Identifying Data 2020/21
Subject (*) Program for quantitative data analysis with tourism examples Code 615524011
Study programme
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
Garcia Lopez, Javier Angel
E-mail
javier.garcial@udc.es
Lecturers
Garcia Lopez, Javier Angel
E-mail
javier.garcial@udc.es
Web
General description Esta é unha materia de tipo cuantitativo e que ten un carácter instrumental no contexto do Máster. Os coñecementos adquiridos nesta materia serán de aplicación en calquera proxecto ou traballo doutras materias que requira do uso de técnicas estatísticas e econométricas.
A materia ten fundamentalmente dous obxectivos:
- Que o alumnado adquira e desenvolva as habilidades relacionadas co manexo de instrumentos (técnicas e metodoloxías) de recollida e análise de datos e de clasificación, predición e control da actividade turística que lle permitan abordar a investigación de problemas empíricos e comunicar as conclusións de forma clara e concisa.
- Que os estudantes desenvolvan capacidades analíticas, interpretativas e propositivas que lles permitan elaborar diagnósticos e propostas para a planificación e/ou a investigación.

Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
non se modifican
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Se mantienen las metodoloxias docentes

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos practicos na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade.


4. Modificacións na avaliación

A evaluación seria a traves da plataforma Moodle con desenrolo de casos practicos (60%) e proba obxetiva (40%)5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non hai modificacions

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 CE4 - Que os alumnos aprendan as técnicas de dirección de organizacións públicas e de empresas do sector turístico
A6 CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos
A7 CE9 - Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sustentable das comunidades receptoras
A9 CE12 - Utilizar as metodoloxías científicas adecuadas tanto cualitativas como cuantitativas
A10 CE10 - Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización
A11 CE2 - Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras
A12 CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B5 CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
B6 CG1 - Expresarse correctamente, tanto de forma verbal como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma
B7 CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
B9 CG4 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
B10 CG5 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B11 CG6 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
B12 CG7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 CT1 - Resolver problemas de forma efectiva
C2 CT2 - Comunicarse de xeito afectiva nunha contorna de traballo
C3 CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa
C4 CT4 - Traballar de forma colaborativa
C6 CT6 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico
C7 CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións
C8 CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica
C9 CT9 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Utilizar correctamente e con precisión a terminoloxía e a linguaxe estatística-econométrico BC4
BC6
CC2
CC6
CC7
CC8
CC9
Buscar e obter información adecuada para a análise cuantitativa da actividade turística AC1
BC7
CC2
CC4
CC7
Interpretar a información cuantitativa mediante técnicas de análise multivariante e utilizar as principais ferramentas informáticas que permiten dita análise AJ3
AJ6
AJ7
AR2
AC1
AC2
AC3
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC9
BC10
BC11
BC12
CC1
CC2
CC3
CC4
CC6
CC7
CC8
CC9
Analizar, desde un punto de vista crítico, os resultados da aplicación das técnicas AJ3
AJ6
AR2
AC1
AC2
AC3
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
BC10
BC12
CC1
CC2
CC3
CC4
CC6
CC7
CC8
CC9

Contents
Topic Sub-topic
Bloque I. Métodos multivariantes para a análise da actividade turística 1. Técnicas de análise multivariante de datos cuantitativos.
2. A análise multivariante aplicada con Excel e outros paquetes estatísticos: SPSS, R, Gretl,...
Bloque II. A elaboración de indicadores turísticos a partir de datos cuantitativos 1. Metodoloxía de elaboración de indicadores sintéticos
2. A construcción de indicadores sintéticos no ámbito do turismo

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities B7 B11 B12 C6 6 6 12
Guest lecture / keynote speech A3 A6 A7 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B9 C1 C2 C3 C7 C8 C9 17 34 51
Workshop A11 A3 A12 A6 A7 A10 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B7 B10 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C7 C6 C8 C9 25 50 75
 
Personalized attention 12 0 12
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Estas actividades están fundamentalmente pensadas para aqueles alumnos que non cursasen previamente a materia de métodos e técnicas de investigación en turismo: técnicas cuantitativas. Presentación da materia, revisión das principais fontes de datos económicos e o repaso dalgúns coñecementos estatísticos básicos.
Guest lecture / keynote speech Modalidade presencial: Exposición oral dos conceptos e métodos por parte do profesor. Dita exposición compleméntase coa utilización de exemplos prácticos e exercicios.
Modalidade online: Ofrécense ao alumno diferentes materiais teóricos / prácticos sobre os contidos da materia a través da plataforma Moodle, complementados coa utilización de exemplos e exercicios que permiten destacar as limitacións e posibilidades das técnicas analizadas.
Workshop Modalidade presencial: Configúranse como parte fundamental da materia. Son necesarias para aprender o manexo do software (Excel, SPSS, R, Gretl,...) adecuado para efectuar aplicacións empíricas e para valorar os resultados que proporcionan, tarefas que o alumno debe realizar baixo tutela.
Modalidade online: Plantéxase ao alumno a través da plataforma Moodle aplicacións para aprender o manexo do software (Excel, SPSS, ...) que lle permita efectuar aplicacións empíricas e valorar os resultados que proporcionan, tarefas que o alumno deberá realizar e entregar a través de Moodle,

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Workshop
Description
Posto que o grupo é reducido, poden dedicarse os minutos finais á consulta dos problemas que poidan presentarse ao alumnado.

Debido á heteroxeneidade dos estudantes no dominio das ferramentas informáticas, os problemas que xorden durante o seu desenvolvemento son múltiples e variados e hai que resolvelos de forma individualizada. A medida que vai realizando o seu traballo, cada alumno debe consultar co profesor para obter as orientacións necesarias para o seu correcto desenvolvemento.

Con respecto aos alumnos online abriranse as vías de comunicación precisas (correo electrónico, foro da materia a través da plataforma Moodle,...) que os alumnos poderán utilizar sempre que consideren preciso. Ademais no horario de titorías do profesor encargado da materia, este estará dispoñible para os alumnos que cursen a modalidade online a través da súa conta profesional de Skype.

Para o contacto co profesor:
Teléfono: 881014445
Correo electrónico: david.rodriguez.gonzalez@udc.es
Skype: david.rodriguez.gonzalez@udc.es

Horario de titorías (2º cuatrimestre):
Martes de 16:45 a 18:15 horas
Mércores de 10:00 a 11:30 horas y de 13:00 a 14:30 horas
Venres de 11:30 a 13:00 horas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A3 A6 A7 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B9 C1 C2 C3 C7 C8 C9 os tcontidos de assesions maxistrales serán evaluados a través de unha prueba obxetiva,
Para los alumnos de la modalidad online dicha prueba se realizará a través de Moodle.
10
Workshop A11 A3 A12 A6 A7 A10 A9 B1 B2 B3 B5 B4 B6 B7 B10 B9 B11 B12 C1 C2 C3 C4 C7 C6 C8 C9 Modalidade presencial: Nestas clases os alumnos iniciarán a resolución dos problemas e probas propostas polo profesor, que logo deberán completar e entregar.

Modalidade online: Os alumnos deberán resolver os problemas e probas propostas polo profesor a través da plataforma Moodle, que deberán completar e remitir a través da mesma.

A participación activa dos alumnos presenciais nas sesións maxistrais e de obradoiro e dos alumnos online en foros/debates en Moodle, suporá ata un 10% da nota final da materia.
90
 
Assessment comments
CRITERIOS XERAIS:

  • A avaliación continua realizarase mediante dúas prácticas avaliables (unha ao final de cada tema) que os alumnos presenciais poderán realizar nas sesións de obradoiro e os non presenciais entregarán a través da plataforma Moodle.
  • Os contidos das sesións maxistrais serán avaliados a través dunha proba obxectiva que se realizará a través de Moodle, tanto para os alumnos da modalidade presencial como da modalidade online. 

Sources of information
Basic HAIR, J.F. Y OTROS (2005). Análisis Multivariante. Madrid: Pearson Educación
NARDO, M. Y OTROS (2008). Handbook on constructing composite indicators: Methodology and user guide. París: OCDE
PÉREZ, C. (2009). Técnicas Estadísticas Multivariantes con SPSS. Madrid: Garceta
NARDO, M. Y OTROS (2005). Tools for Composite Indicators Building. Ispra: OCDE

Utilizaranse ademais distintas fontes de datos e outro material, que se publicarán no Moodle da materia ao longo do curso.

Complementary CAMARERO, L. Y OTROS (2013). Estadística para la investigación social. Madrid: Garceta
PEREZ, C. (2011). Excel 2010. Curso práctico. Ra-Ma Editorial
PEREZ, C. (2013). IBM SPSS Estadística Aplicada. Conceptos y ejercicios resueltos. Madrid: Garceta
PEREZ, C. (2005). Técnicas Estadísticas con SPSS. Madrid: Pearson Educación


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
The process of research in tourism: types, structure and phases/615524007
Quantitative techniques applied to tourism/615524010

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.