Identifying Data 2020/21
Subject (*) Qualitative techniques applied to tourism Code 615524008
Study programme
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description A finalidade desta asignatura é a de coñecer en profundidade as principais técnicas de análises cualitativo, para ser aplicadas aos campos da xestión e investigación turística. Partindo deste propósito, o desenvolvemento das clases se estrutura en torno á realización de diferentes exercicios prácticos, nos cales plásmanse os contidos teóricos abordados e reprodúcense escenarios e problemáticas da realidade turística.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos

No se modificarán los contenidos, pues la asignatura ya está pensada para la modalidad híbrida presencial y online

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

Se mantienen todas las metodologías docentes, pues la asignatura ya está pensada para la modalidad híbrida presencial y online

*Metodoloxías docentes que se modifican

Ninguna

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

Se mantienen los mecanismos de atención personalizada, pues la asignatura ya está pensada para la modalidad híbrida presencial y online

4. Modificacións na avaliación

No habrá modificaciones en la evaluación, pues la asignatura ya está pensada para la modalidad híbrida presencial y online

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Se mantiene la bibliografía, pues está disponible en formato digital

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 CE4 - Que os alumnos aprendan as técnicas de dirección de organizacións públicas e de empresas do sector turístico
A6 CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos
A8 CE11 - Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector
A9 CE12 - Utilizar as metodoloxías científicas adecuadas tanto cualitativas como cuantitativas
A10 CE10 - Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización
A11 CE2 - Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras
A12 CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
B6 CG1 - Expresarse correctamente, tanto de forma verbal como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma
B7 CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
B8 CG3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseada no coñecemento e orientadas ao ben común
B10 CG5 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B12 CG7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 CT1 - Resolver problemas de forma efectiva
C2 CT2 - Comunicarse de xeito afectiva nunha contorna de traballo
C3 CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa
C4 CT4 - Traballar de forma colaborativa
C6 CT6 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico
C7 CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións
C8 CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica
C9 CT9 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
O/a estudante recordará as características fundamentais das principais técnicas de investigación cualitativa. AJ3
AJ6
AR1
AR2
AC2
AC3
BC1
BC4
BC5
BC6
BC7
BC8
BC10
BC12
CC1
CC3
CC6
CC7
CC8
CC9
O/a estudante desenvolverá as principais fases dunha observación participante. AJ6
AR2
BC10
CC1
O/a estudante desenvolverá as principais fases dunha entrevista en profundidade. AJ6
AR2
BC10
CC1
O/a estudante desenvolverá as principais fases dun grupo de discusión. AJ6
AR2
BC10
CC1
O/a estudante desenvolverá as principais fases dun análise cualitativo de textos e discursos. AJ6
AR2
BC10
CC1
O/a estudante elixirá a técnica cualitativa adecuada para o cumprimento dos obxectivos e hipóteses dun proxecto de investigación. AJ6
AR1
AR2
BC1
BC10
CC1
CC4
CC7
CC9
O/a estudante defenderá, a través dunha presentación oral eficaz, un proxecto de investigación que utilice técnicas cualitativas. AR1
AC1
BC4
BC6
BC7
BC12
CC2
CC4
CC8

Contents
Topic Sub-topic
A investigación documental -Definición
-Características básicas
-Descrición do proceso
-A investigación documental e os estudos turísticos: exemplos
A entrevista semiestructurada - Definición
- Obxetivos e peculiaridades
- Selección e aproximación aos informantes
- Selección da entrevista
- Guión, rexistro e estratexia da entrevista
- A entrevista aberta e os estudos turísticos: exemplos
A observación participante -Definición
-Estratexia da observación
-Rexistro e proceso da observación
-Modalidades da observación: o cliente misterioso
-A observación participante e os estudos turísticos: exemplos
O grupo de discusión -Definición
-Peculiaridades e obxetivos
-Deseño do grupo de discusión
-Funcionamento do grupo de discusión
-Rexistro e análisis de contenido
-O grupo de discusión e os estudos turísticos: exemplos
O análise de discursos e sistemas de discursos -Definición
-Características básicas
-Descrición do proceso de análise
-Presentación de resultados do análise de discurso: exemplos en turismo

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A6 A10 A8 A9 B1 B4 B10 C1 C4 C9 50 30 80
Guest lecture / keynote speech B5 B12 C7 C9 50 0 50
Case study A11 A3 A12 B8 C3 C6 2 0 2
Oral presentation B6 B7 C2 C8 8 0 8
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Para a MODALIDADE PRESENCIAL, elaboración tutorizada das prácticas suscitadas na asignatura. Para a MODALIDADE ONLINE, a elaboración tutorizada realizarase vía skype.
Guest lecture / keynote speech Concretamente na MODALIDADE PRESENCIAL consiste en clases teóricas para a presentación dos contidos da asignatura; así como, a discusión de temas de interese actual relacionados coa materia e/ou a realización de pequenos exercicios/probas de coñecemento teórico/prácticos ... Na MODALIDADE ON-LINE trátase de diverso material teórico/práctico sobre os contidos da asignatura a disposición dos alumnos para a súa lectura e visionado, incluíndo videos-tutoriales dalgúns contidos clave; así como, a discusión de temas de interese actual relacionados coa materia mediante foros/debates on-line e/ou a realización de pequenos exercicios/probas de coñecemento teórico/prácticos, ...
Case study Exposición de casos prácticos e exemplos baseados en estudo de casos. Para a MODALIDADE PRESENCIAL, farase en clase. Para a MODALIDADE ONLINE, farase por skype.
Oral presentation Exposición oral y debatida de las prácticas planteadas en la asignatura. Para la MODALIDAD PRESENCIAL, se hará en clase. Para la MODALIDAD ONLINE, se hará por skype.

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Description
Estou a disposición dos alumnos para tutorías presenciales/online cuando consideren oportuno

Durante o curso académico, prestarase atención personalizada e continua a todos os estudantes matriculados nesta materia, tanto para responder preguntas sobre as clases presenciais /on-line como para abordar temas relacionados co traballo

As titorias fixaranse a través do correo electrónico j.a.cortes@udc.es


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation B6 B7 C2 C8 Exposición oral e debatida das prácticas plantexadas na asignatura (na MODALIDADE ONLINE a exposición oral fárase por skype) 10
Guest lecture / keynote speech B5 B12 C7 C9 Asistencia e participación obrigatoria que se valorarán tendo en conta a implicación dos estudantes en sesións presenciais (MODALIDADE PRESENCIAL) ou participación activa e razoada en foros / debates, tarefas colaborativas, titorías virtuais... (MODALIDADE ONLINE). 10
Supervised projects A6 A10 A8 A9 B1 B4 B10 C1 C4 C9 Elaboración titorizada das prácticas plantexadas na asignatura 80
 
Assessment comments
Para aprobar a asignatura é obligatorio ter como mínimo un 5, sumando todas as metodoloxías

Sources of information
Basic

· Bardin, L. 1986. Análisis de contenido. Madrid: Ediciones Akal.

· Bogdan, R. y Taylor, S. J. 1987. Introducción a los métodos cualitativos de investigación. Buenos Aires: Paidós.

· Camas, V. 2008. Nuevas perspectivas en la observación participante. Madrid: Editorial Síntesis.

· Delgado, J. M. y Gutierrez, J. (coords.). 1995. Métodos y técnicas cualitativas de investigación en ciencias sociales. Madrid: Síntesis.

· Guasch, Ó. 1999. Observación participante. Madrid: CIS.

· Gutierrez, J. 2007. La investigación social del turismo. Madrid: Thomson.

· Landeta, J. 1999. El método Delphi. Una técnica de previsión para la incertidumbre. Barcelona: Ariel Practicum.

· Sirakaya-Turk, E. et al. (eds.). 1999. Research Methods for Leisure, Recreation and Tourism. Cambridge: Cabi Tourism.

*Todas las referencias se pueden localizar en la biblioteca de Sociología de la UDC.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
The process of research in tourism: types, structure and phases/615524007

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Program for qualitative data analysis with tourism examples/615524009

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.