Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Planificación e xestión de destinos e produtos turísticos de saúde e termal Código 615524015
Titulación
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Coordinación
Meijide Failde, Rosa
Correo electrónico
rosa.meijide.failde@udc.es
Profesorado
Meijide Failde, Rosa
Correo electrónico
rosa.meijide.failde@udc.es
Web
Descrición xeral Nesta materia estúdanse os aspectos mais relevantes relacionados co turismo de saúde. Estúdase o turismo de saúde e o turismo médico dando unha visión da súa actualidade mundial. O alumno será quen de identificar os diferentes productos e destinos do turismo médico e de saúde.Tratarase asimesmo o turismo litoral e insular dando unha visión das diferentes tipoloxías.
Antes de comezar o curso se entregará o seguinte material:
- Presentacións explicando os contidos da materia
- Criterios a seguir para a evaluación

Competencias do título
Código Competencias do título
A6 CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B6 CG1 - Expresarse correctamente, tanto de forma verbal como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma
B7 CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
B10 CG5 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
C1 CT1 - Resolver problemas de forma efectiva
C9 CT9 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
TURISMO DE SAÚDE E TERMAL. Comprender as motivacións principais da sociedade actual que demanda turismo de saúde e turismo médico. Identificar os tipos de centros que ofertan turismo médico e de saúde. Coñecer as características medioambientais, de infraestructuras, de recursos humáns e de xestión que definen os centros de turismo de saúde. AP6
BM2
BM6
BM7
BM10
CM1
CM9
TURISMO DE LITORAL: Estudar as características, factores de localización e formas dos espazos turísticos litorais e insulares AP6
BM6
CM1
CM9

Contidos
Temas Subtemas
TURISMO DE SAUDE E TERMAL 1. Turismo de saúde e turismo médico. Definicións, conceptos, antecedentes e importancia actual.
2. Motivacións actuais do turismo médico e de saúde.
Prevención da enfermidade e promoción da saúde. Estilos de vida saudables. Patoloxías crónicas mais prevalentes.
3. Tipos de centros de turismo médico e de saúde: hospitais, balnearios, centros de talasoterapia, spa e centros de agua, curhoteis.
4. Infraestructura i Equipamento dos centros. Técnicas de hidroterapia e medicina física.
5. Planificación xeral dun destino de turismo médico e de saúde: Instalacións de auga, características medioambientais do entorno, recursos humáns, características xerais específicas de xestión dos centros de turismo de saúde. Lexislación.
6. Comercialización dos centros de turismo de saúde
7. Desenvolvemento e situación actual do termalismo social en España.
TURISMO LITORAL E INSULAR
1. Concepto e definicións. Factores de localización.
2. Formas dos espacios turísticos litorais. Análise i evolución
3. Exemplos de Turismo Litoral.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Actividades iniciais A6 B10 1 1 2
Sesión maxistral A6 12 0 12
Saídas de campo A6 6 1 7
Análise de fontes documentais A6 B2 B6 B7 1 35 36
Presentación oral B2 B6 C1 C9 5 12 17
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais Actividades que se levan a cabo antes de iniciar a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado.
Los alumnos de modalidad a distancia participarán en un foro abierto específicamente para este punto.
Sesión maxistral Modalidade presencial: Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Modalidade a distancia: Estudio dirixido a través de lecturas de textos e de material multimedia (clases grabadas, vídeos, presentacións power point) seguindo os contidos.
Saídas de campo Modalidade presencial: Na medida do posible se realizará unha visita a un centro de turismo de saude e de turismo de litoral a determinar polos profesores. Esta visita será obligatoria para os alumnos con docencia presencial.
Modalidade a distancia: Aos alumnos con formación en esta modalidade se lles aconsellará que na medida do posible realicen a visita a un centro próximo ao seu domicilio.
Análise de fontes documentais Mediante documentos bibliográficos (artígos, informes, etc.) relevantes para a temática dea materia se elaborarán síntesis de contidos de carácter teórico ou práctico.
Presentación oral Modalidade presencial: Os alumnos de modalidade presencial farán unha exposición oral do traballo tutelado
Modalidade a distancia: Os alumnos de modalidade a distancia entregarán unha presentación power point e se organizará un foro de debate virtual na que deberán participar os alumnos..

Atención personalizada
Metodoloxías
Saídas de campo
Descrición
Nos traballos tutelados os profesores atenderán de maneira particular ás necesidades dos alumnos,
Nas saídas de campo o alumno terá unha atención persoalizada adaptada as súas inquietudes con respecto aso distintos aspectos que se estudarán nas visitas.
Nos traballos tutelados o profesor fará un seguimiento persoalizado do proceso de aprendizaxe por parte do alumno

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral B2 B6 C1 C9 Os traballos serán expostos na aula de modo individual ou en grupo. Se valorarán os diferentes aspectos de calidade da información manexada, da presentación e da resposta as preguntas formuladas.
Na modalidade a distancia se entregará o traballo e se responderá ás cuestións plantexadas virtualmente.
15
Análise de fontes documentais A6 B2 B6 B7 Farase unha análise de documentos bibliográficos aportados polos profesores (artígos, informes, etc.) relevantes para a temática da materia elaborando unha síntesis de contidos de carácter teórico ou práctico. 70
Sesión maxistral A6 Na modalidade presencial se obterá a máxima puntuación posible en este apartado co a asistencia e participación activa no 80% das sesións maxistrais. No caso de non asistencia se realizará un traballo a indicar polo profesor acerca dos contidos impartidos.
Na modalidade a distancia se valorará a participación activa no foro de debate virtual.
15
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica V.A. (2009). Técnicas hidrotermales y estética del bienestar. Edit. paraninfo
Tribuna termal (). Tribuna Termal. TP Consultores
Escuela de Organización Industrial EOI (2015). Turismo termal en España. EOI
V.A. (2002). Turismo y nueva sociedad Historia contemporánea. Universidad del país vasco.

Se aportará por parte dos profesores bibliografía complementaria en cada un dos temas

Bibliografía complementaria Mihail Moldoveau (1999 ). Ciudades termales en Europa. Lumwerg eds
Robin Bushell, Pauline Sheldon (2009). Wellness and tourism mind, body spirit, place . New York: Cognizant Communication Corporation


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Turismo de saude e termal será impartido pola prof. Rosa Meijide Faílde

Turismo litoral e insular será impartido polo Prf. Carlos Rodríguez Carro;

Se recomienda nivel básico de inglés de lectura

2.- O profesor responsable resérvase a posibilidade de realizar algún cambio na avaliación ou outros aspectos que serán notificados aos estudantes coa suficiente antelación.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías