Identifying Data 2019/20
Subject (*) Qualitative Analysis Code 615518014
Study programme
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatory 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Santiago Gómez, Elvira
E-mail
elvira.santiago@udc.es
Lecturers
Santiago Gómez, Elvira
E-mail
elvira.santiago@udc.es
Web
General description O obxectivo xeral desta materia é adoptar unha mirada cualitativa da realidade social mediante a profundización no coñecemento metodolóxico e da utilización do conxunto de técnicas e instrumentos de investigación cualitativa.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A2 Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores
A3 Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas
A4 Ser quen de discriminar a técnica de investigación axeitada ao problema plantexado
A5 Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación
A6 Análisis crítico das sociedades de consumo actuais que permita coñecer a estructuración e o significado social do consumo
A7 Ser quen de xustificar unha axeitada segmentación e selección do público obxectivo
A8 Ter capacidade para traballar críticamente con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas proprias da investigación social e de mercados
A9 Ter capacidade para integrar e aplicar as novas tendencias en investigación social e de mercados de xeito rentable e efectivo na empresa, as administracións ou outras organizacións
A10 Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados
A11 Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques
B1 Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos
B4 Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
B6 Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións
B7 Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora
B8 Ser quen de integrar as NTICs (Novas Tecnoloxías da Información e as Comunicacións) na tarefa profesional e/ou investigadora
B9 Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros
B10 Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente
B11 Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional
C6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Saber deseñar un proceso de investigación que contemple os pasos a dar para analizar a información recollida durante o trababallo de campo AC3
BC1
BC4
BC5
BC7
CC6
CC7
Ser capaz de analizar os discursos derivados da aplicación de técnicas de investigación cualitativa AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AC6
AC7
AC8
AC10
AC11
BC6
BC8
Coñecer novas enfoques na análise de discursos aplicados á investigación de mercados AC3
AC9
BC2
BC3
BC9
BC10
BC11
CC7

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Metodoloxía de análise cualitativa. - Análise de contido
- Teoría fundamentada
- Análise de sistemas de discursos
- Análise crítico do discurso
Tema 2. A análise cualitativa de discursos -Análise de discursos sociales
-Análise de discursos políticos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 B3 B2 B1 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 C6 C7 1 0 1
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Description


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 B3 B2 B1 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 C6 C7 100
 
Assessment comments

Sources of information
Basic Ibáñez, Jesús (1985). Análisis sociológico de textos o discursos. Revista Internacional de Sociología, (RIS) 43(1): 119-160
Conde Gutiérrez del Álamo, F. (2009). Análisis sociológico del sistema de discursos. Madrid: CIS
García Ferrando, Ma- nuel; Ibáñez, Jesús and Alvira, Francisco (comp.) (1998). El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. Madrid: Alianza
Van Dijk, Teun A. (coord.) (2000). El discurso como estructua y proceso. Madrid: Gedisa
Ruiz Ruiz, Jorge (2014). El discurso implícito: aportaciones para un análisis sociológico. Revista Española Investigación Sociológica, nº. 146, pp. 171-190
Callejo, Javier (2001). El grupo de discusión: introducción a una práctica de investigación. Madrid: Editorial Ariel
Alonso, Luis Enrique (1998). La mirada cualitativa en sociología. Madrid: Fundamentos
Corbetta, Piergiorgio (2007). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw-Hill
Wodak, Ruth; Meyer, Michael (2003). Métodos de análisis crítico del discurso. Madrid: Gedisa
Vallés Martínez, Miguel (2003). Técnicas cualitativas de investigación social : reflexión metodológica y práctica profesional . Madrid: Síntesis

José Félix Tezanos, Escenarios del nuevo siglo. Cuarto Foro sobre Tendencias Sociales, Editorial Sistema, Madrid, 2000.

- Alternativas para el siglo XXI. I Encuentro Salamanca, Editorial Sistema, Madrid, 2003.

Guerra, Alfonso y Tezanos, José Félix (2007), El Rumbo de Europa. V Encuentro Salamanca, Madrid: SISTEMA (EDICIONES FUNDACION SISTEMA).

Martha Lucía Pachón y Rafael Camargo Remolona, Una aproximación a los estudios de futuro Facultad de Administración de Empresas, Universidad Externado de Colombia, 2004

Miklos Tomas, María Elena Tello. Planeación prospectiva, Limusa Noriega Editores, México, 1998.

Bibliografía en inglés

Jib Fowles, ed. Handbook of Futures Research. (Westport, Connecticut: Greenwood Press, 1978).

Bertrand de Jouvenel. The Art of Conjecture. (New York: Basic Books, 1967).

Dennis Gabor. Inventing the Future. (New York: Knopf, 1964).

Olaf Helmer. Looking Forward: A Guide to Futures Research (London: Sage Publications, 1983).

Michael Marien, “Toward a New Futures Research: Insights from Twelve Types of Futurists,” Futures Research Quarterly 1:1(Spring 1985), 13-14.

John McHale, “Futures Critical: A Review,” EnHuman Futures: Needs, Societies, Technologies (Guildford, Surrey, U.K.: IPC Business Press Limited, 1974), 13.

Frederick R. Brodzinski, “The Futurist Perspective and the Managerial Process,” Utilizing Futures Research (New Directions for Student Services, No. 6, 1979), 1 8-19.

Harold S. Becker, “Making Futures Research Useful: The Practitioner’s Opportunity,” Futures Research Quarterly 1:2(Summer 1985), 17.

Bruce A. Shuman. The Library of the Future: Alternative Scenarios for the Information Profession (Englewood, CO: Libraries Unlimited, Inc., 1989), 7-8.

Harvey Welch, Jr. and Sally E. Watson. “Techniques of Futures Research,” Utilizing Futures Research (New Directions for Student Services, No. 6, 1979), 4.

P. Dickson. The Future File: A Guide for People with One Foot in the 21st Century (New York: Rawson Associates, 1977), 74.

S. Enzer. “Delphi and Cross-Impact Techniques: An Effective Combination for Systematic Futures Analysis,” Futures 3:1(1971), 48-61.

Ian H. Wilson, “Scenarios,” En Fowles, Jib ed. Handbook of Futures Research (Westport, Connecticut:1978), 225-248.

John McHale, “Futures Critical: A Review,” En Human Futures: Needs, Societies, Technologies (Guildford, Surrey, U.K.: IPC Business Press Limited, 1974).

Richard D. Duke, “Simulation Gaming,” En Fowles, Jib ed. Handbook of Futures Research (Westport, Connecticut: 1978), 353-367.

Gordon T.H. (1968), Initial experiments with the Cross-Impact Matrix Method of Forecasting, Futures,1, 2, 100-116.

Gordon T.H., (1994), Integration of Forecasting Methods and the Fronteers of FuturesResearch, UN Millenium project, NY.

Fontela E., Sallin-Kornberg E., (1981), Scenario Building with the Explor- Multitrade Model, in Commerce International et Modèles Multinationaux, Economica, Paris.

Godet M. (1997) Manuel de prospective stratégique,, Dunod, Paris.

Complementary Van Dijk, Teun A. (2005). Política, ideología y discurso. Quórum Académico,Vol. 2, Nº. 2, 2005, págs. 15-47


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Qualitative Design/615518013

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Qualitative Analysis Workshop/615518015

Subjects that continue the syllabus
Computer Tools for Analysis 2/615518023

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.