Identifying Data 2017/18
Subject (*) Neurosciences Applied to Social Research Code 615518017
Study programme
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Coordinador
Rivadulla Fernandez, Juan Casto
E-mail
casto.rivadulla@udc.es
Lecturers
Cudeiro Mazaira, F.Javier
Rivadulla Fernandez, Juan Casto
E-mail
javier.cudeiro@udc.es
casto.rivadulla@udc.es
Web
General description Nesta materia darase unha visión xeneral do funcionamento do sistema nervioso que permite entender procesos tan complexos como a toma de decisións ou as emocións. Farase un repaso das últimas tecnoloxías do campo e a súa aplicación a investigación de mercados. Algúnhas destas tecnoloxías aplicaránse durante as prácticas.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A2 Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores
A3 Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas
A4 Ser quen de discriminar a técnica de investigación axeitada ao problema plantexado
A5 Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación
A6 Análisis crítico das sociedades de consumo actuais que permita coñecer a estructuración e o significado social do consumo
A8 Ter capacidade para traballar críticamente con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas proprias da investigación social e de mercados
A9 Ter capacidade para integrar e aplicar as novas tendencias en investigación social e de mercados de xeito rentable e efectivo na empresa, as administracións ou outras organizacións
A11 Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques
B1 Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos
B4 Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
B6 Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións
B7 Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora
B8 Ser quen de integrar as NTICs (Novas Tecnoloxías da Información e as Comunicacións) na tarefa profesional e/ou investigadora
B9 Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros
B10 Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente
B11 Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma de Galicia
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma extranxeiro
C3 Utilizar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da vida
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Conocer a organización funcional e os mecanismos oxerais de funcionamento do sistema nervioso. AC8
AC9
BC3
Relacionar a actividade en zonas concretas do sistema nervioso con determinados procesos cognitivos: memoria, aprendizaxe, medo, etc. AC8
AC9
BC1
CC1
CC8
Entender os resultados conclusións que se poden extraer das distintas técnicas de estudio do sistema nervioso (Electroencefalograma, resonancia magnética, etc). AC1
AC2
AC3
AC4
BC2
BC4
BC5
BC8
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC8
Integrar os resultados obtidos destes estudios nos seus propios estudios de mercado, diferenciando que estudios son válidos para cada situación particular BC3
BC4
BC8
BC10
CC1
CC2
CC4
CC5
CC8
Deseñar e/ou avaliar críticamente experimentos nos que se miden diferentes parámetros da actividade cerebral. AC1
AC2
AC4
AC5
AC6
AC11
BC1
BC2
BC3
BC6
BC7
BC9
BC11
CC6
CC7

Contents
Topic Sub-topic
O sistema Nervioso Procesos cognitivos: Mecanismos de atención, toma de decisións, consciencia e subconsciente.

Ferramentas metodolóxicas e experimentos. EEG, MEG, potencias evocados, técnicas de imaxe

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workshop A8 A9 B2 B4 B8 B10 C4 C5 C8 5 0 5
Workbook A11 A5 B1 B3 B5 B6 3 6 9
Collaborative learning B4 B7 B9 B10 B11 C3 C6 C7 3 12 15
Oral presentation B8 B10 C1 C2 C3 3 15 18
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A6 B1 10 17 27
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workshop Veremos de forma práctica algunhas das técnicas que nos permiten entender o funcionamiento do SN e a súa aplicación o estudo dos mercados
Workbook Lectura e discusión sobre artigos científicos relacionados coa materia
Collaborative learning Formaremos grupos de análise sobre un problema concreto e despois discutirán as súas conclusións cos seus sus compañeiros.

A Posta en en común farase na clase, inda que será necesario un traballo previo individual
Oral presentation Os estudantes terán que expoñer en 10 min un traballo científico que lle será entregado polo porfesor.
Guest lecture / keynote speech Clase teórica na que se introducirán aqueles conceptos mais destacados da fisioloxíado sistema nervioso, así como as técnicas de estudio mais actuais

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Workshop
Description
Os profesores estarán a disposición dos alumnos para resolver calquera dúbida en relación coa exposición dos traballos, así como sobre calquera outro aspecto da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation B8 B10 C1 C2 C3 Comprensión do traballo
Capacidade expositiva
Capcidade de reponder preguntas
Nivel de integración do traballo no marco xeral da materia
40
Collaborative learning B4 B7 B9 B10 B11 C3 C6 C7 Preparación previa do tema a discutir
Integración no equipo de traballo
Participación+
Exposición de argumentos
20
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 A4 A6 B1 Asistencia e participación na clase 20
Workshop A8 A9 B2 B4 B8 B10 C4 C5 C8 Asistencia, participación, comprensión dos exercicios, capacidade de relacionalo cos conceptos teóricos...
20
 
Assessment comments

Aqueles alumnos con matrícula a tempo parcial terán preferencia á hora de elixir quenda para a presentación oral e, no caso de que existan varios grupos de prácticas, elixir aquel que se adapte mellor aos seus horarios


Sources of information
Basic Dale Purves (2007). Neurociencia. Panamericana
Thomas Zoëga Ramsøy (). SELECTED'READINGS'IN'' CONSUMER)NEUROSCIENCE)&) NEUROMARKETING).

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.