Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Dirección estratéxica das organizacións turísticas Código 615524004
Titulación
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Coordinación
García Álvarez, María Teresa
Correo electrónico
teresa.galvarez@udc.es
Profesorado
García Álvarez, María Teresa
Mariz Perez, Rosa
Correo electrónico
teresa.galvarez@udc.es
rosa.mariz@udc.es
Web
Descrición xeral A materia abarca os aspectos máis importantes da Dirección Estratéxica aplicados ás organizacións do sector turístico.
O primeiro bloque temático céntrase na análise e aplicación da Teoría dos Recursos e Capacidades para estudar os factores que permiten obter vantaxes competitivas sustentables neste tipo de organizacións.
O segundo bloque temático aborda o estudo da estratexia (as súas características, elementos, tipoloxías, etc), aplicándoo a organizacións do sector.
Finalmente, no terceiro bloque temático, estúdanse os supostos de conduta e incentivos. Neste bloque temático, analízase unha das formas organizativas máis estendidas dentro do sector turístico: a franquía. Así mesmo, analízanse e aplican os mecanismos de goberno para ver como funcionan no sector.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 CE3 - Aplicar sistemas de calidade e xestión social, ambiental e económica
A3 CE4 - Que os alumnos aprendan as técnicas de dirección de organizacións públicas e de empresas do sector turístico
A4 CE5 - Que os alumnos teñan coñecementos sobre a normativa que regula as actividades turísticas
A5 CE6 - Saber manexar o capital social, entendendo o destino turístico como sistema e relacionar axentes implicados no desenvolvemento do produto turístico
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B8 CG3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseada no coñecemento e orientadas ao ben común
B12 CG7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 CT1 - Resolver problemas de forma efectiva
C3 CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa
C4 CT4 - Traballar de forma colaborativa
C7 CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións
C9 CT9 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
BM1
BM3
AP3
AP4
BM1
AP2
AP5
BM1
BM8
CM9
CM1
CM4
BM13
CM3
BM12
CM7
CM9

Contidos
Temas Subtemas
I. Análise estratéxica 1. Análise industrial versus análisise interna.
2. Teoría dos Recursos e Capacidades. Aplicación ao caso das
cadeas hostaleiras
3. Casos prácticos
II. Formulación de Estratexias 1. Concepto de estratexia
2. Desenvolvemento de estratexia e tipoloxía
3. Aplicación ás organizacións turísticas
III. Supostos de conducta e incentivos 1. Introducción.
2. Análise da relación contractual. Estudo do caso das franquías. Aplicación ao sector turístico.
3. Análise do Goberno da empresa. Aplicación ao sector turístico

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral B1 B3 26 0 26
Estudo de casos A2 A3 A4 A5 B14 B1 B3 B8 B12 C1 C3 C4 C7 C9 9 36 45
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral No modo presencial consta de clases teóricas para a presentación dos contidos da materia; así como, a discusión de temas de interese actual relacionados coa materia.
Na modalidade online trátase de diferentes materiais teóricos / prácticos sobre os contidos de a materia a disposición dos estudantes para a lectura; así como, a discusión de temas de interese actual relacionados co tema a través de foros / debates en liña...

Estudo de casos Casos prácticos en grupo que terán que realizar os alumnos tanto presenciais como online e que se facilitarán ao longo do curso. A súa entrega debe realizarse a través da plataforma virtual Moodle.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
Os casos prácticos requirirán que se entreguen nunha data tope determinada.
Ante calquera dúbida que teñan os alumnos presenciais e online na súa elaboración poden enviarnos as dúbidas por correo electrónico. Adicionalmente, podedes empregar o teléfono durante as dúas semanas que se imparten a materia. No caso de Rosa Mariz (981167000 extensión 2429), os xoves de 10:30-12:00 e no caso de María Teresa García, poderedes contactar os luns de 10:00-11:30 na extensión 2459.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral B1 B3 Asistencia e participación nas clases maxistrais, por parte dos estudantes presenciais. Participación nos foros virtuais dos alumnos online. 10
Estudo de casos A2 A3 A4 A5 B14 B1 B3 B8 B12 C1 C3 C4 C7 C9 Casos prácticos en grupo tanto para alumnos presenciales como online 90
 
Observacións avaliación

Terase en conta a asistencia e participación nas clases maxistrais, por parte dos estudantes presenciais; así como, a participación nos foros virtuais dos alumnos online (10% da nota final).

Tanto no caso de estudantes presenciais como online, avaliaranse dous casos prácticos cuxo contido, datas de entrega e demais características, veñen recollidos no documento "Normas materia Dirección Estratéxica": Para a avaliación da materia de Dirección Estratéxica das Organizacións Turísticas terase en conta a nota de dous casos prácticos que deberedes entregar.

Os casos prácticos realízanse en grupo duns 5 membros (os grupos para os alumnos online serán asignados polas profesoras e comunicados antes do inicio das clases). A cada grupo corresponderalle escoller unha empresa do sector turístico a analizar e deberá comunicarlle ás profesoras a elección.

1. O primeiro traballo supón o 50% da nota final e deberá entregarse a través do Moodle (profesora María Teresa García Álvarez) antes do 8 de enero de 2020 ás 10:00h. O esquema sería:

a. Aplicación da Teoría de Recursos e Capacidades:

· Identificación dos recursos da organización.

· Identificación das capacidades da organización.

· Identificación de vantaxes competitivas sustentables.

· Aplicación Análise VRIO.

b .Análise da estratexia.

· Estratexia Corporativa: - Carteira de negocios da empresa (sinerxias e tipo de diversificación)

· Estratexia Competitiva:

- Tipo de estratexia competitiva

- Aplicación do reloxo estratéxico

· Estratexia funcional:

- Análise das principais áreas funcionais da organización

- Análise do tipo de financiamento da organización.

- Identificación do departamento máis relevante desde o punto de vista da estratexia empresarial.

O segundo caso práctico supón o 40% da nota final. Deberá entregarse antes do 8 de enero de 2019 ás 10:00h a través da plataforma Moodle (profesora Rosa Mariz). O esquema sería:

a. Organigrama da empresa: representación gráfica e breve explicación

b. Aplicación da Teoría da Axencia: incentivos.

· Análise de problemas de risco moral e selección adversa.

· Mecanismos de solución aos problemas anteriores.

c. Análise do Goberno da Empresa:

· Supervisión directa.

· Sistema de incentivos.

· Mercado de empresas e capitais.

· Mercado de débeda.

· Mercado de bens e servizos

O primeiro caso deberá de ter unha extensión máxima de 8 páxinas e o segundo caso de 7 páxinas a interlineado 1,5 e letra Estafes New Roman de 11 puntos.

Deberedes analizar unha empresa/organización do sector turismo e APLICAR todos os puntos explicados na teoría.

As notas publicaranse no Moodle o día 13 de enero de 2020 e a revisión terá lugar o 16 de enero desde as 11:00h ata as 12:00h no despacho das profesoras (Fac. Economía e Empresa, despacho 222)

Ante calquera dúbida que teñades na súa elaboración podedes enviarnos as dúbidas por correo electrónico. Adicionalmente, podedes empregar o teléfono durante as dúas semanas nas que se imparten a materia. No caso de Rosa Mariz (981167000 extensión 2429), os xoves de 10:30-12:00 e no caso de María Teresa García, poderedes contactar os luns de 10:00-11:30 na extensión 2459.


Fontes de información
Bibliografía básica Bueno Campo et al. (2006). Dirección estratégica ... Pirámide
Los artículos de lectura obligatoria son: • Eisenhardt, K (1989): “Agency Theory: An Assessment And Review”, Academy of Management. The Academy of Management Review; Jan 14, 1; p. 57. • Galbreath, J. (2005): “Which resources matter the most to firm success? A exploratory study of resource-based firm”, Technovation, 25, p. 979-987
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías