Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Comunicacións Social e Organizacional e Análise de Audiencias Código 615518020
Titulación
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Coordinación
Martinez Fernandez, Valentin
Correo electrónico
valentin.martinez@udc.es
Profesorado
Juanatey Boga, Oscar
Martinez Fernandez, Valentin
Correo electrónico
oscar.juanatey.boga@udc.es
valentin.martinez@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia aborda a importancia adquirida pola Comunicación Social e Organizacional en especial co desenvolvemento das Tecnoloxías da Información e da Comunicación. Nunha sociedade en que oesquema tradicional de comunicación ten mutado cara a un fenómeno de comunicación en rede en que emisores e receptores mutan os seus roles e as redes sociais dixitais conviertense nun dos nucleos centrais do novo paradigma, e no que a inmediatez cobra unha relevancia sen precedentes, a análise das audiencias tornase fundamental para coñecer ós distintos públicos ós que as organizacións deben dirixirse. Esta análise de audiencias ten cambiado de forma radical no novo contexto de dixitalización, minería de datos e big data, de xeito que a materia aborda estas transformacións e as súas consecuencias.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A2 Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores
A5 Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación
A7 Ser quen de xustificar unha axeitada segmentación e selección do público obxectivo
A8 Ter capacidade para traballar críticamente con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas proprias da investigación social e de mercados
A9 Ter capacidade para integrar e aplicar as novas tendencias en investigación social e de mercados de xeito rentable e efectivo na empresa, as administracións ou outras organizacións
A11 Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques
B1 Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B8 Ser quen de integrar as NTICs (Novas Tecnoloxías da Información e as Comunicacións) na tarefa profesional e/ou investigadora
C3 Utilizar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da vida
C6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Acadar unha comprensión do novo modelo de comunicación xeradopolo cambio de paradigma comunicacional consecuencia das TIC. AM1
AM9
AM11
BM1
BM2
BM8
CM3
CM8
Lograr entender e manexar os criterios que permiten definir e desenvolver estratexas de comunicación; así como manexar as ferramentaspertinentes para adeterminación, medición e análise das audiencias. AM1
AM2
AM5
AM7
AM8
AM11
BM1
BM2
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
A Comunicación na Sociedade Globalizada -Da comunicación lineal á comunicación en rede (Netcomunicación)
-A función mediática e a viralidade
Emisor e Audiencia -Determinación das audiencias
-Medición de audiencias
-Análise de audiencias?

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A2 A5 A7 A8 A9 A11 B2 B8 C3 10 30 40
Análise de fontes documentais A5 A8 B1 C6 C8 1 10 11
Sesión maxistral A1 B1 10 10 20
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Os coñecementos teóricos reflictiranse nun traballo práctico tutelado a desenvolver de xeito grupal.
Análise de fontes documentais Facilitaránse o alummnado distintas fontes documentais coa finalidade de complementar as sesións maxistrais e deberanse realizar análises sobre elas.
Sesión maxistral Explicación dos contidos do programa a través de exposición oral

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Poderán consultarse as dúbidas no desenvolvemento dos traballos
Os alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica poderán pactar as titorias a través de correo electrónico

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais A5 A8 B1 C6 C8 Análise das cuestións plantexadas sobre distintas fontes documentais facilitadas, a entregar nas datas comunicadas en paralelo ás sesións presenciais. 40
Traballos tutelados A2 A5 A7 A8 A9 A11 B2 B8 C3 Cada grupo presentará o traballo de xeito oral, previo envio en pdf aos profesores. 60
 
Observacións avaliación
Segunda Oportunidade:

Os criterios de avaliación serán os mesmos que na primeira oportunidade

Calificación de non presentado:

Corresponde
ao alumno, cando so participe de actividades de avaliación que
teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a calificación final, con
independencia da calificación alcanzada.

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia

Acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa sua dedicación, pero terá as mesmas obrigas de
realizar actividades e de acudir a calquer tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo.


Fontes de información
Bibliografía básica

Alter, A. (2018). Irresistible ¿Quién nos ha convertido en yonquis tecnológicos? Barcelona. Paidós

Argemí, M. (2017). El sentido del rumor. Cuando las redes sociales ganan a las encuestas. Barcelona. Península

Cabrera González, Mª A. (2009). La interactividad de las audiencias en entornos de convergencia digital. Icono 14. Nº 15

Callejo, J. (2001). Investigar las audiencias: un análisis cualitativo. Barcelona. Paidós

Castells, M. (2009). Comunicación y poder. Madrid. Alienaza Editorial.

Canetti, E. (2007). Masa y poder. Madrid. Alianza Editorial

Curtich, J.; Fuentes, M.; García, Y.; Toca, A. (2011). La comunicación y el sentido común en la era de la internet social. Madrid. Profit Editorial

García-Cabrera, Mª C.; Valdivia, A. (2014). Prosumidores mediáticos. Cultura participativa de las audiencias y responsabilidad de los medios. Comunicar. Nº 43. V. XXII

Han,B-Ch. (2013). La sociedad de la transparencia. Barcelona: Herder

Han, B-Ch. (2014). En el enjambre. Barcelona. Herder

Han, B-Ch. (2018). Hiperculturalidad. Barcelona. Herder

Huertas Bailén, A. (2002). La audiencia investigada (Estudios de televisión). Barcelona. Gedisa

Igartúa, J.J.; Badillo, A. (2003). Audiencias y medios de comunicación. Salamanca. Ediciones de la Universidad de Salamanca

Jarvis, J. (2015). El fin de los medios de comunicación de masas. Barcelona. Gestión 2000

López Cuesta, O. (2018). Data Management Platform (DMP). Big Data aplicado a coampañas online, audiencias y personalización web. Madrid. ESIC

Maldonado, S. (2010). Analítica web. Medir para triunfar. Madrid. ESIC

Martínez-Fernández, V.A. (2017). Immediacy and Metamedia. Time Dimension on Networks. En Campos-Freire, F.; Rúas-Araujo, J.; Martínez-Fernández, V.A.; López-García, X., Media and Metamedia Management (pp. 19-24). Switzrland: Springer

Martínez-Fernández, V.A.; Mahauad-Burneo, Mª. D. (2018). Constructing Reality Through Audiences. En Túñez-López, M.; Martínez-Fernández. V.A.; López-García, X.; Rúas-Araujo, X.; Campos-Freire, F. (Coords) Communication: Innovation & Quality. Switzerland. Springer

Medina Laverón. M. (Coord) (2015). La audiencia en la era digital. Madrid. Fragua

Muñoz, G.; Elósegui, T. (2011). El arte de medir. Manual de analítica web. Madrid. Profit Editorial

Noelle-Neumann, E. (2003). La espiral del silencio. Barcelona: Paidós

Ortega y Gasset, J. (2017). La rebelión de las masas y otros ensayos. Madrid. Alianza Editorial

Ortega, F.; González Ispierte, B; Pérez Peláez, M.E. (2015). Audiencias en revolución, usos y consumos de las aplicaciones de los medios de comunicación en tablets y teléfonos inteligentes. Revista Latina de Comunicación Social. 70

Pariser, E. (2017). El filtro burbuja. Cómo a red decide lo que leemos y lo que pensamos. Barcelona. Taurus

Quintas-Froufe, N.; González-Neira, A. (2014). Audiencias activas. Participación de la audiencia social en televisión. Comunicar. Nº 43. V. XXII

Thompson, J.B. (1998). Los media y la modernidad: una teoría de los medios de comunicación. Barcelona: Paidós

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías