Identifying Data 2019/20
Subject (*) Quantitative techniques applied to tourism Code 615524010
Study programme
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
Rodríguez González, David
E-mail
david.rodriguez.gonzalez@udc.es
Lecturers
Rodríguez González, David
E-mail
david.rodriguez.gonzalez@udc.es
Web
General description A materia pretende proporcionar ao alumno un conxunto de ferramentas e técnicas útiles para extraer a información contida nos datos que se empregan para a análise empírica do sector turístico.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 CE4 - Que os alumnos aprendan as técnicas de dirección de organizacións públicas e de empresas do sector turístico
A6 CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos
A7 CE9 - Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sustentable das comunidades receptoras
A8 CE11 - Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector
A9 CE12 - Utilizar as metodoloxías científicas adecuadas tanto cualitativas como cuantitativas
A11 CE2 - Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras
A12 CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
B6 CG1 - Expresarse correctamente, tanto de forma verbal como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma
B8 CG3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseada no coñecemento e orientadas ao ben común
B9 CG4 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
B10 CG5 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B11 CG6 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
B12 CG7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 CT1 - Resolver problemas de forma efectiva
C2 CT2 - Comunicarse de xeito afectiva nunha contorna de traballo
C3 CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa
C4 CT4 - Traballar de forma colaborativa
C6 CT6 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico
C7 CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións
C8 CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica
C9 CT9 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Utilizar correctamente e con precisión a terminoloxía e a linguaxe estatístico-econométrica. BC4
BC6
BC8
CC2
CC6
CC7
CC8
CC9
Coñecer e utilizar algúns instrumentos, métodos, procedementos e técnicas de análise univariante e multivariante. AJ3
AJ6
AJ7
AR1
AR2
AC2
AC3
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC9
BC10
BC11
BC12
CC1
CC2
CC3
CC4
CC6
CC7
CC8
CC9
Interpretar e analizar, desde un punto de vista crítico, os resultados da aplicación das técnicas. AJ3
AJ6
AJ7
AR1
AR2
AC2
AC3
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC9
BC10
BC11
BC12
CC1
CC2
CC6
CC7
CC8
CC9

Contents
Topic Sub-topic
Tema I. Fontes estatísticas Obtención de información para a análise da actividade turística.
Tema II. Análise univariante da información turística Representacións gráficas.
Medidas descritivas.
Extracción da tendencia e as variacións estacionais.
Números índices e deflactación de series.
Tema III. Análise multivariante da información turística Relacións estatísticas e relacións causais.
Estimación e verificación de modelos de regresión.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities B10 B11 B12 C6 6 6 12
Guest lecture / keynote speech A3 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B9 C1 C2 C3 C7 C8 C9 17 34 51
Workshop A11 A3 A12 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B8 B10 B9 B11 B12 C1 C2 C4 C6 C8 C9 25 50 75
 
Personalized attention 12 0 12
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Consisten na presentación da materia e a exposición detallada das actividades que deben desenvolver os alumnos e os criterios cos que serán avaliados.
Guest lecture / keynote speech Modalidade presencial: Aínda que debe contar coa participación do alumnado, baséase na exposición oral dos conceptos e métodos por parte do profesor. Dita exposición compleméntase coa utilización de medios audiovisuais, e inclúe exemplos e exercicios que permiten destacar as limitacións e posibilidades das técnicas analizadas.
Modalidade online: Ofrécense ao alumno diferentes materiais teóricos / prácticos sobre os contidos da materia a través da plataforma Moodle, complementados coa utilización de medios audiovisuais, e exemplos e exercicios que permiten destacar as limitacións e posibilidades das técnicas analizadas.
Workshop Modalidade presencial: Cada obradoiro é una sesión interactiva na que se realizan aplicacións da teoría, exercicios, problemas e tarefas prácticas que permiten aos alumnos comprender os fundamentos teóricos da materia e aprender a valorar, desde un punto de vista crítico, os resultados obtidos.
Modalidade online: Plantéxase ao alumno a través da plataforma Moodle aplicacións da teoría, exercicios, problemas e tarefas prácticas que permiten comprender os fundamentos teóricos da materia e aprender a valorar, desde un punto de vista crítico, os resultados obtidos.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Workshop
Description
Posto que o grupo é reducido, poden dedicarse os minutos finais á consulta dos problemas que poidan suscitárselle a cada alumno.

Debido á heteroxeneidade dos estudantes, os problemas que xorden nos obradoiros son múltiples e variados e hai que resolvelos de forma individualizada. A medida que vai realizando o seu traballo, cada alumno debe consultar co profesor para obter as orientacións necesarias para o seu correcto desenvolvemento.

Con respecto aos alumnos online abriranse as vías de comunicación precisas (correo electrónico, foro da materia a través da plataforma Moodle,...) que os alumnos poderán utilizar sempre que consideren preciso. Ademais no horario de titorías do profesor encargado da materia, este estará dispoñible para os alumnos que cursen a modalidade online a través da súa conta profesional de Skype.

Para o contacto co profesor:
Teléfono: 881014445
Correo electrónico: david.rodriguez.gonzalez@udc.es
Skype: david.rodriguez.gonzalez@udc.es

Horario de titorías (2º cuatrimestre):
Martes de 16:45 a 18:15 horas
Mércores de 10:00 a 11:30 horas y de 13:00 a 14:30 horas
Venres de 11:30 a 13:00 horas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A3 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B9 C1 C2 C3 C7 C8 C9 Os contidos das sesións maxistrais serán avaliados a través dunha proba obxectiva, tanto para os alumnos da modalidade presencial como da modalidade online.

Para os alumnos da modalidade online dita proba realizarase a través de Moodle.
25
Workshop A11 A3 A12 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B8 B10 B9 B11 B12 C1 C2 C4 C6 C8 C9 Modalidade presencial: Nestas clases os alumnos iniciarán a resolución dos problemas e prácticas propostas polo profesor, que logo deberán completar e entregar.

Modalidade online: Os alumnos deberán resolver os problemas e prácticas propostas polo profesor a través da plataforma Moodle, que deberán completar e remitir a través da mesma.

A participación activa dos alumnos presenciais nas sesións e dos alumnos online en foros/debates en Moodle, suporá ata un 10% da nota final da materia.
75
 
Assessment comments
CRITERIOS XERAIS:

  • A materia divídese en tres temas. A cualificación das diferentes probas valorará cada tema de xeito proporcional ao seguinte: O primeiro tema suporá o 10% da nota final, o segundo o 40% e o terceiro o 50%. Para superar a materia é preciso obter unha puntuación global de 5 puntos ou máis.
  • A avaliación continua realizarase mediante tres prácticas (unha ao final de cada tema) que os alumnos presenciais poderán realizar nas sesións de obradoiro e os non presenciais entregarán a través da plataforma Moodle.
  • Os contidos das sesións maxistrais serán avaliados a través dunha proba obxectiva, tanto para os alumnos da modalidade presencial como da modalidade online. Para os alumnos da modalidade online dita proba realizarase a través de Moodle.
  • A cualificación de Non presentado corresponde únicamente aos alumnos que só participen en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20 por cento da puntuación total, con independencia da cualificación obtida.

Estará dispoñible, a través da plataforma Moodle, material complementario de cada tema, no que se especificarán as actividades a realizar, as normas para realizalas, os criterios para a súa avaliación e os prazos de entrega.


Sources of information
Basic PÉREZ, C. (2012). Econometría Básica. Aplicaciones con EVIEWS, STATA, SAS y SPSS. Ibergarceta Publicaciones, S.L.
MUÑOZ ALAMILLOS, A. SANTOS, J. (2007). Estadística para estudios de turismo. Ediciones académicas
RAMIL, M.; REY, C.; LODEIRO, M.; ARRANZ, M. (2013). Introducción a la Econometría. Teoría y práctica. Reprografía Noroeste, S.L.
MUÑOZ CABANES, A. Y OTROS (2010). Introducción a la Estadística para el turismo. Ediciones académicas

Utilizaranse ademais distintas fontes de datos e outro material, que se publicarán no Moodle da materia ao longo do curso.

Complementary CAMARERO, L. Y OTROS (2013). Estadística para la investigación social. Madrid: Garceta
CASAS SANCHEZ, J. M. Y OTROS (2010). Estadística para las Ciencias Sociales. Centro de Estudios Ramón Areces, S. A.
REY, C. y RAMIL, M. (2007). Introducción a la Estadística Descriptiva. A Coruña: Netbiblo.


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
The process of research in tourism: types, structure and phases/615524007

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Program for quantitative data analysis with tourism examples/615524011

Other comments

É recomendable que os alumnos posúan un certo grado de familiaridade con paquetes informáticos de ofimática e estatística.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.