualititativas de investigación en CC.SS. Madrid: Síntesis, pp. 225-240.

-  Borrás, V. López, P. y Lozares, C. 1999 "La articulación entre lo cuantitativo y lo cualitativo: de las grandes encuentas a la recogida de datos intensiva",QÜESTIIÓ, Quaderns d’Estadística i Investigació Operativa, volum 23, núm 3. Segona època. P. 525-541 

- Corbetta, P., & Fraile Maldonado, M. . (2003). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw-Hill

- Denzin, N. K., & Lincoln, Y. S. <. (2011). The sage handbook of qualitative research (4th ed.). Thousand Oaks: Sage

- Delgado, J.M y Gutiérrez, J (coord)1994 (1999 reimp.)Métodos y técnicas cualitativas de investigación en Ciencias Sociales. Madrid :Síntesis

- García Ferrando, M., Ibáñez, J., & Alvira Martín, F. (1986). El análisis de la realidad social :Métodos y tecnicas de investigación. Madrid: Alianza.

- Gutiérrez, J. 2008. Dinámica del grupo de discusión Madrid :Centro de Investigaciones Sociológicas

- Ibáñez, J. (1985). Del algoritmo al sujeto :Perspectivas de la investigación social. Madrid: Siglo Veintiuno.

- Ibáñez, J. (1992). Más allá de la sociología :El grupo de discusión: Teoría y crítica (3ª ed.). Madrid: Siglo XXI. 

-  Jorge Sierra, E. 2003 "Nuevos elementos para la reflexión metodológica en sociología. Del debate cuantitativo/cualitativo al dato complejo"Papers 70, 57-81

-  King, G., Verba, S., & Keohane, R. O. (2000). El diseño de la investigación social :La inferencia científica en los estudios cualitativos. Madrid: Alianza

-  Krueger, R. 1991 El grupo de discusión Guía práctica para la investigación aplicada. Madrid : Pirámide.

- Lozares, C, Martín, A. López, P. 1998 "El tratamiento multiestratégico en la investigación sociológica", en Papers. 55,  27-43

- Murillo, S 2006. Detectives y camaleones : el grupo de discusión : una propuesta para la investigación cualitativa Madrid : Talasa

- Sarabia, B. 1997 Metodología cualitativa en España Madrid :Centro de Investigaciones Sociológicas

- Trinidad., A. Carrero,V y Soriano, R 2006. Teoría fundamentada "grounded theory" : la construcción de la teoría a través del análisis interpretacional Madrid :Centro de Investigaciones Sociológicas

- Valles Martínez, M. [1997] (2003 reimp.)Técnicas cualitativas de investigación social : reflexión metodológica y práctica profesional Madrid :Síntesis

- William, E. 2007.  The case study handbook : how to read, discuss, and write persuasively about cases Boston, Mass. :Harvard Business School Press,

Complementary

- Coppedge, Michael,2012. Democratization and research methods. New York :Cambridge University Press

- Creswell, John W. 1994 Research design : qualitative and quantitative approaches. Thousand Oaks :Sag

- Goulding, Christina. 2002. Grounded theory a practical guide for management, business and market researchers London:SAGE.

- Krueger, Richard A.1997 Developing questions for focus groups. London :Sage

- Krueger, Richard A.1997 Analyzing & reporting focus group results. London:Sage

- Locke, Karen D. 2001. Grounded theory in management research. London, Sage Publications

- Morgan, David L. 1997 Planning focus groups / David L. Morgan with Alice U. Scannell. London :Sage

- Morgan, David L. 1998. The focus group guidebook. London : Sage

- Morse, Janice (ed) 1994. Critical issues in qualitative research methods.London: Sage

- Nagy Hesse-Biber, Patricia Leavy (eds). 2006. Emergent methods in social research. Thousand Oaks, California: Sage

- Silverman, David. 1993 Interpreting qualitative data : methods for analysing talk, text and interaction. London :Sage

- Strauss, A. y Corbin, J. 1990. Basics of Qualitative Research. London: Sage

- Wertz, F. J. (2011). Five ways of doing qualitative analysis : Phenomenological psychology, grounded theory, discourse analysis, narrative research, and intuitive inquiry. New York: Guilford Press.

 


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Qualitative Analysis/615518014

Subjects that continue the syllabus
Qualitative Analysis Workshop/615518015

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.