Identifying Data 2016/17
Subject (*) Taller de Análise Cualitativo Code 615518015
Study programme
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatoria 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencia Política da Administración
Coordinador
Masso Lago, Matilde
E-mail
m.masso@udc.es
Lecturers
Cardesin Diaz, Jose Maria
Masso Lago, Matilde
E-mail
j.m.cardesin@udc.es
m.masso@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A2 Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores
A3 Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas
A4 Ser quen de discriminar a técnica de investigación axeitada ao problema plantexado
A5 Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación
A6 Análisis crítico das sociedades de consumo actuais que permita coñecer a estructuración e o significado social do consumo
A7 Ser quen de xustificar unha axeitada segmentación e selección do público obxectivo
A8 Ter capacidade para traballar críticamente con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas proprias da investigación social e de mercados
A9 Ter capacidade para integrar e aplicar as novas tendencias en investigación social e de mercados de xeito rentable e efectivo na empresa, as administracións ou outras organizacións
A10 Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados
A11 Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques
B1 Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos
B4 Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
B6 Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións
B7 Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora
B8 Ser quen de integrar as NTICs (Novas Tecnoloxías da Información e as Comunicacións) na tarefa profesional e/ou investigadora
B9 Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros
B10 Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente
B11 Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma de Galicia
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma extranxeiro
C3 Utilizar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da vida
C6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Identificar e explicar as principais características do enfoque relacional AC1
AC2
AC5
AC8
BC1
BC2
Recoñecer as características dos datos relacionais AC1
AC2
AC4
BC11
CC1
CC3
CC6
Identificar os distintos tipos de grafos e matrices e as operacións que poden facerse coas mesmas AC1
AC2
AC4
AC8
BC1
BC2
BC6
BC8
CC1
Calcular e interpretar as propiedades básicas das redes e dos actores AC1
AC2
AC4
AC8
BC1
BC2
BC6
BC8
Describir, calcular e interpretar as medidas de centralidad co programa UCINET AC1
AC2
AC4
AC8
BC1
BC2
BC8
CC3
CC6
Aplicar a metodoloxía de redes a un proxecto de investigación concreto AC3
AC4
AC6
AC7
AC9
AC10
AC11
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC7
BC8
BC9
BC10
CC1
CC2
CC3
CC6
CC8
Identificar a natureza espacial do comportamento social AC1
AC2
AC5
AC6
BC1
BC2
Desenvolver as técnicas de traballo de campo dirixidas ao mapeado de datos AC1
AC2
AC3
AC4
AC7
BC2
BC10
Aplicar as ferramentas de representacion cartografica AC1
AC4
AC8
BC2
BC8

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Introducción ó análise de redes sociais (ARS) -As características do enfoque relacional
-Nodos, poblacións, mostras e límites
-Modalidades e niveis de análise
-Relacións
Tema 2. Representación de redes mediante grafos e matrices -Grafos e sociogramas
-Tipos de grafos
-Características e tipos de matrices
-Operacións matemáticas con matrices
Tema 3. As propiedades básicas das redes e dos actores -Conexións
-Tamaño, densidade e grado
-Accesibilidade, reciprocidade e transitividade
-Distancia
-Fluxo,cohesión e influencia
Tema 4. Centralidade e poder -As diferentes caras do poder
Centralidade de grados, centralidade de cercanía, grado de intermediación, distancias geodésicas, centralidade de fluxo.
-Indice de poder de Banacich
Tema 5. Cartografía social e Cartografía histórica -Efectos de escala: espazo e tempo
-A representación cartográfica de datos sociais
-Os datos de arquivo
-Fotografia, cine documental e cine ficcion
-Historia urbana e cartografía histórica
Tema 6. Visita guiada a un centro urbano -A cidade dende o ceo
-A cidade da Coruña: familiarizándonos co plano urbano
-Cidades a pe, cidades sobre rodas
-As técnicas de recollida de datos en campo
-Elaborando un diario de campo: o papel da fotografía
Tema 7. Traballando por grupos sobre un sector da cidade -Traballo de campo e observación participante: delimitando un sector
-Identificando problemas de investigacion
-Organizando o traballo
-As técnicas de representación: os mapas mentais
Tema 8. A construcción dun Atlas -Exposición por grupos na aula
-Atlas histórico ou Atlas social
-Do papel ao dixital: a representación multimedia
-Usamos googlemaps e streetview ou facemos a nosa web?

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A4 A6 A8 A9 A11 B3 B6 10 15 25
Supervised projects A3 A7 A10 B2 B7 B10 B11 C1 C2 15 45 60
Field trip A3 A4 B1 B2 B3 B9 B10 15 20 35
ICT practicals A1 A2 A5 B1 B4 B5 B6 B8 B9 C3 C6 C8 10 20 30
 
Personalized attention 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral sobre a Análise das Redes Sociais e as máis importantes ferramentas de análise complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
O mesmo cabe dicir para un proxecto de investigacion baseado no cartografiado de datos sociais
Supervised projects Consistente na realización dun proxecto de investigación no que deberá aplicaerse a ARS.
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
O mesmo cabe dicir para un proxecto de investigacion baseado no cartografiado de datos sociais
Field trip Visita guiada pola cidade da Coruña destinada a familiarizarse co plano, definir as técnicas e protocolos de investigacion baseadas no uso da cartografia.
Organizacion en grupos para traballar sobre sectores espaciais ou problemas de investigacion diversos
ICT practicals Consistente na realización de exercicios prácticos co software UCINET e Egonet para a ARS.
As prácticas a través de TICS constitúe unaha metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado.

Personalized attention
Methodologies
ICT practicals
Supervised projects
Field trip
Description
As sesións magistrales e as discusións en grupo proporcionarán ao alumno material suficiente para resolver con éxito as probas de ensaio (mixtas). Ao longo do curso facilitaranse datos e fontes de datos para axudar á comprensión dos temas. Se recomienda tamén o uso das tutorías individuais para resolver dúbidas achega de como realizar os exames.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A3 A7 A10 B2 B7 B10 B11 C1 C2 A availación do curso consistirá na realización de dous traballos de investigación en equipo no que os alumnos deberán apliacar os coñecementos aprendidos o longo do curso.
100
 
Assessment comments

A avaliación constará de dúas partes diferenciadas:

A primeira, relativa ao ARS, se avaliará mediante a  realización dun traballo en equipo sobre a aplicación da metodoloxía de redes. O resultado representará o 50% da nota final
A segunda, relativa á cartografia social e historica, se avaliará mediante a realizacion dun traballo en equipo. O resultado representará o 50% restante da nota final.
A nota final calcularase mediante a media aritmética das dúas partes

Sources of information
Basic Requena Santos, F. (2003). Análisis de redes sociales orígenes, teorías y aplicaciones. Madrid: CIS
Lelo, Keti y Chodejovska, Eva (eds.) (2014). Digital Methods for Urban History. Monográfico de Cittá e Storia
Tamborrino, Rosa (ed.) (2014). Digital Urban History. Telling the History of the City in the Age of ICT Revolution. Roma: Studi di Storia Urbana
Molina, J.L. (2001). El análisis de redes sociales. Una introducción. Edicions Bellaterra
Pons, Anaclet (2013). El desorden digital. Guía para historiadores y humanistas. Madrid: Siglo XXI
Hanneman R (2015). Introduccion a los métodos de análisis de redes sociales. http://revista-redes.rediris.es/webredes/text.htm
Cardesín, José Maria (2017). “Historia urbana multimedia: entre los Sistemas de Información Históricos (HIS) y la realidad virtual”. Ayer. Revista de Historia Contemporánea

Complementary (). .

Borgatti, Stephen (2003). Ucinet 6.<www.analytictech.com> [Consulta: 23-04-03].

Borgatti, Stephen & Molina, JoséLuis (2003). "Ethical and Strategic Issues in Organizational SocialNetwork Analysis". The Journal of Applied Behavioral Science,39(03), 16-45.

Borgatti,Stephen P.; Molina, José-Luis (2005). "Toward ethical guidelines fornetwork research in organizations", Social Networks Volume 27,Issue 2 , May 2005, Pages 107-117.

Lozares, C. (2005). "Basessocio-metodológicas para el Análisis de Redes Sociales", Empiria10, Julio-Diciembre [doc]

Lozares, Carlos (2005)."Valores,Campos y Capitales", Número especial de Redes, Revista Hispana para elAnálisis de Redes Sociales. Servei de publicacions, UAB

Lozares C., (1996). "La teoría deredes sociales", Papers, nº48. [doc]

Lozares C.; Verd J. M.; Martí J.; LópezP. (2003). "Relaciones, redes y discurso: revisión y propuestas en tornoal análisis reticular de datos textuales”. REIS nº 101Enero-Marzo 2003. Pgs.175-200. [doc]

Molina, José Luis (2004). "Laciencia de las redes", Apuntes de Ciencia y Tecnología 11,Junio (36-42) [pdf]

Wolfe, Alvin W. (1978). TheRise of Network Thinking in Anthropology [pdf]

Peter BARBER (2012): London. A History in Maps , Londres: The London Topographical Society.

José María CARDESIN (2015): “Dos páginas webs basadas encartografía histórica multimedia: la contribución del historiador”, en Pilar FOLGUERA et al. (2015): Pensar con la historia desde el Siglo XXI.XII Congreso de la Asociación de Historia Contemporánea , UniversidadAutónoma de Madrid, pp. 5875-5892

Hira DE GORTARI (2012): Morfología de la ciudad de Méjico. El catastro e fines del siglo XIX yde 2000. Estudios de caso , México: UNAM.

Rem KOOLHASS (2009): Lagos Wide & Close. Aninteractive journey into an exploding city, Amsterdam: Submarine.

Virgilio PINTO (dir.) (2001): Madrid. Atlas Histórico dela ciudad, 1850-1939 , Madrid: Fundación Caja Madrid-Lunwerg.

Todd PRESSNER, David SHEPARD y Joh KAWANO (2014): Hypercities. Thick Mapping in the Digital Humanities, Cambridge:Harvard University Press.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Análise Cualitativa/615518014
Análise Estatístico de Datos 1/615518010
Deseño Cualitativo/615518013

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.