Identifying Data 2020/21
Subject (*) Master's Thesis Code 615518025
Study programme
Mestrado Universitario en Socioloxía Aplicada: Investigación Social e de Mercados
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
Second Obligatory 12
Language
Spanish
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Economía
Economía Aplicada 1
Matemáticas
Socioloxía e Ciencia Política da Administración
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
E-mail
Lecturers
Calo Garcia, Estefania
Costa Sanchez, Carmen
Diz Reboredo, Carlos
Fernández Casal, Rubén
Garcia Docampo, Manuel
Otero Enriquez, Raimundo
Perez Carames, Antia
Rodríguez Rodríguez, María del Carmen
Rodríguez Teijeiro, Ariadna
Santiago Gómez, Elvira
Suárez Grimalt, Laura
E-mail
estefania.calo@udc.es
carmen.costa@udc.es
carlos.diz@udc.es
ruben.fcasal@udc.es
manuel.garcia.docampo@udc.es
raimundo.otero@udc.es
antia.perez@udc.es
carmen.rodriguez2@udc.es
ariadna.rodriguez@udc.es
elvira.santiago@udc.es
laura.suarez.grimalt@udc.es
Web http://http://socioloxiaudc.azurewebsites.net/saisym/
General description O Traballo Fin de Máster (TFM) constitúe a elaboración e defensa pública dun traballo de investigación que supoña (e demostre) a posta en práctica das competencias adquiridas polo alumnado ao longo do Máster e que lle capacitan para realizar as tarefas profesionais ás que este título vai dirixido.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se modifican os contidos.
Pero como non en todos os casos pódese realizar un traballo de campo de forma presencial, se poderán desenvolver traballos de profundización teórica (reforzando os marcos teóricos dos traballos en curso, profundando na operativización dos conceptos...) e/ou nos que cobre importancia e poténciese o desenvolvemento do deseño metodolóxico (cando non sexa posible a súa aplicación a través do traballo de campo).

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Traballos tutelados. Mantéñense todas aquelas que poidan desenvolverse non presencialmente.

*Metodoloxías docentes que se modifican
Todos/as aqueles/as que non poidan facer presencialmente o seu traballo de campo, poden optar por realizalo de forma virtual, polos medios que consideren oportunos ou aos que teñan acceso (Whatsapp, Teams, Telegram, Skype ou por teléfono).

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
A través do correo, Teams ou Moodle no horario de titorías que estableza cada profesor.

4. Modificacións na avaliación
Segue sendo unha redacción dun traballo individual escrito aplicando os coñecementos adquiridos no Mestrado e supervisado por un/a titor/a, que será defendido publicamente nunha exposición oral fronte a un tribunal. Se as circunstancias non permiten facelas presenciais, a defensa pública e a revisión serán de forma non presencial a través de Teams.

*Observacións de avaliación:
Desenvolverase un Procedemento Extraordinario de TFM para ter en conta as novas circunstancias. Nel as modificacións centraranse en flexibilizar as solicitudes de cambios (necesarios polo novo contexto) e promover a adaptación á non presencialidade dos contidos, da metodoloxía, dos procedementos de entrega do TFM e da avaliación.
Estes cambios son aplicables a todas as convocatorias.
No caso de problemas de conexión, conectividade telemática ou de acceso ao ordenador o día da entrega ou celebración das probas de avaliación, buscaranse alternativas con estes/as estudantes con posibilidade de realizar esta/s proba/s en distintos horarios ou en distinta modalidade.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades
A2 Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores
A3 Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas
A4 Ser quen de discriminar a técnica de investigación axeitada ao problema plantexado
A5 Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación
A6 Análisis crítico das sociedades de consumo actuais que permita coñecer a estructuración e o significado social do consumo
A7 Ser quen de xustificar unha axeitada segmentación e selección do público obxectivo
A8 Ter capacidade para traballar críticamente con fontes de datos, metodoloxías e técnicas de investigación científica e ferramentas informáticas proprias da investigación social e de mercados
A10 Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados
A11 Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques
B1 Posuer e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a cotío nun contexto de investigación
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos
B4 Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades
B5 Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo
B6 Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións
B7 Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora
B8 Ser quen de integrar as NTICs (Novas Tecnoloxías da Información e as Comunicacións) na tarefa profesional e/ou investigadora
B9 Ter capacidade de analizar críticamente tanto o traballo proprio como o dos compañeiros
B10 Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente
B11 Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma de Galicia
C3 Utilizar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da vida
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
No plano cognitivo: Integrar os coñecementos adquiridos para aplicalos á resolución dunha investigación social ou de mercados. AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AC6
AC7
AC8
AC11
BC1
BC2
BC3
BC5
BC6
BC7
BC8
BC9
BC10
BC11
CC3
CC4
CC6
CC7
No plano subxectivo: Capacidade de presentar e defender os resultados do traballo ante un público profesional. AC8
AC10
BC3
BC4
CC1
CC5
CC8

Contents
Topic Sub-topic
O traballo consistirá no estudo de calquera ámbito da investigación social ou de mercados e estará dirixido, preferentemente, á resolución dun problema real.
En calquera caso, a memoria debe realizarse aplicando o proceso de investigación científica e demostrar que se adquiriron as competencias do título.
Só pódese defender unha vez superados os demais créditos da titulación.
O TFM deberá mostrar os coñecementos e competencias adquiridas ao longo do Máster.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 0 237 237
Critical bibliographical A1 A6 A8 A11 B1 B6 C6 0 50 50
Oral presentation A10 B4 B6 B7 B8 B9 C1 1 2 3
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Redacción dun traballo escrito aplicando os coñecementos adquiridos no Máster. É un traballo individual (supervisado por un/a titor/a) que será defendido publicamente nunha exposición oral fronte a un tribunal.
Critical bibliographical Lectura e síntese de textos para a elaboración do TFM.
Oral presentation Elaboración e exposición dunha presentación oral para a defensa do TFM ante un tribunal.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Oral presentation
Critical bibliographical
Description
O traballo do alumnado será supervisado por un/a titor/a. Este/a ocuparase de orientar e resolver as dúbidas que o alumnado poida ter na súa realización.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Redacción dun traballo escrito aplicando os coñecementos adquiridos no Máster. Para o seu desenvolvemento existirán dúas opcións: (i) A realización vinculada a unha práctica desenvolvida no período de prácticas en empresas ou institucións; (ii) a realización independente de ditas prácticas.
É un traballo individual (supervisado por un/a titor/a) que será defendido publicamente nunha exposición oral fronte a un tribunal.
100
 
Assessment comments
Para ser avaliado do TFM é necesario estar matriculado neste, ter superados o resto de créditos do Máster e ter asignado un tema e un/a titor/a.

Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.