Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Técnicas cualitativas aplicadas ao turismo Código 615524008
Titulación
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral A finalidade desta asignatura é a de coñecer en profundidade as principais técnicas de análises cualitativo, para ser aplicadas aos campos da xestión e investigación turística. Partindo deste propósito, o desenvolvemento das clases se estrutura en torno á realización de diferentes exercicios prácticos, nos cales plásmanse os contidos teóricos abordados e reprodúcense escenarios e problemáticas da realidade turística.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

No se modificarán los contenidos, pues la asignatura ya está pensada para la modalidad híbrida presencial y online

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

Se mantienen todas las metodologías docentes, pues la asignatura ya está pensada para la modalidad híbrida presencial y online

*Metodoloxías docentes que se modifican

Ninguna

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Se mantienen los mecanismos de atención personalizada, pues la asignatura ya está pensada para la modalidad híbrida presencial y online

4. Modificacións na avaliación

No habrá modificaciones en la evaluación, pues la asignatura ya está pensada para la modalidad híbrida presencial y online

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Se mantiene la bibliografía, pues está disponible en formato digital

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 CE4 - Que os alumnos aprendan as técnicas de dirección de organizacións públicas e de empresas do sector turístico
A6 CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos
A8 CE11 - Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector
A9 CE12 - Utilizar as metodoloxías científicas adecuadas tanto cualitativas como cuantitativas
A10 CE10 - Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización
A11 CE2 - Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras
A12 CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
B6 CG1 - Expresarse correctamente, tanto de forma verbal como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma
B7 CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
B8 CG3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseada no coñecemento e orientadas ao ben común
B10 CG5 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B12 CG7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 CT1 - Resolver problemas de forma efectiva
C2 CT2 - Comunicarse de xeito afectiva nunha contorna de traballo
C3 CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa
C4 CT4 - Traballar de forma colaborativa
C6 CT6 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico
C7 CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións
C8 CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica
C9 CT9 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O/a estudante recordará as características fundamentais das principais técnicas de investigación cualitativa. AP3
AP6
AI1
AI2
AM2
AM3
BM1
BM4
BM5
BM6
BM7
BM8
BM10
BM12
CM1
CM3
CM6
CM7
CM8
CM9
O/a estudante desenvolverá as principais fases dunha observación participante. AP6
AI2
BM10
CM1
O/a estudante desenvolverá as principais fases dunha entrevista en profundidade. AP6
AI2
BM10
CM1
O/a estudante desenvolverá as principais fases dun grupo de discusión. AP6
AI2
BM10
CM1
O/a estudante desenvolverá as principais fases dun análise cualitativo de textos e discursos. AP6
AI2
BM10
CM1
O/a estudante elixirá a técnica cualitativa adecuada para o cumprimento dos obxectivos e hipóteses dun proxecto de investigación. AP6
AI1
AI2
BM1
BM10
CM1
CM4
CM7
CM9
O/a estudante defenderá, a través dunha presentación oral eficaz, un proxecto de investigación que utilice técnicas cualitativas. AI1
AM1
BM4
BM6
BM7
BM12
CM2
CM4
CM8

Contidos
Temas Subtemas
A investigación documental -Definición
-Características básicas
-Descrición do proceso
-A investigación documental e os estudos turísticos: exemplos
A entrevista semiestructurada - Definición
- Obxetivos e peculiaridades
- Selección e aproximación aos informantes
- Selección da entrevista
- Guión, rexistro e estratexia da entrevista
- A entrevista aberta e os estudos turísticos: exemplos
A observación participante -Definición
-Estratexia da observación
-Rexistro e proceso da observación
-Modalidades da observación: o cliente misterioso
-A observación participante e os estudos turísticos: exemplos
O grupo de discusión -Definición
-Peculiaridades e obxetivos
-Deseño do grupo de discusión
-Funcionamento do grupo de discusión
-Rexistro e análisis de contenido
-O grupo de discusión e os estudos turísticos: exemplos
O análise de discursos e sistemas de discursos -Definición
-Características básicas
-Descrición do proceso de análise
-Presentación de resultados do análise de discurso: exemplos en turismo

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A6 A10 A8 A9 B1 B4 B10 C1 C4 C9 50 30 80
Sesión maxistral B5 B12 C7 C9 50 0 50
Estudo de casos A11 A3 A12 B8 C3 C6 2 0 2
Presentación oral B6 B7 C2 C8 8 0 8
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Para a MODALIDADE PRESENCIAL, elaboración tutorizada das prácticas suscitadas na asignatura. Para a MODALIDADE ONLINE, a elaboración tutorizada realizarase vía skype.
Sesión maxistral Concretamente na MODALIDADE PRESENCIAL consiste en clases teóricas para a presentación dos contidos da asignatura; así como, a discusión de temas de interese actual relacionados coa materia e/ou a realización de pequenos exercicios/probas de coñecemento teórico/prácticos ... Na MODALIDADE ON-LINE trátase de diverso material teórico/práctico sobre os contidos da asignatura a disposición dos alumnos para a súa lectura e visionado, incluíndo videos-tutoriales dalgúns contidos clave; así como, a discusión de temas de interese actual relacionados coa materia mediante foros/debates on-line e/ou a realización de pequenos exercicios/probas de coñecemento teórico/prácticos, ...
Estudo de casos Exposición de casos prácticos e exemplos baseados en estudo de casos. Para a MODALIDADE PRESENCIAL, farase en clase. Para a MODALIDADE ONLINE, farase por skype.
Presentación oral Exposición oral y debatida de las prácticas planteadas en la asignatura. Para la MODALIDAD PRESENCIAL, se hará en clase. Para la MODALIDAD ONLINE, se hará por skype.

Atención personalizada
Metodoloxías
Presentación oral
Sesión maxistral
Traballos tutelados
Descrición
Estou a disposición dos alumnos para tutorías presenciales/online cuando consideren oportuno

Durante o curso académico, prestarase atención personalizada e continua a todos os estudantes matriculados nesta materia, tanto para responder preguntas sobre as clases presenciais /on-line como para abordar temas relacionados co traballo

As titorias fixaranse a través do correo electrónico j.a.cortes@udc.es


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral B6 B7 C2 C8 Exposición oral e debatida das prácticas plantexadas na asignatura (na MODALIDADE ONLINE a exposición oral fárase por skype) 10
Sesión maxistral B5 B12 C7 C9 Asistencia e participación obrigatoria que se valorarán tendo en conta a implicación dos estudantes en sesións presenciais (MODALIDADE PRESENCIAL) ou participación activa e razoada en foros / debates, tarefas colaborativas, titorías virtuais... (MODALIDADE ONLINE). 10
Traballos tutelados A6 A10 A8 A9 B1 B4 B10 C1 C4 C9 Elaboración titorizada das prácticas plantexadas na asignatura 80
 
Observacións avaliación
Para aprobar a asignatura é obligatorio ter como mínimo un 5, sumando todas as metodoloxías

Fontes de información
Bibliografía básica

· Bardin, L. 1986. Análisis de contenido. Madrid: Ediciones Akal.

· Bogdan, R. y Taylor, S. J. 1987. Introducción a los métodos cualitativos de investigación. Buenos Aires: Paidós.

· Camas, V. 2008. Nuevas perspectivas en la observación participante. Madrid: Editorial Síntesis.

· Delgado, J. M. y Gutierrez, J. (coords.). 1995. Métodos y técnicas cualitativas de investigación en ciencias sociales. Madrid: Síntesis.

· Guasch, Ó. 1999. Observación participante. Madrid: CIS.

· Gutierrez, J. 2007. La investigación social del turismo. Madrid: Thomson.

· Landeta, J. 1999. El método Delphi. Una técnica de previsión para la incertidumbre. Barcelona: Ariel Practicum.

· Sirakaya-Turk, E. et al. (eds.). 1999. Research Methods for Leisure, Recreation and Tourism. Cambridge: Cabi Tourism.

*Todas las referencias se pueden localizar en la biblioteca de Sociología de la UDC.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
O proceso de investigación en turismo: tipos, estrutura e fases/615524007

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Programa para analisis de datos cualitativos con exemplos de turismo/615524009

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías