Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Planificación e xestión de destinos e produtos turísticos de congresos e convencións Código 615524013
Titulación
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinación
Rodríguez Fernández, María Magdalena
Correo electrónico
magdalena.rodriguez@udc.es
Profesorado
Rodríguez Fernández, María Magdalena
Correo electrónico
magdalena.rodriguez@udc.es
Web
Descrición xeral Os obxectivos da materia son os seguintes:
1)Definir e contextualizar conceptos básicos relacionados co turismo MICE, así como analizar a situación actual e tendencias
futuras no mercado do turismo de negocios e reunións.
2) Coñecer os axentes ou entes implicados máis importantes no desenvolvemento deste tipo de turismo.
3) Estudar as características máis importantes que diferencian os congresos; as convencións; as xornadas, seminarios,
simposios; as feiras, salóns, exposicións e; as viaxes de incentivos.
4) Analizar e desenvolver os pasos a seguir para organizar un congreso nos seus diferentes aspectos.
5) Determinar a importancia da mercadotecnia de destinos e produtos no turismo de negocios e reunións coa finalidade de
salientar determinados aspectos vinculados á comercialización, comunicación, imaxe e posicionamento.
A utilidade desta materia para a Planificación e Xestión do turismo fundaméntase en:
a) Mellorar a prosperidade a longo prazo da comunidade local.
b) Deleitar aos visitantes maximizando a súa satisfacción.
c) Aumentar a rentabilidade das empresas locais e os efectos multiplicadores na súa economía.
c) Optimizar os impactos do turismo, asegurando un equilibrio sostible entre beneficios económicos e custos socioculturais e
ambientais.
d) Promover o destino e satisfacer as necesidades de turistas e comunidade local.
Entre os beneficios que reporta o turismo de negocios e reunións, cabe destacar os seguintes: Económicos, Culturais (status,
formación...), Desestacionalización, Publicidade beneficiosa e gratuíta, Crecemento de ingresos debido a que o gasto medio
deste tipo de turistas é superior ao vacacional, Diversificación da oferta, Economías de escala e Boa imaxe de destino
Esta tipoloxía de turismo contribúe polo tanto, ao posicionamento turístico das cidades, dos organizadores, dos
patrocinadores e dos colaboradores e mesmo das temáticas específicas dos congresos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 CE4 - Que os alumnos aprendan as técnicas de dirección de organizacións públicas e de empresas do sector turístico
A6 CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos
A8 CE11 - Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector
A10 CE10 - Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización
A12 CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B7 CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
B9 CG4 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C3 CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa
C4 CT4 - Traballar de forma colaborativa
C6 CT6 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico
C9 CT9 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AM3
BM2
AP3
AP6
AM1
AM3
BM7
CM6
CM9
AI1
AM1
BM2
BM9
CM3
CM4
CM6
AM1
AM3
CM6
AM1
BM7

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1: INTRODUCIÓN AO TURISMO DE NEGOCIOS E
REUNIÓNS
1.1. DEFINICIÓN E CONTEXTUALIZACIÓN DO TURISMO DE NEGOCIOS E
REUNIÓNS
1.2. SITUACIÓN ACTUAL E TENDENCIAS DO MERCADO DE NEGOCIOS E
REUNIÓNS
1.3. O TURISMO DE NEGOCIOS E REUNIÓNS EN ESPAÑA, GALICIA E CORUÑA:
ANÁLISE DA OFERTA E DEMANDA
TEMA 2: ESTRUTURAS ORGANIZATIVAS PARA O
DESENVOLVEMENTO DO TURISMO DE NEGOCIOS E
REUNIÓNS
2.1. OS CONVENTION BUREAU
2.2. EMPRESAS OPC: ESTRUTURA E FUNCIÓNS
2.3. AXENCIAS DE EVENTOS
2.4. AXENCIAS DE COMUNICACIÓN
2.5. PROVEDORES DE SERVIZOS: ANIMACIÓN, CATERING, AXENCIAS DE
VIAJES,?
2.6. PAZOS DE CONGRESOS E EXPOSICIÓNS
2.7. RECINTOS FEIRAIS
2.8. ASOCIACIÓNS E OUTROS AXENTES IMPLICADOS: MEDIOS DE
COMUNICACIÓN, ADMINISTRACIÓN, TRANSPORTES..
TEMA 3: O CONGRESO, A CONVENCIÓN E OUTRAS
TÉCNICAS DE NEGOCIO E REUNIÓN ASOCIADAS AO
MUNDO DA EMPRESA TURÍSTICA
3.1. OBXECTIVOS E FUNCIÓNS.
3.2. CARACTERÍSTICAS: CONTIDOS E PROGRAMA; TEMPORALIDADE;
DESTINATARIOS; DIFUSIÓN; INTENSIDADE; REQUISITOS INTERNOS;
CORPORATIVIDADE; ACCIÓNS PARALELAS
TEMA 4: A ORGANIZACIÓN DUN CONGRESO 4.1. FASES E DESENVOLVEMENTO
4.2. PREPARACIÓN E ORGANIZACIÓN
4.3. COMERCIALIZACIÓN E DIFUSIÓN
4.4. EXECUCIÓN E CONTROL
TEMA 5: A APLICACIÓN DO MARKETING DE DESTINOS E
PRODUTOS AO TURISMO DE NEGOCIOS E REUNIÓNS
5.1. QUE DEBE FACER UN DESTINO PARA TER ÉXITO NESTE TIPO DE
TURISMO
5.2. PROMOCIÓN E COMERCIALIZACIÓN DO TURISMO DE NEGOCIOS E
REUNIÓNS
5.3. A IMPORTANCIA DA IMAXE E O POSICIONAMENTO PARA O TURISMO DE
NEGOCIOS E REUNIÓNS

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Lecturas B2 C3 4 8 12
Traballos tutelados A6 A10 A8 B9 C4 C6 C9 15 20 35
Saídas de campo A3 3 0 3
Presentación oral B2 1 0 1
Sesión maxistral A12 B7 21 0 21
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Lecturas Facilitaranse como máximo aos alumnos dous textos ou lecturas de carácter obrigatorio como complemento ás sesións
maxistrais. O obxectivo destas é xerar discusión, fomentar a participación activa do alumno e resolver as cuestións que se
formulen. O idioma das devanditas lecturas poderá ser o inglés ou o castelán.
As lecturas deberán ser desenvolvidas tanto polos alumnos da modalidade presencial coma polos da non presencial. Estas
consideraranse na avaliación final da materia, polo que é importante que todos os alumnos as entreguen.
Traballos tutelados Para o caso de modalidade presencial:
Elaboración dun traballo en grupo relacionado coa materia en cuestión, onde o alumno deberá ser capaz de organizar un
congreso de turismo nun destino, cuxa temática e lugar quedarán a elección deste. Para iso deberán crearse entre dous e
tres grupos de traballo.
Durante a impartición das sesións maxistrais levarase a cabo a tutorización correspondente ao traballo desenvolvido, así
como o seguimento do labor levado a cabo polos diferentes grupos.
Os traballos deberán expoñerse en público nas datas establecidas.
Para o caso de modalidade non presencial:
A elaboración do traballo será individual, salvo que alguén desexe formar grupos virtuais con outros alumnos da súa mesma
modalidade, o cal deberá comunicalo coa suficiente antelación á profesora.
Para os alumnos desta modalidade o traballo terá o mesmo contido que no caso da modalidade presencial.
Os alumnos non presenciais tamén serán tutorizados de forma continua e farase un seguimento do seu traballo de forma
individual ou colectiva, segundo sexa o caso.
Poderán expoñer o seu traballo utilizando para iso os medios audiovisuais que sexan posibles e esteñan ao alcance de todos.
Saídas de campo Saídas externas para coñecer in situ o funcionamento de empresas relacionadas coa organización de eventos.
Presentación oral Os diferentes membros do grupo, ou os alumnos de forma individualizada deberán expoñer o traballo tutelado como xa se ten
especificado na metodoloxía anterior. Aspecto que será valorado na nota final.
Sesión maxistral Explicación dos contidos que conforman o marco teórico da materia mediante a exposición oral, guiada co uso de
presentacións, a través de medios audiovisuais (power point) e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa
finalidade de favorecer a súa aprendizaxe

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Traballos tutelados
Descrición
Os diferentes membros do grupo, ou os alumnos de forma individualizada poderán consultar as dúbidas correspondentes ao desenvolvemento das lecturas e do traballo tutelado.

Os horarios de clase son os seguintes:
Semana do 13 ao 16 de Febreiro
De 16:00 a 18:15 horas
Semana do 20 ao 23 de Febreiro
De 18:15 a 20:30 horas
Semana do 27 ao 28 de Febreiro
De 16:00 a 18:15 horas

As Titorías realizaranse por teléfono, por mail ou de forma presencial, nas seguintes semanas:
Un día durante a primeira semana de clase
Un día durante a segunda semana de clase
Un día durante a terceira semana de clase
Un día durante a cuarta semana de marzo
Un día durante a quinta semana de marzo.

Lugar Titorías:

Facultade de Economía e Empresa, Despacho: 219A
Teléfono: 981.167.000, Extensión: 2592
Correo electrónico: magdalena.rodriguez@udc.es

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Lecturas B2 C3 Neste caso propóñense como máximo dous artigos ou lecturas obrigatorias, cuxos
alumnos de ambas as dúas modalidades (presencial e non presencial) deberán ler,
comentar, opinar e responder a unha serie de cuestións que se formulen nestas.
As devanditas lecturas deberán ser desenvolvidas por todos os alumnos de xeito
individual, as cales supoñerán un 10% na cualificación final da materia, sempre que
se cumpran unha serie de requisitos, entre os cales se encontran, calidade de
redacción, opinión contrastada, utilización de fontes bibilográficas, etc.
O prazo de entrega das devanditas lecturas farase a segunda semana do mes de marzo.
10
Traballos tutelados A6 A10 A8 B9 C4 C6 C9 Avaliación contínua do traballo realizado ao longo da materia. O desenvolvemento do
traballo ben sexa en grupo (modalidade presencial) ou individualizado (modalidade
non presencial) representará o 70% da nota final.
Na devandita valoración teranse en conta os seguintes aspectos:
1) Orixinalidade
2) Aplicación de fundamentos
3) Calidade da redacción
4) Utilización de fontes bibliográficas
Para superar a materia, é necesario alcanzar unha puntuación mínima do 50% no
traballo tutelado.
A entrega do traballo tutelado farase durante a quinta semana do mes de abril.
70
Presentación oral B2 O grupo (modalidade presencial) ou alumno de forma individual (modalidade non
presencial) deberá expoñer o seu traballo, empregando para iso os medios
audiovisuais que poidan e esteñan ao seu alcance.
É necesario entregar a presentación do traballo en power point ou en calquera outro
formato similar.
A presentación suporá o 20% da nota final da materia onde de forma individualizada
valoraráse en cada alumno esa porcentaxe tendo en conta os seguintes aspectos:
1) Calidade da presentación
2) Precisión e claridade da exposición e das respostas.
No caso de modalidade presencial todos os integrantes do grupo deberán expoñer
unha parte do traballo dado que a nota da presentación oral será otorgada de forma
individualizada a cada alumno.
No caso de que un alumno de modalidade non presencial non puidese expoñer o seu
traballo, valorarase a presentación en power point, tendo en conta a calidade da
presentación e a precisión e claridade nas respostas ás preguntas que a profesora lle
formule posteriormente.
20
 
Observacións avaliación

Nota: Os alumnos de modalidade
non presencial poderán formar grupos de traballo con alumnos da súa mesma modalidade, sempre e cando llo notifiquen previamente ao profesor e este o considere oportuno.

A revisión das cualificacións da primeira oportunidade realizaranse durante a segunda semana de abril.

O sistema de avaliación aplicado na primeira oportunidade manterase para a segunda oportunidadade de Xullo. De modo que o alumno deberá entregar as lecturas correspondentes e o traballo. A entrega de traballos e lecturas na segunda oportunidade realizaranse na terceira semana do mes de xullo e a revisión das cualificacións farase na cuarta semana do mes de xullo.


Fontes de información
Bibliografía básica KIRANT, O; IÇÖZ, O (2010). A Model Proposal on the Use of Creative Tourism Experiences in Congress Tourism and the Congress Marketing Mix. PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, Vol. 8(3) Special Issue págs. 105-113.. PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural
GARCÍA, J.M.; SUCH M.J (2010). Influencia de los mega-eventos en la oferta alojativa de un destino: los juegos olímpicos. Análisis Turístico 10 2º semestre, pp. 45-55. Análisis Turístico
RODRÍGUEZ, M.M (2016). Material básico para el seguimiento de las sesiones magistrales. .
BUENDÍA, J.M (2009). Organización de Reuniones, Convenciones, Congresos y Seminarios.. México, Trillas
LÓPEZ, D. et al (2008). Turismo de negocios y reuniones. Congresos, convenciones e incentivos,. Valencia, Tirant lo Blanch

- MIRANDA, D. (2008). Análise do desenvolvemento e o potencial do turismo MICE. Estudo do caso de Galicia e
Santiago de Compostela. Dirección Xeral de Turismo, Xunta de Galicia
- LABORDA, J.L (2000). Congresos, convenciones e incentivos. Madrid, Síntesis
- MAURE AGÜERO, G. (2007). Definiciones y tendencias del turismo de eventos. Contribuciones a la Economía
- BUENDÍA, J.M. (2009). Organización de Reuniones, Convenciones, Congresos y Seminarios. México, Trillas
- RICHERO, A. (2008). Planeación y ejecución de eventos presenciales y en línea. México, Trillas
- LÓPEZ, D. et al (2008 ). Turismo de negocios y reuniones. Congresos, convenciones e incentivos,. Valencia, Tirant
lo Blanch

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías