Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Neurociencias Aplicadas á Investigación Social Código 615518017
Titulación
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Coordinación
Rivadulla Fernandez, Juan Casto
Correo electrónico
casto.rivadulla@udc.es
Profesorado
Cudeiro Mazaira, F.Javier
Rivadulla Fernandez, Juan Casto
Correo electrónico
javier.cudeiro@udc.es
casto.rivadulla@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta materia darase unha visión xeneral do funcionamento do sistema nervioso que permite entender procesos tan complexos como a toma de decisións ou as emocións. Farase un repaso das últimas tecnoloxías do campo e a súa aplicación a investigación de mercados. Algúnhas destas tecnoloxías aplicaránse durante as prácticas.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A2 Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores
A3 Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas
A4 Ser quen de discriminar a técnica de investigación axeitada ao problema plantexado
A5 Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación
A6 Análisis crítico das sociedades de consumo actuais que permita coñecer a estructuración e o significado social do consumo
A8 Ter capacidade para traballar críticamente con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas proprias da investigación social e de mercados
A9 Ter capacidade para integrar e aplicar as novas tendencias en investigación social e de mercados de xeito rentable e efectivo na empresa, as administracións ou outras organizacións
A11 Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques
B1 Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos
B4 Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
B6 Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións
B7 Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora
B8 Ser quen de integrar as NTICs (Novas Tecnoloxías da Información e as Comunicacións) na tarefa profesional e/ou investigadora
B9 Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros
B10 Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente
B11 Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma de Galicia
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma extranxeiro
C3 Utilizar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da vida
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Conocer a organización funcional e os mecanismos oxerais de funcionamento do sistema nervioso. AM8
AM9
BM3
Relacionar a actividade en zonas concretas do sistema nervioso con determinados procesos cognitivos: memoria, aprendizaxe, medo, etc. AM8
AM9
BM1
CM1
CM8
Entender os resultados conclusións que se poden extraer das distintas técnicas de estudio do sistema nervioso (Electroencefalograma, resonancia magnética, etc). AM1
AM2
AM3
AM4
BM2
BM4
BM5
BM8
CM1
CM2
CM3
CM4
CM5
CM8
Integrar os resultados obtidos destes estudios nos seus propios estudios de mercado, diferenciando que estudios son válidos para cada situación particular BM3
BM4
BM8
BM10
CM1
CM2
CM4
CM5
CM8
Deseñar e/ou avaliar críticamente experimentos nos que se miden diferentes parámetros da actividade cerebral. AM1
AM2
AM4
AM5
AM6
AM11
BM1
BM2
BM3
BM6
BM7
BM9
BM11
CM6
CM7

Contidos
Temas Subtemas
O sistema Nervioso Procesos cognitivos: Mecanismos de atención, toma de decisións, consciencia e subconsciente.

Ferramentas metodolóxicas e experimentos. EEG, MEG, potencias evocados, técnicas de imaxe

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Obradoiro A8 A9 B2 B4 B8 B10 C4 C5 C8 5 0 5
Lecturas A5 A11 B1 B3 B5 B6 3 6 9
Aprendizaxe colaborativa B4 B7 B9 B10 B11 C3 C6 C7 3 12 15
Presentación oral B8 B10 C1 C2 C3 3 15 18
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A6 B1 10 17 27
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Obradoiro Veremos de forma práctica algunhas das técnicas que nos permiten entender o funcionamiento do SN e a súa aplicación o estudo dos mercados
Lecturas Lectura e discusión sobre artigos científicos relacionados coa materia
Aprendizaxe colaborativa Formaremos grupos de análise sobre un problema concreto e despois discutirán as súas conclusións cos seus sus compañeiros.

A Posta en en común farase na clase, inda que será necesario un traballo previo individual
Presentación oral Os estudantes terán que expoñer en 10 min un traballo científico que lle será entregado polo porfesor.
Sesión maxistral Clase teórica na que se introducirán aqueles conceptos mais destacados da fisioloxíado sistema nervioso, así como as técnicas de estudio mais actuais

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Obradoiro
Descrición
Os profesores estarán a disposición dos alumnos para resolver calquera dúbida en relación coa exposición dos traballos, así como sobre calquera outro aspecto da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral B8 B10 C1 C2 C3 Comprensión do traballo
Capacidade expositiva
Capcidade de reponder preguntas
Nivel de integración do traballo no marco xeral da materia
40
Aprendizaxe colaborativa B4 B7 B9 B10 B11 C3 C6 C7 Preparación previa do tema a discutir
Integración no equipo de traballo
Participación+
Exposición de argumentos
20
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A6 B1 Asistencia e participación na clase 20
Obradoiro A8 A9 B2 B4 B8 B10 C4 C5 C8 Asistencia, participación, comprensión dos exercicios, capacidade de relacionalo cos conceptos teóricos...
20
 
Observacións avaliación

Aqueles alumnos con matrícula a tempo parcial terán preferencia á hora de elixir quenda para a presentación oral e, no caso de que existan varios grupos de prácticas, elixir aquel que se adapte mellor aos seus horarios


Fontes de información
Bibliografía básica Dale Purves (2007). Neurociencia. Panamericana
Thomas Zoëga Ramsøy (). SELECTED'READINGS'IN'' CONSUMER)NEUROSCIENCE)&) NEUROMARKETING).

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías