Identifying Data 2020/21
Subject (*) New technologies applied to destinations and tourist products Code 615524005
Study programme
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador
Parama Gabia, Jose Ramon
E-mail
jose.parama@udc.es
Lecturers
Parama Gabia, Jose Ramon
Ramos Montes, Óscar
E-mail
jose.parama@udc.es
oramos@udc.es
Web
General description Hoxe en día as novas tecnoloxías están presentes en todos os ámbitos da nosa vida, o turismo non é unha excepción. Nesta materia, explóranse varios aspectos destas tecnoloxías aplicadas ao turismo. Primeiro, estúdanse as características dun sitio web de turismo segundo a OMT (Organización Mundial do Turismo). O obxectivo é ser capaz de avaliar a idoneidade do deseño e estructuración dun sitio web sobre turismo. Dentro desta mesma liña, aprenderás a desenvolver blogs con ferramentas sinxelas. Outra tecnoloxía de interese evidente para o mundo do turismo son os Sistemas de Información Xeográfica (SIG), que permiten asociar información multimedia a puntos dun mapa. Despois dunha breve introdución ao GIS, aprenderase a desenvolver un GIS sinxelo con ferramentas fáciles de usar. Finalmente, farase unha revisión das tecnoloxías máis modernas e aplicables ao mundo do turismo, para motivar a necesidade de innovación tecnolóxica tamén no marco do turismo, como aspecto fundamental para a mellora e diferenciación dos nosos produtos turísticos.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

Non haberá cambios nos contidos.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

- Sesión maxistral: combinación de sesións de Teams on-line (síncronas) e vídeos (asíncronos).

- Solución de problemas: combinación de sesións de Teams on-line (síncronas) e vídeos (asíncronos). Titorías individuais e/ou grupais mediante Teams.

- Prácticas de laboratorio: combinación de sesións de Teams on-line (síncronas) e vídeos (asíncronos). Titorías individuais e/ou grupais vía Teams.


3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

- Dado que a docencia será exclusivamente virtual, toda a atención personalizada será realizada a través das plataformas corporativas da UDC (Teams, correo electrónico, foros de Moodle)

- Para as titorías, pedirase aos estudantes que soliciten cita para realizar videochamadas nos horarios establecidos en espazos.udc.es.

4. Modificacións na avaliación

Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que o traballo de "Exposición dunha tecnoloxía ou proxecto TIC innovador no sector turístico" pasará a ser un traballo escrito tamén para os alumnos de modalidade presencial.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non hai modificacións

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 CE9 - Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sustentable das comunidades receptoras
A8 CE11 - Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector
A10 CE10 - Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
B7 CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
B10 CG5 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B12 CG7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C2 CT2 - Comunicarse de xeito afectiva nunha contorna de traballo
C3 CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa
C4 CT4 - Traballar de forma colaborativa
C7 CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións
C8 CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Que os alumnos coñezan a utilidade dos sistemas de información xegráfica para o sector turístico AJ7
AR1
BC10
CC7
Que os estudantes sexan capaces de utilizar sistemas de información xeográfica simples (google maps e google earth) AR1
AC1
BC7
BC10
BC12
CC3
CC7
Ser capaz de utilizar ferramentas web 2.0 AR1
AC1
BC2
BC7
BC10
BC12
CC3
CC7
Ter coñecementos básicos doutras ferramentas informáticas útiles para o sector turístico AC1
BC3
BC5
BC10
BC12
CC2
CC3
CC4
CC8
Ser capaz de analizar un sitio web de destinos turísticos AJ7
AR1
AC1
BC2
BC3
BC5
BC10
BC12
CC3
CC7

Contents
Topic Sub-topic
A Web 2.0 Concepto e aplicacións principais
Desenvolvemento dun blog de información turística en Wordpress
Avaliación e optimización de sitios web Criterios de calidade e factores de éxito esenciais para os sitios web de destinos.
Métodos de avaliación e análise dun sitio web de destinos.
Sistemas de información xeográfica Definición e conceptos básicos
Google maps
Google earth
Outras tecnoloxías Minería de datos
Cidades intelixentes
Realidade aumentada
Aplicacións para o turismo

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A8 B10 B12 C7 25 37.5 62.5
Oral presentation A8 B10 B12 C2 C3 C7 C8 0.5 0.5 1
Laboratory practice A7 A10 A8 B2 B3 B5 B7 C3 C4 C7 34.5 51.75 86.25
 
Personalized attention 0.25 0 0.25
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Aulas teóricas. Nelas expoñeranse os contidos fundamentais da materia. Consisten en obxectivos, motivación, desenvolvemento conceptual, utilidade e resumo.

Para os estudantes en liña, no curso virtual hai powerpoints, tutoriais, exemplos, etc., dos que se explican na clase.
Oral presentation Os alumnos da modalidade presencial presentarán ante o profesor e compañeiros unha tecnoloxía ou un proxecto TIC innovador no ámbito do turismo

Para os estudantes en liña, esta presentación substitúese por un traballo escrito.
Laboratory practice No aula, intercalada coas explicacións, os alumnos desenvolverán un exemplo do material explicado.

Os alumnos teñen diferentes materiais de apoio no curso virtual: powerpoints, ligazóns a tutoriais, etc.

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Laboratory practice
Description
Durante as prácticas de laboratorio, o profesor realizará exercicios que o alumno realizará ao mesmo tempo, se precisan axuda o profesor axudaralle.

O profesor tamén propoñerá exercicios para que os alumnos fagan semiautonomamente, xa que contarán coa axuda do profesor para as súas dúbidas.

Durante as presentacións, o profesor pode apoiar a presentación do alumno con explicacións ou outros exemplos relevantes.

Ao longo do curso, o profesorado estará dispoñible en titorías presenciais e on-line (mediante Teams) nos horarios de titorías e lugares indicados indicados en espazos.udc.es

José R. Paramá:

jose.parama@udc.es

Óscar Ramos:

oscar.ramos@udc.es



Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A7 A10 A8 B2 B3 B5 B7 C3 C4 C7 Os alumnos deben presentar 4 traballos.
-Avaliación dun sitio web (AW)
-Desenvolvemento dun blog (BLG)
-Desenvolvemento dun mapa (MAP)
-Exposición dunha tecnoloxía ou proxecto TIC innovador no sector turístico (TIC)


As porcentaxes nas que cada traballo puntuación na nota global son as seguintes:


-AW: 0.3
-BLG: 0.2
-MAP: 0.4
-ICT: 0.1


A exposición dunha tecnoloxía ou proxecto TIC innovador para estudantes en modo on-line substitúese por traballos escritos.


Para superar a materia debes cumprir estas tres condicións:

-A nota = (AWx0.3) + (BLGx0.2) + (MAPx0.4) + (TICx0.1) debe ser de polo menos 5.
- Os 4 traballos deben ser entregados.
-A nota de cada un dos traballos debe ser como mínimo de 4 (sobre 10). Se non se cumpre esta condición, a puntuación máxima global será, como máximo, de 4,5.


SEGUNDA OPORTUNIDADE: Para pasar a materia na segunda oportunidade, deberán presentarse os mesmos catro traballos, coas mesmas porcentaxes na nota global.

A exposición dunha tecnoloxía ou proxecto TIC innovador substitúese por traballos escritos en todos os casos.

Os traballos aprobados na primeira oportunidade son liberados e, polo tanto, so se deben entregar os que non se superaron.

Se na primeira oportunidade se obtivo entre un 4 e 4.9 nunha práctica, pode optar por entregar unha nova versión da práctica ou non. Se se entrega unha nova versión, a nota que se terá en conta será a da nova versión.
100
 
Assessment comments

Un estudante considérase NON PRESENTADO se non entrega ningunha das prácticas


Sources of information
Basic Google (). Ayuda google earth. https://support.google.com/earth/?hl=es
Google (). Ayuda google maps. https://support.google.com/maps/?hl=es
OMT (2001). Comercio Electrónico y Turismo. . Consejo Empresarial CEOMT
OMT (2005). Evaluación y optimización de sitios web. Consejo Empresarial CEOMT
Óscar Ramos (). Expliación Tema 2.
José R. Paramá (). Explicación general de la asignatura.
Óscar Ramos (). Explicación Tema 1.
José R. Paramá (). Explicación Tema 3.
José R. Paramá (). Explicación Tema 4.
(). Planeta web 2.0 Inteligencia colectiva o medios fast food. www.planetaweb2.net

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.