Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Novas tecnoloxías aplicadas a destinos e produtos turísticos Código 615524005
Titulación
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Parama Gabia, Jose Ramon
Correo electrónico
jose.parama@udc.es
Profesorado
Parama Gabia, Jose Ramon
Ramos Montes, Óscar
Correo electrónico
jose.parama@udc.es
oramos@udc.es
Web
Descrición xeral Hoxe en día as novas tecnoloxías están presentes en todos os ámbitos da nosa vida, o turismo non é unha excepción. Nesta materia, explóranse varios aspectos destas tecnoloxías aplicadas ao turismo. Primeiro, estúdanse as características dun sitio web de turismo segundo a OMT (Organización Mundial do Turismo). O obxectivo é ser capaz de avaliar a idoneidade do deseño e estructuración dun sitio web sobre turismo. Dentro desta mesma liña, aprenderás a desenvolver blogs con ferramentas sinxelas. Outra tecnoloxía de interese evidente para o mundo do turismo son os Sistemas de Información Xeográfica (SIG), que permiten asociar información multimedia a puntos dun mapa. Despois dunha breve introdución ao GIS, aprenderase a desenvolver un GIS sinxelo con ferramentas fáciles de usar. Finalmente, farase unha revisión das tecnoloxías máis modernas e aplicables ao mundo do turismo, para motivar a necesidade de innovación tecnolóxica tamén no marco do turismo, como aspecto fundamental para a mellora e diferenciación dos nosos produtos turísticos.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

Non haberá cambios nos contidos.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

- Sesión maxistral: combinación de sesións de Teams on-line (síncronas) e vídeos (asíncronos).

- Solución de problemas: combinación de sesións de Teams on-line (síncronas) e vídeos (asíncronos). Titorías individuais e/ou grupais mediante Teams.

- Prácticas de laboratorio: combinación de sesións de Teams on-line (síncronas) e vídeos (asíncronos). Titorías individuais e/ou grupais vía Teams.


3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

- Dado que a docencia será exclusivamente virtual, toda a atención personalizada será realizada a través das plataformas corporativas da UDC (Teams, correo electrónico, foros de Moodle)

- Para as titorías, pedirase aos estudantes que soliciten cita para realizar videochamadas nos horarios establecidos en espazos.udc.es.

4. Modificacións na avaliación

Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que o traballo de "Exposición dunha tecnoloxía ou proxecto TIC innovador no sector turístico" pasará a ser un traballo escrito tamén para os alumnos de modalidade presencial.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Non hai modificacións

Competencias do título
Código Competencias do título
A7 CE9 - Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sustentable das comunidades receptoras
A8 CE11 - Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector
A10 CE10 - Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
B7 CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
B10 CG5 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B12 CG7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C2 CT2 - Comunicarse de xeito afectiva nunha contorna de traballo
C3 CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa
C4 CT4 - Traballar de forma colaborativa
C7 CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións
C8 CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Que os alumnos coñezan a utilidade dos sistemas de información xegráfica para o sector turístico AP7
AI1
BM10
CM7
Que os estudantes sexan capaces de utilizar sistemas de información xeográfica simples (google maps e google earth) AI1
AM1
BM7
BM10
BM12
CM3
CM7
Ser capaz de utilizar ferramentas web 2.0 AI1
AM1
BM2
BM7
BM10
BM12
CM3
CM7
Ter coñecementos básicos doutras ferramentas informáticas útiles para o sector turístico AM1
BM3
BM5
BM10
BM12
CM2
CM3
CM4
CM8
Ser capaz de analizar un sitio web de destinos turísticos AP7
AI1
AM1
BM2
BM3
BM5
BM10
BM12
CM3
CM7

Contidos
Temas Subtemas
A Web 2.0 Concepto e aplicacións principais
Desenvolvemento dun blog de información turística en Wordpress
Avaliación e optimización de sitios web Criterios de calidade e factores de éxito esenciais para os sitios web de destinos.
Métodos de avaliación e análise dun sitio web de destinos.
Sistemas de información xeográfica Definición e conceptos básicos
Google maps
Google earth
Outras tecnoloxías Minería de datos
Cidades intelixentes
Realidade aumentada
Aplicacións para o turismo

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A8 B10 B12 C7 25 37.5 62.5
Presentación oral A8 B10 B12 C2 C3 C7 C8 0.5 0.5 1
Prácticas de laboratorio A7 A10 A8 B2 B3 B5 B7 C3 C4 C7 34.5 51.75 86.25
 
Atención personalizada 0.25 0 0.25
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Aulas teóricas. Nelas expoñeranse os contidos fundamentais da materia. Consisten en obxectivos, motivación, desenvolvemento conceptual, utilidade e resumo.

Para os estudantes en liña, no curso virtual hai powerpoints, tutoriais, exemplos, etc., dos que se explican na clase.
Presentación oral Os alumnos da modalidade presencial presentarán ante o profesor e compañeiros unha tecnoloxía ou un proxecto TIC innovador no ámbito do turismo

Para os estudantes en liña, esta presentación substitúese por un traballo escrito.
Prácticas de laboratorio No aula, intercalada coas explicacións, os alumnos desenvolverán un exemplo do material explicado.

Os alumnos teñen diferentes materiais de apoio no curso virtual: powerpoints, ligazóns a tutoriais, etc.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Prácticas de laboratorio
Descrición
Durante as prácticas de laboratorio, o profesor realizará exercicios que o alumno realizará ao mesmo tempo, se precisan axuda o profesor axudaralle.

O profesor tamén propoñerá exercicios para que os alumnos fagan semiautonomamente, xa que contarán coa axuda do profesor para as súas dúbidas.

Durante as presentacións, o profesor pode apoiar a presentación do alumno con explicacións ou outros exemplos relevantes.

Ao longo do curso, o profesorado estará dispoñible en titorías presenciais e on-line (mediante Teams) nos horarios de titorías e lugares indicados indicados en espazos.udc.es

José R. Paramá:

jose.parama@udc.es

Óscar Ramos:

oscar.ramos@udc.es



Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A7 A10 A8 B2 B3 B5 B7 C3 C4 C7 Os alumnos deben presentar 4 traballos.
-Avaliación dun sitio web (AW)
-Desenvolvemento dun blog (BLG)
-Desenvolvemento dun mapa (MAP)
-Exposición dunha tecnoloxía ou proxecto TIC innovador no sector turístico (TIC)


As porcentaxes nas que cada traballo puntuación na nota global son as seguintes:


-AW: 0.3
-BLG: 0.2
-MAP: 0.4
-ICT: 0.1


A exposición dunha tecnoloxía ou proxecto TIC innovador para estudantes en modo on-line substitúese por traballos escritos.


Para superar a materia debes cumprir estas tres condicións:

-A nota = (AWx0.3) + (BLGx0.2) + (MAPx0.4) + (TICx0.1) debe ser de polo menos 5.
- Os 4 traballos deben ser entregados.
-A nota de cada un dos traballos debe ser como mínimo de 4 (sobre 10). Se non se cumpre esta condición, a puntuación máxima global será, como máximo, de 4,5.


SEGUNDA OPORTUNIDADE: Para pasar a materia na segunda oportunidade, deberán presentarse os mesmos catro traballos, coas mesmas porcentaxes na nota global.

A exposición dunha tecnoloxía ou proxecto TIC innovador substitúese por traballos escritos en todos os casos.

Os traballos aprobados na primeira oportunidade son liberados e, polo tanto, so se deben entregar os que non se superaron.

Se na primeira oportunidade se obtivo entre un 4 e 4.9 nunha práctica, pode optar por entregar unha nova versión da práctica ou non. Se se entrega unha nova versión, a nota que se terá en conta será a da nova versión.
100
 
Observacións avaliación

Un estudante considérase NON PRESENTADO se non entrega ningunha das prácticas


Fontes de información
Bibliografía básica Google (). Ayuda google earth. https://support.google.com/earth/?hl=es
Google (). Ayuda google maps. https://support.google.com/maps/?hl=es
OMT (2001). Comercio Electrónico y Turismo. . Consejo Empresarial CEOMT
OMT (2005). Evaluación y optimización de sitios web. Consejo Empresarial CEOMT
Óscar Ramos (). Expliación Tema 2.
José R. Paramá (). Explicación general de la asignatura.
Óscar Ramos (). Explicación Tema 1.
José R. Paramá (). Explicación Tema 3.
José R. Paramá (). Explicación Tema 4.
(). Planeta web 2.0 Inteligencia colectiva o medios fast food. www.planetaweb2.net

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías