Identifying Data 2022/23
Subject (*) Planning and management of destinations and tourist gastronomic products and enologics Code 615524016
Study programme
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Rivas Iglesias, Carlos Alberto
E-mail
c.rivas@udc.es
Lecturers
Rivas Iglesias, Carlos Alberto
E-mail
c.rivas@udc.es
Web
General description ESTA GUÍA É VÁLIDA TANTO PARA A MODALIDADE PRESENCIAL COMO PARA A MODALIDADE A DISTANCIA

Lograr a comprensión por parte do alumno do concepto Gastronomía como elemento de identidade e recurso turístico principal, secundario ou complementario dun destino turístico, vinculado aos recursos territoriais e ás tradicións. Coñecer a importancia, obxectivos e factores a ter en conta na análise e deseño dos diferentes produtos turísticos gastronómicos: rutas alimentarias, gastronómicas, vinícolas, xornadas gastronómicas,... A materia contará como material básico, cun PowerPoint ("Planificación e Xestión de destinos e produtos turísticos gastronómicos e enolóxicos") e un vídeo explicativo deste ("Vídeo presentación principal"); e como material complementario: material multimedia, libros/documentos de referencia, informes e artigos, foros de discusión presenciais e on line... e/ou a realización de pequenos exercicios teórico/prácticos. Terase acceso a todo o material didáctico básico e complementario a través da plataforma Moodle. O alumno deberá realizar un Exercicio Final ou Proba Final con contido teórico-práctico, da cal se darán as indicacións oportunas por correo electrónico ou a través da plataforma Moodle.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A5 CE6 - Saber manexar o capital social, entendendo o destino turístico como sistema e relacionar axentes implicados no desenvolvemento do produto turístico
A6 CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos
A9 CE12 - Utilizar as metodoloxías científicas adecuadas tanto cualitativas como cuantitativas
A11 CE2 - Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras
A12 CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B4 CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B6 CG1 - Expresarse correctamente, tanto de forma verbal como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma
B7 CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
B8 CG3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseada no coñecemento e orientadas ao ben común
B10 CG5 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B12 CG7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C1 CT1 - Resolver problemas de forma efectiva
C3 CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa
C4 CT4 - Traballar de forma colaborativa
C6 CT6 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico
C8 CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica
C9 CT9 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Lograr a comprensión por parte do alumno do concepto de Gastronomía como elemento de identidade e recurso turístico principal, secundario ou complementario dun destino turístico, vinculado aos recursos territoriais e ás tradicións. AR2
AC2
BC2
BC4
BC6
CC6
CC8
Identificar os factores a ter en conta na análise dos diferentes produtos turísticos gastronómicos: rutas alimentarias, gastronómicas, vinícolas, xornadas gastronómicas,... AJ5
AJ6
AC3
BC2
BC7
BC8
BC10
BC12
CC1
CC3
Identificar os obxectivos e factores a ter en conta no deseño dos diferentes produtos turísticos gastronómicos. AJ5
AJ6
AC3
BC1
BC2
BC7
BC8
BC10
BC12
CC1
CC3
CC4
Avaliar a demanda e o produto turístico gastronómico, así como as principais accións e axudas levadas a cabo polas distintas Administracións para a posta en valor do recurso gastronomía AJ5
AC2
AC3
BC2
BC4
BC6
BC7
BC8
BC10
BC12
CC1
CC6
CC9

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1.- Denominacións de Orixe e Indicacións Xeográficas Protexidas 1.1.- DOP, IXP e ETG
1.2.- O Viño e as Bebidas Espirituosas
Tema 2.- Produto Turístico. Turismo e Gastronomía 2.1.- Concepto
2.2.- Elementos
2.3.- A Gastronomía como motivación principal ou secundaria, e complementaria
Tema 3.- Oferta Gastronómica 3.1.- Produtos de Calidade: Galicia
3.2.- Rutas Gastronómicas: concepto, requisitos e deseño. Casos
3.3.- Feiras, Mercados e Festas Gastronómicas
3.4.- Turismo Enolóxico e outros
3.5.- Restauración
3.5.1.- Galicia
3.5.2.- Tipos de Oferta
3.5.3.- Eventos Gastronómicos
Tema 4.- Demanda Turístico-gastronómica e Papel da Administración 4.1.- Demanda e Produtos turístico-gastronómicos en Galicia
4.2.- Principais accións que realizan as Administracións
4.3.- Cualificación dos Recursos Humanos do Sector Gastronómico respecto ao mercado turístico
Tema 5.- Últimas tendencias 5.1.- Saborea España
5.2.- Plans enogastronómicos
5.3.- Novidades

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A11 A5 A6 B1 B2 B4 B6 C1 C9 0 2 2
Guest lecture / keynote speech A11 A5 A6 A9 B4 B10 B12 20 31 51
Directed discussion A12 B2 C1 C6 C8 4 6 10
Case study A6 B1 B2 B7 B8 C3 C4 4 6 10
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Ao final da impartición da materia celebrarase unha proba escrita de contido teórico-práctico, para valorar a correcta comprensión e aplicación dos contidos da mesma por parte do alumno.
Guest lecture / keynote speech Na modalidade presencial, consistirá na exposición oral por parte do profesor dos aspectos fundamentais da materia, e na modalidade on-line, trátase de diverso material teórico/práctico sobre os contidos da materia ao dispor dos estudantes para a súa lectura.
Ditas exposicións, así como o material teórico/práctico, complementaranse co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas aos estudantes (vía foros virtuais na modalidade on-line), coa finalidade de transmitir coñecementos, facilitar a aprendizaxe e favorecer a interacción entre o profesor e os estudantes.
Directed discussion Técnica de dinámica de grupos, mediante a cal os estudantes presenciais discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, podendo ou non estar coordinado polo profesor. Os estudantes on-line, pola súa banda, dispoñerán dun espazo de discusión informal para tratar un tema ou problema, a través dun contorno virtual de aprendizaxe mediante ferramentas de comunicación asincrónica (foro virtual).
Case study Estudos de casos (vía foros virtuais na modalidade on-line), coa finalidade de ir preparando a avaliación dos coñecementos que teñen os alumnos da materia, ao longo do curso.

Personalized attention
Methodologies
Directed discussion
Case study
Description
Concíbense como horas de traballo presencial/Teams/Skype co profesor por parte do alumno, para o seguimento e orientación deste. O profesor estará ao dispor dos alumnos para titorías presenciais/on-line previa cita por correo electrónico.


Carlos Alberto Rivas Iglesias
Universidade da Coruña
Profesor de Tuirismo
Facultade de Turismo. Dpto. de Humanidades
Teléfono: 981 167 000 ext. 1803 / 881 01 1803
Horario de titorías on-line: Luns: 22-24 horas (previa cita con anterioridade por e-mail)

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Directed discussion A12 B2 C1 C6 C8 Valorarase a participación e propostas achegadas, tanto polos alumnos presenciais coma polos alumnos on line (a través de foros virtuais). 30
Objective test A11 A5 A6 B1 B2 B4 B6 C1 C9 A proba escrita de contido teórico-práctico consistirá na resolución de exercicios breves e/ou resposta a cuestións curtas e/ou de resposta múltiple e/ou preguntas de desenvolvemento. 70
 
Assessment comments

Durante o desenvolvemento desta materia daranse as indicacións
oportunas por correo electrónico ou a través da plataforma Moodle, respecto á
avaliación. É importante ter en conta que a modalidade online ten o mesmo ritmo
de traballo/período de clases que os da modalidade presencial.

Para superar a materia na 1ª oportunidade, hai 2 opcións:

a) Realización individual dun EXERCICIO FINAL (máximo 3 folios)
que será colgado na plataforma durante o desenvolvemento desta materia, e que
deberá entregarse antes dunha data previamente sinalada. Avaliación: Se se
escolle esta modalidade, a máxima nota a obter sería SEIS puntos, analizada do
seguinte modo: - Sesión maxistral: ata 1 punto máximo (para os alumnos
on-line
: por lectura do material, participación activa e razoada nos
foros/debates on-line e/ou realización dos exercicios/estudo de casos
correspondentes, e para os alumnos presenciais: pola súa asistencia e
involucración nas sesións presenciais) - Exercicio final: ata 5 puntos máximo
pola elaboración deste exercicio, que deberá ser realizado presencialmente, ou
a través da plataforma Moodle.

b) Realización dunha PROBA FINAL con contido TEÓRICO-PRÁCTICO que
consistirá fundamentalmente na realización dun traballo proposto polo profesor
de forma individual sobre algún dos contidos da materia (Máximo 3 ou 4 folios).
Avaliación: Se se escolle esta modalidade, a máxima nota a obter sería DEZ
puntos, analizada do seguinte modo: - Sesión maxistral: 30% (para os alumnos
on-line
: por lectura do material, participación activa e razoada nos
foros/debates on-line e/ou realización dos exercicios/estudo de casos
correspondentes, e para os alumnos presenciais: pola súa asistencia e
involucración nas sesións presencias). - Proba final: 70% (con contido
teórico-práctico). A devandita proba, deberá ser realizada presencialmente, ou
a través da plataforma moodle dentro das datas sinaladas (neste último caso, o
alumno dispoñerá dun tempo máximo de 3 horas, a contar dende o momento en que
proceda á apertura do enunciado da Proba).

O alumno só poderá realizar unha das dúas alternativas anteriores.
Durante a última semana do mes de abril, como máximo, facilitaranse as
cualificacións finais provisionais e una posible data de revisión/discusión
destas na seguinte semana.

Para superar a proba na 2ª oportunidade, deberase
presentar un traballo sobre un tema proposto polo profesor. Oportunamente, e
coa debida antelación, facilitaranse as datas e toda a información necesaria
para a realización e entrega deste. As cualificacións finais provisionais e
unha posible data de revisión/discusión destas facilitarase, como máximo, una
semana antes do peche de actas no mes de xullo (2ª oportunidade).

Implicacións do plaxio"A realización fraudulenta das probas ou actividades de
avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria
 correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida
en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria".

Atención á Diversidade:
"A materia poderá ser adaptada ao estudantado que precise da adopción de
medidas encamiñadas ao apoio á diversidade (física, visual, auditiva,
cognitiva, de aprendizaxe ou relacionada coa saúde mental). De ser o caso,
deberán contactar cos servizos disponíbeis na UDC/no Centro: nos prazos
oficiais estipulados de maneira previa a cada cuatrimestre académico, coa
Unidade de Atención á Diversidade (https://www.udc.es/cufie/ADI/apoioalumnado/);
no seu defecto, coa tutora ADI da Facultade de Turismo".


Sources of information
Basic BARRERA, E. (2006). Las Rutas Alimentarias. . Turismo rural: nueva ruralidad y empleo rural no agrícola (Trazos de la formación); pp. 137-156. Mon
RIVAS IGLESIAS, C.A. (2022). Power Point Planificación y Gestión de destinos y nuevos productos turísticos gastronómicos y enológicos..
RIVAS IGLESIAS, C.A. (2021). Video Presentación Principal. .

Complementary GARRIDO ARANDA, A. (comp.) (2001). Comer Cultura: Estudios de Cultura Alimentaria. . Servicio de Publicaciones Universidad de Córdoba
IGLESIAS TOBAR, J. R.; TALÓN, P.; GARCÍA-VIANA, R. (2007). Comercialización de Productos y Servicios Turísticos.. Ed. Síntesis. Madrid
GONÇALVES, E.; MADURO, A. (2014). Complementarity and interaction of tourist services in an excellent wine tourism destination: the Douro Valley (Portugal). . ). In Álvarez, P. (ed.), Wine Tourism. Berlin: Springer. (in progress)
VOGELER RUIZ, C. y HERNÁNDEZ ARMAND, E. (2008). El Mercado Turístico. Estructura, Operaciones y Procesos de Producción.. Editorial Centro de Estudios Ramón Areces, Madrid
SANTOS SOLLA, J. M.; PAZOS OTÓN, M.; RAMIREZ, C. (2007). Galicia en el paladar.. Alhena Media. Barcelona
BERNARD, A; DOMÍNGUEZ, P. (2003). Gastronomía: la herencia olvidada. En Cuadernos de Patrimonio Cultural y turismo: Pensamiento acerca del patrimonio cultural, antología
VALLS, J.-F. (2004). Gestión de empresas de turismo y ocio. El arte de provocar la satisfacción.. Gestión 2000, Barcelona
GRANADOS CABEZAS, V. (coord.) (1999). La Calidad y el Municipio Turístico. . Ed. Consejería de Turismo y Deportes, Junta de Andalucía, Sevilla
LÓPEZ-GUZMÁN GUZMÁN, T. J.; SÁNCHEZ CAÑIZARES, S. Mª (2008). La creación de productos turísticos utilizando rutas enológicas.. PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural. Número Especial. Turismo Gastronómico y Enoturismo.
SALDAÑA LÓPEZ, T. (2005). Las mejores fiestas de Galicia.. Editorial Everest. León
VICENTE ELÍAS, L. (2008). Paisaje del viñedo: patrimonio y recurso. Vol. 6 Nº 2 págs. 137-158.. PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural.
DÍAZ ARMAS, R. J. (2008). Potencialidad e integración del “turismo del vino” en un destino de sol y playa: el caso de Tenerife.. PASOS. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural. Número Especial. Turismo Gastronómico y Enoturismo.
DACHARY, C. (2003). Rutas, culturas y cotidianidad en el mundo rural. . Seminario sobre T. rural y su contribución a la creación empleo y conservación del patrimonio. Asunc
FLAVIÁN BLANCO, C.; FANDOS HERRERA, C. (2011). Turismo Gastronómico: estrategias de Marketing y experiencias de éxito. . Cuadernos de Turismo, nº 28, (2011); pp. 265-266.. Universidad de Murcia


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.