Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A3 |
CE4 - Que os alumnos aprendan as técnicas de dirección de organizacións públicas e de empresas do sector turístico |
A6 |
CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos |
A7 |
CE9 - Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sustentable das comunidades receptoras |
A8 |
CE11 - Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector |
A9 |
CE12 - Utilizar as metodoloxías científicas adecuadas tanto cualitativas como cuantitativas |
A11 |
CE2 - Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras |
A12 |
CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo. |
B6 |
CG1 - Expresarse correctamente, tanto de forma verbal como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma |
B9 |
CG4 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
B10 |
CG5 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
B11 |
CG6 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
B12 |
CG7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C1 |
CT1 - Resolver problemas de forma efectiva |
C2 |
CT2 - Comunicarse de xeito afectiva nunha contorna de traballo |
C3 |
CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa |
C4 |
CT4 - Traballar de forma colaborativa |
C6 |
CT6 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico |
C7 |
CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións |
C8 |
CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica |
C9 |
CT9 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Utilizar correctamente e con precisión a terminoloxía e a linguaxe estatístico-econométrica. |
|
BC4 BC6
|
CC2 CC6 CC7 CC8 CC9
|
Coñecer e utilizar algúns instrumentos, métodos, procedementos e técnicas de análise univariante e multivariante. |
AJ3 AJ6 AJ7 AR1 AR2 AC2 AC3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC9 BC10 BC11 BC12
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC6 CC7 CC8 CC9
|
Interpretar e analizar, desde un punto de vista crítico, os resultados da aplicación das técnicas. |
AJ3 AJ6 AJ7 AR1 AR2 AC2 AC3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC9 BC10 BC11 BC12
|
CC1 CC2 CC6 CC7 CC8 CC9
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema I. Fontes estatísticas |
Obtención de información para a análise da actividade turística. |
Tema II. Análise univariante da información turística |
Representacións gráficas.
Medidas descritivas.
Extracción da tendencia e as variacións estacionales.
Números índices e deflactación de series.
|
Tema III. Análise multivariante da información turística |
Relacións estatísticas e relacións causales.
Estimación e verificación de modelos de regresión. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
B10 B11 B12 C6 |
6 |
6 |
12 |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B9 C1 C2 C3 C7 C8 C9 |
17 |
34 |
51 |
Workshop |
A11 A3 A12 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B10 B9 B11 B12 C1 C2 C4 C6 C8 C9 |
25 |
50 |
75 |
|
Personalized attention |
|
12 |
0 |
12 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Consisten na presentación da materia e a exposición detallada das actividades que deben desenvolver os alumnos e os criterios cos que serán avaliados. |
Guest lecture / keynote speech |
Aínda que debe contar coa participación do alumnado, baséase na exposición oral dos conceptos e métodos por parte das profesoras. Dita exposición compleméntase coa utilización de medios audiovisuais, e inclúe exemplos e exercicios que permiten destacar as limitacións e posibilidades das técnicas analizadas.
|
Workshop |
Cada obradoiro é una sesión interactiva na que se realizan aplicacións da teoría, exercicios, problemas e tarefas prácticas que permiten aos alumnos comprender os fundamentos teóricos da materia e aprender a valorar, desde un punto de vista crítico, os resultados obtidos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Workshop |
|
Description |
Posto que o grupo é reducido, poden dedicarse os minutos finais á consulta dos problemas que poidan suscitárselle a cada alumno.
Debido á heteroxeneidade dos estudantes, os problemas que xorden nos obradoiros son múltiples e variados e hai que resolvelos de forma individualizada. A medida que vai realizando o seu traballo, cada alumno debe consultar coas profesoras para obter as orientacións necesarias para o seu correcto desenvolvemento. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Workshop |
A11 A3 A12 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B10 B9 B11 B12 C1 C2 C4 C6 C8 C9 |
Nestas clases os alumnos iniciarán a resolución dos problemas propostos polas profesoras, que logo deberán completar e entregar. |
100 |
|
Assessment comments |
CRITERIOS XENERAIS:
- A cualificación de Non presentado corresponde únicamente aos alumnos que
só participen en actividades de avaliación que teñan unha ponderación
inferior ao 20 por cento da puntuación total, con independencia da
cualificación obtida. - A materia divídese en tres temas. O primeiro puntúase con 2 puntos, o segundo con 4 puntos e o terceiro con 4 puntos. Para
superar a asignatura é necesario obter unha puntuación global de 5
puntos ou máis. - Todos os puntos pódense obter mediante a resolución de
boletins de preguntas e exercicios, que os alumnos presenciais poderán
realizar nas sesións de obradoiro e os non presenciais poderán resolver
baixo tutela.
Estarán dispoñibles, a través da
plataforma Moodle, as guías complementarias de cada tema, nas que se
especificarán as actividades a realizar, as normas para realizalas, os
criterios para a súa avaliación e os prazos de entrega.
|
Sources of information |
Basic
|
MUÑOZ ALAMILLOS, A. SANTOS, J. (2007). Estadística para estudios de turismo. Ediciones académicas
CAMARERO, L. Y OTROS (2013). Estadística para la investigación social. Madrid: Garceta
CASAS SANCHEZ, J. M. Y OTROS (2010). Estadística para las Ciencias Sociales. Centro de Estudios Ramón Areces, S. A.
MUÑOZ CABANES, A. Y OTROS (2010). Introducción a la Estadística para el turismo. Ediciones académicas
GARCIA-CARRO, B. Y SANCHEZ SELLERO, M.C. (2018). Material para el seguimiento de la materia. Plataforma Moodle. |
Utilizaranse, ademais, distintas fontes de datos e material dispoñible na rede, que se detallarán durante o curso. |
Complementary
|
REY, C. y RAMIL, M. (2007). Introducción a la Estadística Descriptiva. A Coruña: Netbiblo. |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
The process of research in tourism: types, structure and phases/615524007 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|