Identifying Data 2020/21
Subject (*) Social change, consumption trends and consumer behavior tourist Code 615524002
Study programme
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 3
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
López-Cortón Facal, Ana María
E-mail
ana.lopez-corton@udc.es
Lecturers
Caamaño Franco, Iria
Fernández Fernández, Javier Luis
López-Cortón Facal, Ana María
E-mail
iria.caamano@udc.es
javier.fernandez4@udc.es
ana.lopez-corton@udc.es
Web
General description O mercado turístico español caracterizouse durante anos por unha especialización case absoluta no denominado turismo de "sol e praia".
Actualmente, as novas demandas e esixencias do consumidor turístico, así como a intensificación do nivel competitivo no sector, fai que sexa necesario realizar un estudo máis exhaustivo do comportamento do consumidor e analizar cales son as tendencias actuais.
Ante esta situación, búscase que o alumno coñeza cuales son estes cambios, e que mediante un traballo de campo poida valorar os devanditos comportamentos.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non haberá cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas:

*Metodoloxías docentes que se modifican
A sesión maxistral presencial será realizada a través de Teams

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Correo electrónico: segundo a necesidade do alumnado, para resolver dúbidas
Moodle: segundo a necesidade do alumnado
Teams, en gran grupo para o avance dos contidos teórico e dos traballos tutelados, así como das clases interactivas

4. Modificacións na avaliación
Non haberá modificacións na avaliación. Agás na presentación oral que poderá ser substituída por unha presentación asíncrona

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios. Xa dispoñen de todos os materiales de traballo de manera dixitalizada

Study programme competencies
Code Study programme competences
A6 CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos
A7 CE9 - Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sustentable das comunidades receptoras
A8 CE11 - Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector
A9 CE12 - Utilizar as metodoloxías científicas adecuadas tanto cualitativas como cuantitativas
A10 CE10 - Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización
A12 CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B6 CG1 - Expresarse correctamente, tanto de forma verbal como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma
B8 CG3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseada no coñecemento e orientadas ao ben común
B9 CG4 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
B11 CG6 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
B12 CG7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 CT1 - Resolver problemas de forma efectiva
C7 CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Planificar novos destinos e produtos turísticos AJ6
AR1
Coñecemento do proceso de decisión do consumidor turístico, da súa tipoloxía en función das necesidades e as súas motivacións AJ7
AR2
AC3
BC9
BC12
CC1
CC7
Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización AC1
BC1
- Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades BC4
BC6
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseada no coñecemento e orientadas ao ben común BC8
BC11

Contents
Topic Sub-topic


1. Proceso de decisión de compra


1. Proceso de decisión de compra
2. Factores que afectan o comportamento do consumidor 2. Factores que afectan o comportamento do consumidor
3. Actuacións posteriores á compra 3. Actuacións posteriores á compra
4. Características do novo consumidor turístico 4. Características do novo consumidor turístico
5. Introducción a la Psicología y a la Psicología social 5. Introducción a la Psicología y a la Psicología social
6. Procesos de Influencia Social 6. Procesos de Influencia Social
7.Procesos de Comunicación Social 7.Procesos de Comunicación Social

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A12 A7 A9 B9 B12 C1 C7 20 31 51
Supervised projects A6 A7 A10 A9 B11 C1 C7 4 6 10
Collaborative learning A8 B1 B4 B6 B9 B12 C1 3 6 9
Oral presentation B4 B6 1 0 1
Directed discussion B8 B9 B12 C1 C7 0 2 2
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición por parte do docente dos aspectos fundamentais da materia. As exposicións complementaranse co uso de medios audiovisuais, preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos, facilitar a aprendizaxe e favorecer a interacción entre o profesor e os estudantes.
Supervised projects Metodoloxía basada na responsabilidade do alumno, pola súa propia aprendizaxe e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor nos exercicios propostos.
Collaborative learning Organización da clase en pequenos grupos nos que o alumno traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e do seu equipo.
Oral presentation ntervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Directed discussion Técnica de dinámica de grupos, mediante a cal os estudantes presenciais discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, podendo ou non estar coordinado polo profesor. Os estudantes on line, pola súa banda, dispoñerán dun espazo de discusión informal para tratar un tema ou problema.

Personalized attention
Methodologies
Directed discussion
Supervised projects
Collaborative learning
Description
Os docentes estarán á disposición do alumnado nas tutorías presenciales u online a través de Teams no horario fijado para o mismo.
Tamén atenderán consultas a trávés do correo electrónico ou moodle

Durante o curso académico, prestarase atención personalizada e continua a todo o estudiantado matriculado nesta materia, tanto para responder preguntas sobre as clases presenciais /on-line como para abordar temas relacionados co traballo.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Directed discussion B8 B9 B12 C1 C7 Discusions de distintos temas, planteados anteriormente polo docente. 10
Supervised projects A6 A7 A10 A9 B11 C1 C7 Realización por parte dos alumnos dun traballo dirixido e tutelado polo docente, tanto de forma individual como por grupos. Todolos traballos tendrán que ser expostos na aula. 60
Collaborative learning A8 B1 B4 B6 B9 B12 C1 Propondranse distintos temas na aula, para afianzar o temario. 10
Oral presentation B4 B6 Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. 20
 
Assessment comments

Convocatoria ordinaria

A nota final será a suma de todas as metodoloxías. 

O alumnado con asistencia parcial  ou dispensa académica deberá poñerse en contacto cos profesores ao inicio do curso, debiendo facer un trabajo tutelado que contará o 100% da nota

Convocatoria Extraordinaria

O alumnado poderá gardar a nota das metodoloxías que teña superadas e repetir aquelas que non superase,  e que se deberán entregar con fecha tope o día e hora da fecha oficial de examen

No caso dos alumnos na modalidade online, o 100% da sua
evaluación será por un traballo presentado de forma individual, dirixido
polo docente.

As condiciones do trabajo de curso colgaranse na plataforma moodle o inicio do cuatrimestre


Sources of information
Basic

- Borja Soler, Luis; Casanovas Pla, Josep Andreu. “El consumidor turístico”. ESIC EDIC.

- Alonso, J. “El comportamiento del consumidor”. Instituto Nacional de Consumo. Madrid

-Baron, A R. y Byrne. (2005). Psicología Social. Madrid. Pearson

-Fiske, S., Gilbert,T.,  Gardner Lindzey.  (2010) Handbook of social psychology. New Jersey

- León, J.L.; Olavarría, E. “Conducta del consumidor y marketing” Editorial Deusto

- Compendio de estadísticas de Turismo. OMT

- Mazón Martínez, Tomás; Aledo Tur, Antonio. “Turismo residencial y cambio social: nuevas perspectivas teóricas y empíricas”. Universidad de Alicante

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Methods and techniques of research in tourism: Qualitative techniques/615488007
Methods and techniques of research in tourism: Quantitative Techniques/615488008

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Promotion and commercialization of destinations and new tourist products/615488003

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.