Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Programa para analisis de datos cualitativos con exemplos de turismo Código 615524009
Titulación
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Caamaño Franco, Iria
Correo electrónico
iria.caamano@udc.es
Profesorado
Caamaño Franco, Iria
Correo electrónico
iria.caamano@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é que os alumnos coñezan o manexo de programas informáticos para realizar a análise de datos cualitativos. En concreto explicarase o programa Atlas.ti
Plan de continxencia No suposto caso de que haxa que dar continuidade á actividade académica a través da non presencialidade habilitaranse os contidos e sesións previstas a través das plataformas do Campus Virtual da UDC de acordo ás condicións que as posibles Resolucións Rectorais establezcan en cada caso.

1. Modificacións nos contidos
– Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se mateñen
– Sesión maxistral
– Traballos tutelados (con Atención personalizada) (computa na avaliación)
– Atención personalizada

*Metodoloxías docentes que se modifican
– Non se realizarán cambios

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
– Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dudas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
– Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumnado. Dispoñen de "foros temáticos asociados aos módulos" da materia, para formular as consultas necesarias.
– Teams: en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que teñen asignada a materia. Tamén se utilizará esta ferramenta para as tutorías individualizadas.

4. Modificacións na avaliación
– Non se realizarán cambios

*Observacións da avaliación:
- A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
- Non se realizarán cambios. Dispoñen de todos os materiais do traballo de maneira dixitalizada en Moodle.

Competencias do título
Código Competencias do título
A9 CE12 - Utilizar as metodoloxías científicas adecuadas tanto cualitativas como cuantitativas
A10 CE10 - Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B7 CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
C2 CT2 - Comunicarse de xeito afectiva nunha contorna de traballo
C6 CT6 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico
C7 CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións
C8 CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
O alumno coñecerá o proceso para realizar análise de datos cualitativos BM1
BM7
CM7
O alumno/para terá un coñecemento dos distintos programas informáticos que existen para realizar o proceso de análise de datos cualitativos AI2
O alumno coñecerá un profundidade o programa Atlas.ti, sabendo manexalo para a súa aplicación. AM1
Saber recibir e comunicar información CM2
CM6
CM8

Contidos
Temas Subtemas
1.-Análise de datos cualitativos con programas informáticos Os subtemas van contidos no desenvolvemento de cada un dos temas.
2.- Exemplo dunha investigación turística realizada con Atlas.ti Os subtemas van contidos no desenvolvemento de cada un dos temas.
3.- Distintos programas informáticos para o tratamento de datos cualitativos Os subtemas van contidos no desenvolvemento de cada un dos temas.
4.- Uso do programa Atlas.ti 4.1.- Instalación programa Atlas.ti
4.2.- Como crear un proxecto Atlas.ti 8 (Unidade hermenéutica)
4.3.- Agregar documentos
4.4.- Crear citas
4.5.- Codificar
4.6.- Agrupar os códigos en conceptos
4.7.- Agrupar conceptos (grupos de códigos) en categorías

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A10 A9 B1 B7 0 60 60
Traballos tutelados A10 A9 B7 C7 C6 C8 0 50 50
Sesión maxistral C2 C7 C6 C8 30 0 30
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas O longo do curso, tanto o alumnado presencial como online, irá resolvendo problemas para coñecer cómo se prepara a documentación que se ha de introducir no programa Atlas ti, cómo se manexan distintas ferramentas do programa e cómo se sacan resultados.
Traballos tutelados O estudante, tanto presencial como online, plantexará un tema de investigación a realizar con datos caulitativos mediante o programa Atlas ti e fará un exemplo co programa.
Sesión maxistral Concretamente no MODO PRESENCIAL consta de clases teóricas para a presentación dos contidos da materia; así como, a discusión de temas de interese actual relacionados coa materia e / ou a realización de pequenos exercicios / probas de coñecementos teóricos / prácticos ... Na MODALIDADE ON-LINE trátase de diferentes materiais teóricos / prácticos sobre os contidos de a materia a disposición dos estudantes para a lectura; así como, a discusión de temas de interese actual relacionados co tema a través de foros / debates en liña e / ou a realización de pequenos exercicios / probas de coñecemento teórico / práctico, ...

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Traballos tutelados
Descrición
As clases veranse complementadas coa posibilidade para o estudante de acudir a titorías fora da aula onde o docente procederá a tratar de maneira individual e personalizada as posibles dudas que poidan xurdir da materia.
Trátase dunha participación que se poderá realizar na aula ou vía TEAMS.

Horario e datos de contacto para as titorías:

Iria Caamaño Franco
Luns: 15:00 a 17:00
Mércores: 15:00 a 17:00
Correo: iria.caamano@udc.es



Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral C2 C7 C6 C8 Asistencia e participación obrigatoria que se valorarán tendo en conta a implicación dos estudantes en sesións presenciais (modalidade presencial) ou participación activa e razoada en foros / debates, tarefas colaborativas, titorías virtuais, ... (modo on-line). 20
Solución de problemas A10 A9 B1 B7 O estudiante terá que realizar diferentes exercicios sobre temas concretos que son chave para entender o funcionamento do programa Atlas.ti. Estes exercicios realizaranse de maneira simultánea ás sesións maxistrais onde se explicará o procedemento (tanto presencial como online). Os exercicios, en ambas modalidades, serán entregados a través de Moodle.
30
Traballos tutelados A10 A9 B7 C7 C6 C8 O estudiante terá que realizar un traballo de investigación empregando Atlas.ti. Este traballo enviarase a través de Moodle.
50
 
Observacións avaliación

Para poder aprobar a materia o alumno necesita ter un mínimo de 5 puntos sumando o traballo (polo que se pode ter un máximo de 5 puntos), a solución de problemas (pola que se pode ter un máximo de 3 puntos), e a sesión maxistral (máximo 2 puntos).


Fontes de información
Bibliografía básica Atlas.ti (). Atlas.ti 8 Windows User Manual. http://downloads.atlasti.com/docs/manual/atlasti_v8_manual_en.pdf
Atlas.ti (). Distintos videotutoriales que se encuentran en el enlace: https://atlasti.com/video-tutorials/atlas-ti-8-windows-espanol/.
Alvarez Sousa, A. (2016). The problems of tourist sustainability in cultural cities: Socio-political perceptions and interests management. Sustainability, 10(2)

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías