Identifying Data 2020/21
Subject (*) Planning and management of destinations and touristic products of health and thermal Code 615524015
Study programme
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Meijide Failde, Rosa
E-mail
rosa.meijide.failde@udc.es
Lecturers
Meijide Failde, Rosa
Rodríguez Carro, Carlos
E-mail
rosa.meijide.failde@udc.es
carlos.rodriguez3@udc.es
Web
General description Nesta materia estúdanse os aspectos mais relevantes relacionados co turismo de saúde. Estúdase o turismo de saúde incluíndo o turismo médico dando unha visión da súa actualidade mundial. O alumno será quen de identificar os diferentes productos e destinos do turismo de saúde. Tratarase asimesmo o turismo de saúde vinculado aos espazos litorais
Antes de comezar o curso se entregará o seguinte material:
- Presentacións explicando os contidos da materia
- Criterios a seguir para a evaluación
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán cambios

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Sesión maxistral
Lecturas
Recensión bibliográfica
Traballo tutelado
Estudo de casos
Presentación oral

*Metodoloxías docentes que se modifican
Saída de campo (non se realizará. e as avaliacións destes coñecementos se incorporan á metodoloxía dos traballos tutelados)

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: Diariamente (de luns a venres). De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
- Moodle: Diariamente (de luns a venres). Segundo a necesidade do alumnado. Dispoñen de "foros temáticos" asociados aos módulos da materia, para formular as consultas necesarias. Tamén hai "foros de actividade específica" para desenvolver as "Discusións dirixidas" a través das que se pon en práctica o desenvolvemento de contidos teóricos da materia.
- Teams: 1 sesión en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos
tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade.
De 1 a 2 sesións semanais (ou mais segundo o demande o alumnado) en pequeno grupo, para o seguimento e apoio na realización dos "traballos tutelados". Esta dinámica
permite facer un seguimento normalizado e axustado ás necesidades da aprendizaxe do
alumnado para desenvolver o traballo da materia.

4. Modificacións na avaliación
Se modifica a avaliación da saída de campo incorporándoa á dos traballos tutelados.

*Observacións de avaliación:
Manterense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
- As referencias ao computo da asistencia, que só se realizará respecto das sesións que houbera
presenciais ate o momento no que se suspendera a actividade presencial.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Que os estudantes coñezan os principios da planificación e a xestión sustentable
A2 CE3 - Aplicar sistemas de calidade e xestión social, ambiental e económica
A5 CE6 - Saber manexar o capital social, entendendo o destino turístico como sistema e relacionar axentes implicados no desenvolvemento do produto turístico
A6 CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos
A7 CE9 - Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sustentable das comunidades receptoras
A8 CE11 - Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector
A11 CE2 - Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B6 CG1 - Expresarse correctamente, tanto de forma verbal como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma
B7 CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
B8 CG3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseada no coñecemento e orientadas ao ben común
B9 CG4 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
C1 CT1 - Resolver problemas de forma efectiva
C5 CT5 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
C6 CT6 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico
C9 CT9 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
HEALTH AND THERMAL TOURISM. Understand the main motivations of the current society that demands health tourism and medical tourism. Identify the types of centers that offer medical and health tourism. Know the environmental, infrastructure, human resources, management and marketing characteristics defined by health and thermal tourism centers AJ1
AJ2
AJ5
AJ6
AJ7
AR1
AC2
BC3
BC6
BC7
BC8
BC9
CC1
CC5
CC6
CC9
TOURISM OF COAST: To study the characteristics, factors of location and forms of the coastal and insular tourist spaces AJ1
AJ2
AJ5
AJ6
AJ7
AR1
AC2
BC3
BC6
BC7
BC8
BC9
CC1
CC5
CC6
CC9

Contents
Topic Sub-topic
HEALTH AND THERMAL TOURISM 1. Health tourism and medical tourism. Definitions, concepts, antecedents and current importance.
2. Current Motivations of Medical Tourism and Health. Prevention of disease and health promotion. Healthy lifestyles. Most prevalent chronic pathologies.
3. Types of medical and health tourism centers: hospitals, spas, thalassotherapy centers, spa and water centers, curhoteles.
4. Infrastructure and Equipment of the centers. Hydrotherapy and physical medicine techniques.
5. General planning of a medical and health tourism destination: Water facilities, environmental characteristics of the environment, human resources, specific general characteristics of management of health tourism centers. Legislation.
6. Marketing of health tourism centers
7. Development and current situation of social tourism in Spain.
COASTAL AND INSULAR TOURISM
1. Concept and Definitions. Localization factors.
2. Forms of coastal tourist spaces. Analysis and evolution
3. Examples of Coastal Tourism.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A1 A6 1 1 2
Guest lecture / keynote speech A11 A5 A6 A8 B9 C5 12 4 16
Field trip A1 A5 A6 A7 C6 C9 6 2 8
Workbook A11 A6 B3 B6 B8 C6 0 10 10
Critical bibliographical A2 A5 B6 C1 C6 C9 0 5 5
Supervised projects A6 B6 B7 C1 C6 C9 1 16 17
Case study A1 A5 A6 B6 B7 B8 C9 0 10 10
Oral presentation B6 B7 C1 C9 3 3 6
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Activities that are carried out in order to know the competences, interests and / or motivations that the students have to achieve the objectives. It seeks to obtain relevant information that allows articulation of teaching to foster effective and meaningful learning, based on the students' previous knowledge.
The students of distance modality will participate in a forum abierto specifically for this point
Guest lecture / keynote speech ATTENDANCE: Oral presentation complemented with the use of audiovisual media and the introduction of some questions addressed to students, with the purpose of transmitting knowledge and facilitating learning.
ON LINE MODALITY: Study guided through multimedia material (recorded classes, videos, power point presentations) following the contents.
Field trip ATTENDANCE: As much as possible, a visit will be made to a health tourism and coastal tourism center to be determined by the teachers. This visit will be compulsory for students with face-to-face teaching.
ON LINE MODALITY: Students with training in this modality will be advised that as far as possible visit a center near their home.
Workbook Bibliographical documents (articles, reports, etc.) relevant to the topic of the subject will be synthesized contents of a theoretical or practical nature.
Critical bibliographical The recensión bibliographic supposes a process of critical reading of an article, the analysis of the his content and a critique and assessment of the same in regard to the existing literature envelope the subject. A recensión does not suppose a summary of the work, neither a mere analysis of the contained, so what awards him sense and academic dimension scientist is the critique that deserves to judgement of the author of the recensión, in regard to other works known of the even field or in regard to his propio experience.
Supervised projects Elaboración dun traballo en grupo relacionado coa materia. Os alumnos serán capaces de realizar un deseño básico dun centro de turismo de saúde, cuxa tipoloxía e segmento ao que se dirixe quedará á elección do alumnado. O traballo tutelado está deseñado para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor durante os días de impartición das clases maxistrais e nas datas e horarios establecidos de tutorías. Os traballos expoñeranse en clase nas datas fixadas tras finalizar as clases maxistrais.
MODALIDADE ON LINE: O traballo será realizado de forma individual salvo que desexen formar grupos virtuais con outros alumnos da mesma modalidade. Deberá ser comunicado con antelación ao profesorado. Tamén serán titorizados de forma individual ou colectiva segundo o caso. Poderán expoñer o traballo, enviando unha presentación con voz ou nunha sesión de skype.
Case study Os alumnos distribuídos en grupos realizarán un estudo dun caso de turismo en espazo litoral vinculado á talasoterapia. Describirase un caso concreto por parte do profesorado que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
MODALIDADE EN LIÑA: O traballo será realizado de forma individual salvo que desexen formar grupos virtuais con outros alumnos da mesma modalidade. Deberá ser comunicado con antelación ao profesorado. Tamén serán titorizados de forma individual ou colectiva segundo o caso
Oral presentation ATTENDANCE: Students in the classroom will make an oral presentation of the tutored work
ON LINE MODALITY: Students of distance mode will present a power point presentation and a forum and virtual debate will be organized in which the students should participate.

Personalized attention
Methodologies
Critical bibliographical
Supervised projects
Case study
Oral presentation
Field trip
Workbook
Introductory activities
Guest lecture / keynote speech
Description
During the academic year, personalized and continuous attention will be given to all students enrolled in this subject, both to answer questions about the face-to-face / online classes, and to address topics related to the work

In the tutored works and in the case study the teachers will attend in a particular way the needs of the students,
At the field exits the student will have a personalized attention adapted to the concerns with respect to the different aspects that will be studied in the visits.
In the tutored work, the teacher will follow a personalized process of the student's learning process

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Critical bibliographical A2 A5 B6 C1 C6 C9 It Will do a recensión of an article 10
Supervised projects A6 B6 B7 C1 C6 C9 Elaboración dun traballo en grupo relacionado coa materia. Os alumnos serán capaces de realizar un deseño básico dun centro de turismo de saúde, cuxa tipoloxía e segmento ao que se dirixe quedará á elección do alumnado que se apoiará para a súa elaboración na documentación e presentacións achegadas polo profesorado.
A súa realización é obrigatoria e na avaliación teranse en conta a aplicación dos fundamentos teóricos, uso de bibliografía, orixinalidade, calidade na redacción, así como a calidade da presentación oral, que realizarán todos os integrantes do grupo
25
Case study A1 A5 A6 B6 B7 B8 C9 Os alumnos distribuídos en grupos realizarán un estudo dun caso de turismo en espazo litoral vinculado á talasoterapia.
MODALIDADE EN LIÑA: O traballo será realizado de forma individual salvo que desexen formar grupos virtuais con outros alumnos da mesma modalidade. Deberá ser comunicado con antelación ao profesorado. Tamén serán titorizados de forma individual ou colectiva segundo o caso.
10
Oral presentation B6 B7 C1 C9 The works will be exhibited in the classroom individually or in groups. The different quality aspects of the information handled, the presentation and the answers to the questions will be evaluated.
In the remote mode the work will be delivered and the questions raised will be answered virtually.
5
Workbook A11 A6 B3 B6 B8 C6 Analytical and synthesis capabilities will be assessed 30
Guest lecture / keynote speech A11 A5 A6 A8 B9 C5 In the face-to-face modality, the maximum possible score will be obtained in this section with attendance and active participation to 80% of the master sessions. In the case of non-attendance, a work will be carried out to be indicated by the teacher about the content taught.
In the distance mode, active participation in the virtual discussion forum will be assessed.
20
 
Assessment comments

Attendance and participation in class will be assessed taking into account the involvement of students in face-to-face sessions (classroom mode) or active and reasoned participation in forums / debates, collaborative tasks, virtual tutorials, ... (online mode).


Sources of information
Basic Mainil, T, Eijgelaar, E, Klijs, J, Nawijn, J, Peeters, P, (2017). Research for TRAN Committee – Health tourism in the EU: a general investigation. European Parliament, Policy Department for Structural and Cohesion Policies, Brussels
V.A. (2009). Técnicas hidrotermales y estética del bienestar. Edit. paraninfo
Tribuna termal (). Tribuna Termal. TP Consultores
Fundación EOI (2013). Turismo de salud en España. EOI
Escuela de Organización Industrial EOI (2015). Turismo termal en España. EOI
V.A. (2002). Turismo y nueva sociedad Historia contemporánea. Universidad del país vasco.

Se aportará por parte dos profesores bibliografía complementaria en cada un dos temas

Complementary Mihail Moldoveau (1999 ). Ciudades termales en Europa. Lumwerg eds
Robin Bushell, Pauline Sheldon (2009). Wellness and tourism mind, body spirit, place . New York: Cognizant Communication Corporation


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Health and thermal tourism will be taught by prof. Rosa Meijide Faílde

Coastal and insular tourism will be taught by the Prf. Carlos Rodríguez Carro;

Basic level of reading English is recommended

The responsible teacher reserves the possibility of making some changes in the evaluation and other aspects that will be notified to the students well in advance.

Recommendations:

1.- The delivery of the documentary works that realize  in this subject:

1.1. It Will request in virtual format and/or bear informático

1.2. It Will realize through Moodle, in digital format without need to print them

1.3. Of  realize in paper:

- No they will employ  plastic.

- They Will realize impressions to double expensive.

- It Will employ paper recycled.

- It Will avoid the impression of drafts.

2.- It owes to do a sustainable use of the resources and the prevention of negative impacts envelope the natural means

3.- It owes to take into account the importance of the ethical principles related with the values of the sostenibilidade in the personal and professional behaviours

4.- Second collects  in the distinct rules of application stop the docencia university will owe to incorporate the perspective of gender in this subject (will use language no sexista, will use bibliography of authors of both sexes, propiciarase the intervention in kind of students and students...)

5.- It Will work to identify and modify prejudices and attitudes sexistas, and will influence in the surroundings to modify them and promote values of respect and equality

6. They Will owe to detect situations of discrimination by reason of gender and will propose actions and measures to correct them

7. It Will facilitate the full integration of the students that by physical reason, sensory, psychic or socioculturais, experience difficulties it a felicitous access, igualitario and profitable to the university life



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.