Identifying Data 2018/19
Subject (*) Social change, consumption trends and consumer behavior tourist Code 615524002
Study programme
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Andrade Suarez, Maria Jose
E-mail
maria.andrade@udc.es
Lecturers
Andrade Suarez, Maria Jose
López-Cortón Facal, Ana María
E-mail
maria.andrade@udc.es
ana.lopez-corton@udc.es
Web
General description O mercado turístico español caracterizouse durante anos por unha especialización case absoluta no denominado turismo de "sol e praia".
Actualmente, as novas demandas e esixencias do consumidor turístico, así como a intensificación do nivel competitivo no sector, fai que sexa necesario realizar un estudo máis exhaustivo do comportamento do consumidor e analizar cales son as tendencias actuais.
Ante esta situación, búscase que o alumno coñeza cuales son estes cambios, e que mediante un traballo de campo poida valorar os devanditos comportamentos.

Study programme competencies
Code Study programme competences

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento do proceso de decisión do consumidor turístico, da súa tipoloxía en función das necesidades e as súas motivacións

Contents
Topic Sub-topic


I - Proceso de decisión de compra
II - Factores que afectan o comportamento do consumidor
III - Actuacións posteriores á compra
IV - Características do novo consumidor turístico

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech 20 31 51
Supervised projects 4 6 10
Collaborative learning 4 6 10
Directed discussion 0 2 2
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición por parte do docente dos aspectos fundamentais da materia. As exposicións complementaranse co uso de medios audiovisuais, preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos, facilitar a aprendizaxe e favorecer a interacción entre o profesor e os estudantes.
Supervised projects Metodoloxía basada na responsabilidade do alumno, pola súa propia aprendizaxe e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor nos exercicios propostos.
Collaborative learning Organización da clase en pequenos grupos nos que o alumno traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e do seu equipo.
Directed discussion Técnica de dinámica de grupos, mediante a cal os estudantes presenciais discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, podendo ou non estar coordinado polo profesor. Os estudantes on line, pola súa banda, dispoñerán dun espazo de discusión informal para tratar un tema ou problema.

Personalized attention
Methodologies
Directed discussion
Supervised projects
Collaborative learning
Description
Concibense como horas de traballo presencial co docente por parte do alumno, para o seguimento o orientación deste.

Javier Fernández Fernández
Universidade da Coruña
E.U. de Turismo
Teléfono: 981 160276
E-mail: javierfernandez@udc.es

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Directed discussion Discusions de distintos temas, planteados anteriormente polo docente. 10
Supervised projects Realización por parte dos alumnos dun traballo dirixido e tutelado polo docente, tanto de forma individual como por grupos. Todolos traballos tendrán que ser expostos na aula. 80
Collaborative learning Propondranse distintos temas na aula, para afianzar o temario. 10
 
Assessment comments
<p>No caso dos alumnos na modalidade online, o 100% da sua
evaluación será por un traballo prsentado de forma individual, dirixido
polo docente. </p>

Sources of information
Basic

- Borja Soler, Luis; Casanovas Pla, Josep Andreu. “El consumidor turístico”. ESIC EDIC.

- Alonso, J. “El comportamiento del consumidor”. Instituto Nacional de Consumo. Madrid

- León, J.L.; Olavarría, E. “Conducta del consumidor y marketing” Editorial Deusto

- Compendio de estadísticas de Turismo. OMT

- Mazón Martínez, Tomás; Aledo Tur, Antonio. “Turismo residencial y cambio social: nuevas perspectivas teóricas y empíricas”. Universidad de Alicante

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Methods and techniques of research in tourism: Qualitative techniques/615488007
Methods and techniques of research in tourism: Quantitative Techniques/615488008

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Promotion and commercialization of destinations and new tourist products/615488003

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.