Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Taller de Análise Cualitativo Código 615518015
Titulación
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Parga Dans, Eva
Correo electrónico
eva.parga.dans@udc.es
Profesorado
Parga Dans, Eva
Correo electrónico
eva.parga.dans@udc.es
Web
Descrición xeral Este obradoiro trata da investigación nas ciencias sociais e ten un obxectivo práctico: deseñar investigacións que xeren inferencias válidas sobre a realidade social. De tal maneira, ensínase como expor preguntas e modelos de estudo para extraer descricións técnicas e científicas válidas mediante a análise cualitativa. Máis concretamente, este taller centrarase en casos de estudo e prantexamentos aplicados que se resolverán mediante técnicas cualitativas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A2 Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores
A3 Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas
A4 Ser quen de discriminar a técnica de investigación axeitada ao problema plantexado
A5 Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación
A7 Ser quen de xustificar unha axeitada segmentación e selección do público obxectivo
A8 Ter capacidade para traballar críticamente con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas proprias da investigación social e de mercados
A9 Ter capacidade para integrar e aplicar as novas tendencias en investigación social e de mercados de xeito rentable e efectivo na empresa, as administracións ou outras organizacións
A10 Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados
B1 Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B4 Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
B7 Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora
B9 Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros
B10 Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente
B11 Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma de Galicia
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma extranxeiro
C3 Utilizar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da vida
C6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Identificar e explicar a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación AM1
AM2
AM5
AM8
AM10
BM1
BM2
BM4
CM2
Identificar e recoñecer as ferramentas e os procedementos asociados ás técnicas cualitativas de investigación e valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver problemas de índole social AM1
AM2
AM4
BM11
CM1
CM3
CM6
Desenvolver as técnicas de traballo de campo impartidas na asignatura e ter capacidade para traballar críticamente con metodoloxías e técnicas de investigación científica de índole cualitativa AM1
AM2
AM3
AM4
AM7
AM8
AM9
BM2
BM5
BM7
BM9
BM10
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1 Presentación de técnicas de investigación cualitativa
Tema 2 Aplicación de técnicas cualitativas: A investigación documental
Tema 3 Aplicación de técnicas cualitativas: A entrevista en profundidade
Tema 4 Aplicación de técnicas cualitativas: O grupo de discusión
Tema 5 Aplicación de técnicas cualitativas: A observación participante
Tema 6 Aplicación de técnicas cualitativas: A elaboración do informe de investigación

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A4 A6 A8 A9 A11 B3 B6 10 15 25
Traballos tutelados A3 A7 A10 B2 B7 B10 B11 C1 C2 15 43 58
Saídas de campo A3 A4 B1 B2 B3 B9 B10 15 20 35
Prácticas a través de TIC A1 A2 A5 B1 B4 B5 B6 B8 B9 C3 C6 C8 10 20 30
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral sobre técnicas de análise cualitativo complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Traballos tutelados Consistente na realización de prácticas tuteladas sobre á aplicación de técnicas cualitativas de investigación.
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma do alumnado, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos alumnado da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Saídas de campo Realizaranse sesións aplicadas co obxectivo de familiarizar ao alumnado coas técnicas e protocolos de investigación.
Prácticas a través de TIC Procura de información a través de bases de datos, Interpretación e análise de gráficos e indicadores.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Saídas de campo
Descrición
As sesións magistrales e as discusións en grupo proporcionarán aos estudiantes material suficiente para resolver con éxito os traballos. Ao longo do curso facilitaranse datos e fontes de datos para axudar á comprensión dos temas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A3 A7 A10 B2 B7 B10 B11 C1 C2 A avaliación do curso consistirá na realización de catro prácticas de investigación nas que o alunado deberá aplicar os coñecementos aprendidos durante a asignatura. 100
 
Observacións avaliación

A avaliación da asignatura sustentarase na realización de catro prácticas, cada unha de elas cun valor máximo de 2,5 puntos sobre a nota final.





Fontes de información
Bibliografía básica Parga Dans, E., Alonso González, P. (2017). 'Marketing quality' in the food sector: Towards a critical engagement with the 'quality turn' in wine. Geoforum, 85: 5-8. 2016
Requena Santos, F. (2003). Análisis de redes sociales orígenes, teorías y aplicaciones. Madrid: CIS
Parga Dans, E.; Alonso González, P. (2018). El debate sobre las nuevas regulaciones de etiquetado de bebidas alcohólicas en la Unión Europea y sus consecuencias para las regiones vitivinícolas.. Revista Iberoamericana de Agricultura y Ruralidad – RIVAR, 15.
Parga Dans, E.; Alonso González, P. (2018). From paper to soil: the impact of new EU alcoholic drinks labeling regulations for wine regions. Journal of Consumer Protection and Food Safety, 13(1): 89-94; DOI: 10.1007/s00003-017-1135-8
Alonso González, P., Parga Dans, E. (2017). Furanchos and Adegas: Exploring Symmetry Through Wine Topologies in Galicia and Alentejo. . Cultural Geographies, 24(4): 639-646; https://doi.org/10.1177/1474474017719070
Hanneman R (2015). Introduccion a los métodos de análisis de redes sociales. http://revista-redes.rediris.es/webredes/text.htm
Alonso González, P., Parga Dans, E. (2018). The 'terroirist' social movement: The reawakening of wine culture in Spain. Journal of Rural Studies, 61: 184-196; DOI: https://doi.org/10.1016/j.jrurstud.2018.04.014
Parga Dans, E., Alonso González, P. (2018). The Controversy about Altamira: Assesing the Economic Impact of a World Heritage Site for Planning and Tourism Management. Journal of Cultural Heritage, 30: 180-189; https://doi.org/10.1016/j.culher.2017.09.007

Bibliografía Parte 1

Miklos T. y Tello, M. E. (1998): Planeación prospectiva, México, Limusa Noriega Editores.

Tezanos, J. F. (2000): Escenarios del nuevosiglo. Cuarto Foro sobre Tendencias Sociales, Madrid, Editorial Sistema.

Pachón, M. L. y Camargo Remolona R. (2004): Una aproximación a los estudios de futuro, Facultad de Administración de Empresas, Universidad Externado de Colombia.

Vergara Schmalbach, J. C.; Fontalvo Herrera, T. J.; Maza Ávila, F. (2010): La planeación por escenarios: Revisión de conceptos y propuestas metodológicas, Prospect, Vol. 8, No. 2, 21-29.

Yori Conill, L.; Hernández deVelazco, J.; Chumaceiro Hernández, A. (2011): Planificación de escenarios: una herramienta estratégica para el análisis del entorno, Revista Venezolana de Gerencia, Abril-Junio, 274-290.

Bibliografía en inglés

Becker, H. (1985): “Making Futures Research Useful: The Practitioner’s Opportunity”, Futures Research Quarterly 1:2, 17.

Fowles, J. ed. (1978): Handbook of Futures Research, Westport, Connecticut, Greenwood Press.

Helmer, o. (1983): Looking Forward: A Guide to Futures Research, London, Sage Publications.

Shuman, B. A. (1989): The Library of the Future: Alternative Scenarios for the Information Profession, Englewood, CO, Libraries Unlimited, Inc., 7-8.

Wilson, I. H. (1978): “Scenarios”, Fowles, J. ed. Handbook of Futures Research, Westport, Connecticut, 225-248.

Outros recursos Parte 2

CD/DVD

GLOWCZEWSKI, Barbara: DreamTrackers. Yapa art and knowledge of the Australian desert (CD-ROM), París, UnescoPublishing, 2001.

KOOLHAAS,Rem y VAN DER HAAK, Bretje: Lagos Wide& Close. An interactive journey into an exploding city , Amsterdam,Submarine DVD, 2006.

ENLACES

Hypercities, http://www.hypercities.com

MappingDecline, http://mappingdecline.lib.uiowa.edu

Spatial HistoryProject, http://web.stanford.edu/group/spatialhistory/cgi-bin/site/index.php

Urban HistoryMultimedia Complements http://journals.cambridge.org/fulltext_content/supplementary/UHY/urban/default.htm

http://citiesinmotion.iese.edu

http://www.merco.info/es/ranking-merco-ciudad

http://www.iese.edu/es/claustro-investigacion/centros-investigacion/cgs/cities-motion-strategies/

Bibliografía complementaria (). .

Borgatti, Stephen (2003). Ucinet 6.<www.analytictech.com> [Consulta: 23-04-03].

Borgatti, Stephen & Molina, JoséLuis (2003). "Ethical and Strategic Issues in Organizational SocialNetwork Analysis". The Journal of Applied Behavioral Science,39(03), 16-45.

Borgatti,Stephen P.; Molina, José-Luis (2005). "Toward ethical guidelines fornetwork research in organizations", Social Networks Volume 27,Issue 2 , May 2005, Pages 107-117.

Lozares, C. (2005). "Basessocio-metodológicas para el Análisis de Redes Sociales", Empiria10, Julio-Diciembre [doc]

Lozares, Carlos (2005)."Valores,Campos y Capitales", Número especial de Redes, Revista Hispana para elAnálisis de Redes Sociales. Servei de publicacions, UAB

Lozares C., (1996). "La teoría deredes sociales", Papers, nº48. [doc]

Lozares C.; Verd J. M.; Martí J.; LópezP. (2003). "Relaciones, redes y discurso: revisión y propuestas en tornoal análisis reticular de datos textuales”. REIS nº 101Enero-Marzo 2003. Pgs.175-200. [doc]

Molina, José Luis (2004). "Laciencia de las redes", Apuntes de Ciencia y Tecnología 11,Junio (36-42) [pdf]

Wolfe, Alvin W. (1978). TheRise of Network Thinking in Anthropology [pdf]


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Análise Cualitativa/615518014
Análise Estatístico de Datos 1/615518010
Deseño Cualitativo/615518013

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías