Datos Identificativos 2022/23
Asignatura (*) Planificación e xestión de destinos e produtos turísticos de patrimonio cultural e natural Código 615524017
Titulación
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Ciencias Biomédicas, Medicina e Fisioterapia
Dereito Público
Economía
Humanidades
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Crecente Maseda, Mario
Correo electrónico
mario.crecente@udc.es
Profesorado
Álvarez Sousa, Antonio
Crecente Maseda, Mario
Correo electrónico
antonio.alvarez@udc.es
mario.crecente@udc.es
Web
Descrición xeral ESTA GUÍA É VÁLIDA TANTO PARA A MODALIDADE PRESENCIAL COMO PARA A MODALIDADE A DISTANCIA. ESTÁ INDICADO EN CADA APARTADO COMO SE SEGUIRÁ A DOCENCIA EN AMBOS CASOS.
O obxectivo desta materia é dobre:
- Saber elaborar o plan turístico para un destino patrimonial, así como o seguimento da súa implementación para facer propostas de mellora no futuro.
- Saber xestionar dito plan.

Para iso basearémonos en clases maxistrales, análises críticas de lecturas e traballos prácticos.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Que os estudantes coñezan os principios da planificación e a xestión sustentable
A2 CE3 - Aplicar sistemas de calidade e xestión social, ambiental e económica
A5 CE6 - Saber manexar o capital social, entendendo o destino turístico como sistema e relacionar axentes implicados no desenvolvemento do produto turístico
A6 CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos
A9 CE12 - Utilizar as metodoloxías científicas adecuadas tanto cualitativas como cuantitativas
A11 CE2 - Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras
A12 CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B6 CG1 - Expresarse correctamente, tanto de forma verbal como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma
B8 CG3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseada no coñecemento e orientadas ao ben común
B10 CG5 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse
B12 CG7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
C3 CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa
C4 CT4 - Traballar de forma colaborativa
C5 CT5 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
C7 CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións
C8 CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica
C9 CT9 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Saber elaborar un plan turístico dun destino ou dun producto relacionado co patrimonio cultural e natural AP1
AP2
AP5
AP6
AI2
AM3
BM1
BM2
BM6
BM8
BM10
BM12
CM3
CM4
CM5
CM7
CM8
CM9
Saber xestionar un destino ou un producto turístico relacionado co patrimonio natural ou cultural AP1
AP2
AP5
AM2
BM2
BM10
BM12
CM5
CM7

Contidos
Temas Subtemas
1.- A planificación do turismo patrimonial 1.1.- Fundamentos teóricos para planificación do turismo patrimonial: obxetivos, actores, intereses.
1.2.- Modelos metodolóxicos para planificación do turismo patrimonial. A IAP.
1.3.- O diagnóstico
1.3.1.- Estructura social da comunidade e desenrolo que se pode acadar mediante o turismo.
1.3.2.- A oferta de turismo patrimonial.
1.3.3.- A demanda de turismo patrimonial
1.4.- As propostas de actuación en turismo patrimonial
1.5.- Seguimento e monitorización
1.5.1.- Os problemas detectados (overtourism, turismofobia...).
1.5.2.- A replanificación do turismo patrimonial
2.- A xestión do turismo patrimonial 2.1.-Presentación desta parte da materia. Obxecto e metodoloxía. Introducción “Patrimonio e Turismo complexidades da súa xestión”,
2.2.- “Encamiñando”, valorización dos Camiños de Peregrinación a súa xestión, e dinamización turística. Exemplos de diversos enfoques, é intervencións.
2.3.- “The european thermal heritage atlas”, proxecto piloto para a xestión e valorización do patrimonio termal europeo como instrumento para un turismo sostible.
2.4.- “A Future for the Land”. A xestión dos Paisaxes Culturais a través dos sitems de informacion xeogáfica. O caso da Ribeira Sacra.
2.5.- Capacidade de carga e capacidade acollida, a xestión participada da presión e dos fluxos turísticos. Exemplos de plan e proxectos. O caso das “As Catedrais”,

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A1 A11 A2 A5 A12 A6 A9 B1 B2 B6 B8 B10 B12 C3 C5 C4 C7 C8 C9 0 30 30
Lecturas A1 A2 A5 B2 B10 B12 C5 C7 0 15 15
Sesión maxistral A1 A2 A5 B2 B10 B12 C5 C7 25 0 25
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en diversos ámbitos (académico e profesional). Pódese facer persoalmente ou empregando novas tecnoloxías da información e a comunicación.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe autónoma dos alumnos e o seguimento desta aprendizaxe por parte do profesor-titor.
Os estudantes presenciais e non presenciais desenvolverán este tipo de traballos.
Lecturas Lecturas que o alumno debe realizar a proposta dos textos indicados polos profesores. Implica un aumento do coñecemento do tema e a formación do espírito crítico preciso. Considérase esencial no contexto no que se desenvolve esta formación.

Establécense lecturas obrigatorias para estudantes presenciais e non presenciais, segundo se especifica na avaliación.

Sesión maxistral Na MODALIDADE PRESENCIAL consiste en clases teóricas para a presentación dos contidos da materia; así como, a discusión de temas actuais relacionados coa materia.
O MODO ON-LINE consiste en clases teóricas para a presentación dos contidos da materia; así como, a discusión de temas actuais relacionados coa materia. Farase mediante Teams.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Sesión maxistral
Lecturas
Descrición
Durante o curso académico, prestarase atención personalizada e continua a todos os estudantes matriculados nesta materia, tanto para responder a preguntas sobre clases presenciais / en liña como para tratar cuestións relacionadas co traballo.

sousa@udc.es
mario.crecente@udc.es

As clases terán lugar durante dúas semanas presencialmente ou en liña. As preguntas resolveranse cando sexa necesario, incluso despois desas datas.

A docencia desta materia combinará os seguintes métodos:

Modo presencial

- Clases impartidas por profesores nas que se intentará fomentar a participación do alumnado.
- Lectura e análise de textos
- Caso práctico

Modo on-line:

- Presentacións do tema en Power Point, acompañadas de arquivos de voz ou vídeo.
- Seguimento das clases a través de equipos
- Lectura e análise de textos recomendados.
- Caso práctico

As pautas para traballar en modo en liña daranse a través da plataforma Moodle. A atención aos estudantes farase a través da plataforma Teams ou do correo electrónico dos profesores.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A1 A11 A2 A5 A12 A6 A9 B1 B2 B6 B8 B10 B12 C3 C5 C4 C7 C8 C9 Planificación, tema 1: Proposta de planificación turística dun destino ou producto baeado no patrimonio. Extensión máxima: 10 páxinas
Xestión, tema 2: Análisis de la gestión turística de un sitio de la Lista del Patrimonio Mundial: https://whc.unesco.org/en/list/. Extensión máxima: 10 páxinas

70
Sesión maxistral A1 A2 A5 B2 B10 B12 C5 C7 Asistencia e participación obrigatoria que se valorarán tendo en conta a implicación dos estudantes en sesións presenciais (modalidade presencial) ou mediante Teams. (modo online). Os alumnos online que non poidan participar mediente Tems terán que comentar un texto que indicará o profesor. 10
Lecturas A1 A2 A5 B2 B10 B12 C5 C7 Lectura e análise crítica dun texto sobre planificación.
Lectura e análise crítico dun texto sobre xestión
20
 
Observacións avaliación

Asistencia e
participación obrigatoria que se valorarán tendo en conta a implicación dos
estudantes en sesións presenciais (modalidade presencial) ou mediante Teams (modo on-line).

A data
límite para a entrega dos traballos e lecturas críticas é  dun mes despois da etapa de docencia.

Traballos:
Os profesores explicarán nas clases -presenciais ou virtuais- os apartados dos
traballos con detalle. Non hai segunda avaliación dos traballos, unha vez
entregados e correxidos, será a nota final.

Lexturas
críticas:  Os profesores explicarán nas clases -presenciais ou virtuais-
os apartados da lectura crítica con detalle. Non hai segunda avaliación das
lecturas críticas, unha vez entregados e correxidos, será a nota final. Extensión 5 páxinas.
Pode incorporar imaxes, ou gráficos < 30% do espazo dispoñíbel

 

Tema dos traballos:

Planificación, tema 1: Proposta de planificación turística
dun destino ou producto baeado no patrimonio. Extensión máxima: 10 páxinas

Xestión, tema 2: Análisis de la gestión turística de
un sitio de la Lista del Patrimonio Mundial: https://whc.unesco.org/en/list/.
Extensión máxima: 10 páxinas

 



Fontes de información
Bibliografía básica Crecente, M. (2019). Cultural Landscapes and geographical Information Systems: A future for the land based on Heritage management . Fundación Juana de Vega
Alvarez-Sousa, A. (2005). La contribución del turismo al desarrollo integral de las sociedades receptoras. Aspectos teórico-metodológicos. Política y sociedad, 42(1), 57-84.
Pedersen, A. (2002). Managing tourism at world heritage sites: a practical manual for world heritage sites managers. UNWTO
Alvarez-Sousa, A. (2018). The problems of tourist sustainability in cultural cities: Socio-political perceptions and interests management. Sustainability, 10(2), 503

As referencias 1-2 corresponden a planificación
As referencias 3-4 corresponden a xestión
Bibliografía complementaria



Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías