Identifying Data 2019/20
Subject (*) Planning and management of plans of tourism. The paper of the public and private organizations Code 615524006
Study programme
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público
Economía
Coordinador
Pena Lopez, Jose Atilano
E-mail
atilano.pena@udc.es
Lecturers
Pena Lopez, Jose Atilano
E-mail
atilano.pena@udc.es
Web
General description Dada a amplitude do obxecto de estudo ea especificidade dos aspectos xurídicos, esta materia está subdividida en dúas materias: a política económica do sector turístico eo desenvolvemento de plans turísticos e aspectos xurídicos relacionados coa planificación dos destinos turísticos. Mentres o primeiro se centra no estudo das accións públicas no sector en sentido xeral, o segundo fará sobre os aspectos legais relacionados co turismo. A Política Económica do Sector do Turismo propón un achegamento ao alumno ás políticas sectoriais aplicadas ao sector do turismo desde a perspectiva da Economía Aplicada, para que comprenda os diferentes plans de acción e ten unha visión global da interacción pública e privada. sobre o sector. En primeiro lugar, realízase unha revisión do papel potencial das administracións públicas na promoción deste tipo de actividades e na súa evolución temporal. Posteriormente, proponse un estudo crítico das políticas de facto desenvolvidas polos distintos niveis de goberno e as súas alternativas. Finalmente, introdúcense diversas ferramentas de análise económica territorial para planificar accións públicas e privadas e a propia metodoloxía para a elaboración de plans. No bloque vinculado á dimensión legal será unha revisión das normativas que afectan a actividade turística para que o alumno teña unha visión xeral do marco legal e os seus efectos sobre o turismo.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Que os estudantes coñezan os principios da planificación e a xestión sustentable
A2 CE3 - Aplicar sistemas de calidade e xestión social, ambiental e económica
A3 CE4 - Que os alumnos aprendan as técnicas de dirección de organizacións públicas e de empresas do sector turístico
A4 CE5 - Que os alumnos teñan coñecementos sobre a normativa que regula as actividades turísticas
A5 CE6 - Saber manexar o capital social, entendendo o destino turístico como sistema e relacionar axentes implicados no desenvolvemento do produto turístico
A6 CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos
A7 CE9 - Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sustentable das comunidades receptoras
A8 CE11 - Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector
A11 CE2 - Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
B6 CG1 - Expresarse correctamente, tanto de forma verbal como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma
B7 CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
B8 CG3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseada no coñecemento e orientadas ao ben común
B9 CG4 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
B11 CG6 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C1 CT1 - Resolver problemas de forma efectiva
C2 CT2 - Comunicarse de xeito afectiva nunha contorna de traballo
C3 CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa
C4 CT4 - Traballar de forma colaborativa
C5 CT5 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
C6 CT6 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico
C7 CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións
C8 CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Dotar aos alumnos dos conceptos e información precisos para que poidan entender, contextualizar e propoñer políticas de desenvolvemento da actividad turística. AJ1
AJ2
AJ3
AJ4
AJ5
AR1
AC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC11
CC1
CC2
CC3
CC5
CC7
Comprender o papel desempeñado polos diversos policymakers na promoción da actividad turística AJ1
AJ2
AJ3
AJ4
AJ5
BC3
BC4
BC5
BC6
BC9
BC11
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
CC7
CC8
Entender e traballar as fontes estadísticas e bibliográficas vencelladas á actividade turística. AJ1
AJ2
AJ3
AJ4
AJ6
BC4
BC5
BC6
BC8
CC1
CC2
CC3
CC4
Manexar os instrumentos e metodoloxía propias da análise económico como vía para interpretar a realidade turística e actuar sobre a mesma. AJ1
AJ2
AJ3
AJ4
AJ5
AJ6
AJ7
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
CC1
CC2
CC3
CC4

Contents
Topic Sub-topic
Bloque I Política Económica do Sector Turístico

Tema I.-Turismo e políticas públicas
1. Introducción ás políticas públicas
2. A política económica e o turismo
Tema II: Axentes, instrumentos e actuacións sobre o sector Turístico. 3. Obxectivos da política turística: Desenvolvemento e benestar
4. Instrumentos de política turística: Economía do turismo
5. Evolución da política turística en España
6. A política turística das comunidades autónomas.
7. Turismo e transporte, infraestrutura e política ambiental.
Tema III: Economía, territorio y actividades turísticas. 8. La política turística no eido local.
9. Planificación económica e turismo
Bloque II. Aspectos xurídicos do Turismo

Tema I: O Dereito administrativo turístico
1.- Evolución das normativas sobre xestión turística
2.- Diferentes regras de contido turístico en Galicia. Referencia especial ás demandas legais de accesibilidade turística
Tema II: Problemas prácticos de carácter xurídico no sector turístico 3.- A creación dunha empresa turística. Obrigacións xurídicas
4.- O procedemento administrativo aplicado ás relacións turísticas
5.- Un caso especial: a protección de datos nas relacións turísticas
6.- Aplicación da nova norma de contratación pública para o sector turístico
7.- Referencia especial aos requisitos da RSE nas novas regras de contratos no sector público
Tema III: Solución extraxudicial de conflitos. A mediación e a arbitraxe. A protección aos consumidores 8.- Os principios de mediación aplicados ao sector turístico
9.- Efectos da mediación
10.- Dereitos do consumidor dos produtos e servizos turísticos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A1 A11 A2 A3 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C4 C7 C6 C8 C9 2 3 5
Guest lecture / keynote speech A1 A11 A3 A4 A5 A12 A6 A7 A10 A8 A9 B1 B2 B3 B7 B8 B10 B9 B12 C1 C7 C6 32 64 96
Document analysis A1 A11 A2 A4 A5 A12 A6 A7 B1 B5 B4 B6 B7 B8 B9 B11 C2 C3 C5 C4 C7 C6 C8 C9 2 5 7
Case study A1 A11 A2 A3 A4 A5 A12 A6 A7 A10 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B7 B8 B10 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C4 C7 C6 C8 C9 11 11 22
Workshop A1 A11 A2 A3 A4 A5 A12 A6 A7 A10 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B7 B8 B10 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C4 C7 C6 C8 C9 6 12 18
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Ao comezo de cada tema tanto na vía presencial como na via online, identificaranse os principais obxectivos a alcanzar, a secuencia lóxica que se seguirá na presentación de contidos, os coñecementos previos recomendados para facilitar o proceso de aprendizaxe e a bibliografía específica.
Guest lecture / keynote speech No caso dos alumnos presenciais explicaranse os coñecementos básicos da materia, empregando tanto fontes audiovisuais como documentais como soporte. Nestas sesións será necesaria a participación activa dos alumnos para facilitar o proceso de ensino-aprendizaxe.
No caso dos alumnos online disporan tanto das presentacións como dos arquivos de video e audio para o seguimento das clases. Neste caso a interacción será tanto por vía mail, telefónica e periódicamente mediante skype
Document analysis A partir do programa da materia proporcionarase material audiovisual ou bibliográfico que sirva de referencia para desenvolver algunhas cuestións básicas que o alumno debe resolver para entregar ao profesor
Case study Un dos obxectivos da materia é a elaboración dunha análise crítica dunha proposta de política económica, concretamente dos plans a longo prazo propostos para España (2020), empregando a metodoloxía e os conceptos explicados na materia.
No que respecta ao estudo de cuestións xurídicas, irá acompañado da análise de casos prácticos relacionados coa interpretación de normas que nalgúns casos terán que ser a través de comentarios sobre xurisprudencia así como a redacción de documentos relacionados co procedemento administrativo aplicado ao ámbito turístico. Todas estas actividades terán un seguimento directo presencial o por contacto polas diversas vías sinaladas con alumnos da opción online
Workshop Nas clases prácticas, baixo a supervisión do profesor e empregando as metodoloxías antes mencionadas (lecturas, análises de fontes documentais, discusións ...) o alumno deberá realizar unha serie de exercicios prácticos. Todas estas actividades terán un seguemento directo en tutoriazación presencial e no caso dos alumnos online mediante o seguemento nos contactos telefónicos, por mail e periódicamente por skype.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Document analysis
Workshop
Introductory activities
Case study
Description

Tanto a parte teórica da materia como a práctica e, especialmente, o estudo de casos dentro deste último, complementaranse cunha atención personalizada das consultas dos estudantes, proporcionando orientación e apoio no proceso de aprendizaxe, así como motivando a expansión. de coñecemento seguindo intereses. Esta actividade levarase a cabo de xeito presencial (nas horas de titoría do profesor) e nas clases do taller ou en persoa (a través de correo electrónico, teléfono ou skype).
Neste sentido, estou dispoñible para os alumnos tanto na aula como na opción en liña no conxunto das titorías, concretamente o martes de 11:00 a 14:00 e o mércores de 17:00 a 20:00, teléfono 98116700, extensión 2422, correo atilano.pena@udc.es

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Document analysis A1 A11 A2 A4 A5 A12 A6 A7 B1 B5 B4 B6 B7 B8 B9 B11 C2 C3 C5 C4 C7 C6 C8 C9 Ao longo do curso proponse diversos temas de traballo que desenvolverán os alumnos. Nelas valorarase o uso dos conceptos desenvolvidos nas clases teóricas, a capacidade de análise ea maduración do coñecemento 25
Workshop A1 A11 A2 A3 A4 A5 A12 A6 A7 A10 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B7 B8 B10 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C4 C7 C6 C8 C9 Nas clases prácticas, baixo a supervisión do profesor e utilizando as metodoloxías mencionadas (lecturas, análise de fontes documentais, discusións ...) o alumno debe realizar unha serie de exercicios prácticos que serán valorados 50
Case study A1 A11 A2 A3 A4 A5 A12 A6 A7 A10 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B7 B8 B10 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C5 C4 C7 C6 C8 C9 Un dos obxectivos da materia é adquirir coñecementos básicos sobre Economía do sector turístico, en particular o coñecemento da realidade económica española e galega e o seu estudo crítico tanto no aspecto xurídico como no económico. Neste sentido, proporanse exercicios para analizar datos recentes sobre estas realidades. 25
 
Assessment comments

A materia ten carácter teórico e práctico. Sistema de avaliación A avaliación realizarase mediante un conxunto de exercicios de comentarios, análises de datos e estudos de casos realizados individualmente por estudantes nos que se poña en práctica o coñecemento da materia. Neste sentido, pode considerarse unha avaliación continua, xa que as tarefas realizadas serán controladas periódicamente para comentar o progreso e as dificultades. No caso de estudantes presenciais, este seguimento realizarase directamente nos talleres onde o contacto será continuo. No caso de estudantes a distancia, o traballo é de carácter individual, pero o seguimento realizarase a través dun contacto semanal, tanto por teléfono como por Skype, onde se poden plantexar avances e intereses e dúbidas. Neste sentido, a interacción co alumno terase en conta nos distintos apartados tanto na opción de aula como na opción a distancia.


Sources of information
Basic Bull, A. (1994). Economía del Sector Turístico. Madrid: Alianza
Castejón Montijano, R. (2013). Introducción a la Economía del Turismo. Madrid: Prentice Hall
Velasco González, M (2005). La política turística. Gobierno y administración turística en España.. Valencia: Tirant
Rivas García, J. (2008). Planificación turística autonómica: dimensiones y perspectivas. Oviedo: Universidad de Oviedo
Pulido Fernández; J. I. (2012). Política Económica del sector turístico. Madrid: Pirámide
Stabler, M. et al. (2010). The economics of Tourism. London: Routledge

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.