Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Planificación e xestión de destinos e produtos turísticos espirituais Código 615524018
Titulación
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Empresa
Coordinación
Rodríguez Vázquez, Clide
Correo electrónico
c.rodriguezv@udc.es
Profesorado
Rodríguez Vázquez, Clide
Correo electrónico
c.rodriguezv@udc.es
Web
Descrición xeral Na actualidade, os destinos turísticos deben ter en conta a necesidade de ampliar a súa portafolio de produtos con novas propostas para nichos de mercado con novas expectativas e de menos dimensións, no que podería denominarse estratexia de longa cola turística. Un destes pequenos nichos de interese para os destinos en xeral e de forma específica para os españois que ten unha demanda crecente en moitos mercados emisores é o denominado turismo espiritual.
Trátase dun tipo de turismo no que aínda non existe unha definición consensuada sobre que e cales son as características da súa demanda, pero poderiamos dicir que é a realización de actividades que nos achegan ao coñecemento do noso propio eu e ao noso benestar interior, situándose entre o turismo relixioso e o turismo de saúde e beleza, mesmo para algúns autores con certa aproximación nalgúns casos ao turismo deportivo e creativo.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 CE1 - Que os estudantes coñezan os principios da planificación e a xestión sustentable
A5 CE6 - Saber manexar o capital social, entendendo o destino turístico como sistema e relacionar axentes implicados no desenvolvemento do produto turístico
A6 CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos
A7 CE9 - Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sustentable das comunidades receptoras
A8 CE11 - Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector
A10 CE10 - Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización
A11 CE2 - Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras
A12 CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B8 CG3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseada no coñecemento e orientadas ao ben común
B9 CG4 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
B11 CG6 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C1 CT1 - Resolver problemas de forma efectiva
C2 CT2 - Comunicarse de xeito afectiva nunha contorna de traballo
C3 CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa
C4 CT4 - Traballar de forma colaborativa
C5 CT5 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional
C6 CT6 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico
C8 CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AP1
AP6
AM2
AM3
BM2
AP7
AI1
BM1
BM8
BM9
BM11
AP5
AP7
BM3
BM11
CM4
CM5
CM6
AM1
CM1
CM2
CM3
CM8

Contidos
Temas Subtemas
BLOQUE I: INTRODUCCIÓN AO TURISMO ESPIRITUAL O Turismo Relixioso e o Turismo Espiritual. Conceptualización e contextualización do Turismo Espiritual
BLOQUE II: FUNDAMENTOS SOBRE O TURISMO ESPIRITUAL Evolución da actividade viaxera relacionada co Turismo Espiritual e a súa evolución en España.
Iniciativas internacionais; Iniciativas en España
BLOQUE III: APLICACIÓN DO MARKETING DE DESTINOS AO TURISMO ESPIRITUAL As Organizacióons de Marketing de Destinos (OMD) e a súa relación co Turismo Espiritual
Promoción e Comercialización do Turismo Espiritual

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A11 A12 A7 B1 B8 B9 C3 21 0 21
Lecturas B2 6 8 14
Traballos tutelados A5 A6 A10 A8 B3 B11 C1 C5 C4 C6 15 20 35
Presentación oral C2 C8 2 0 2
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Desenrolo dos contenidos do programa teórico da materia mediante a exposición oral, guiada por presentacións multimedia

Asistencia e participación obrigatoria que se valorarán tendo en conta a implicación dos estudantes en sesións presenciais (modalidade presencial) ou participación activa e razoada en foros / debates, tarefas colaborativas, titorías virtuais, ... (modo on-line) , puntuará un 10%
Lecturas Se facilitará ao alumnado textos e lecturas con carácter obrigatorio dos diferentes temas cuxa finalidade é servir de complemento á clase maxistral que deberán ser traballadas en grupo para resolver as cuestións que se formulen.

As lecturas deberán ser desenvolvidas tanto polos alumnos da modalidade presencial como polos da non presencial. Estas consideraranse na avaliación final da materia, polo que é importante que todos os alumnos entréguenas.
Traballos tutelados Modalidade Presencial:

Elaboración dun traballo en grupo relacionado coa materia en cuestión, onde o alumno deberá de ser capaz de demostrar os resultados de aprendizaxe conforme á materia presentada; para iso deberanse organizar en grupos de dous ou tres persoas. Durante a impartición das sesións maxistrais levará a cabo a tutorización correspondente do traballo desenvolvido, así como o seguimento do labor levado a cabo polos diferentes grupos. A exposición dos traballos será en sesión plenaria.

Modalidade Non Presencial:

A elaboración do traballo será individual, salvo que algún alumno quixese formar grupos virtuais con outros alumnos do seu mesma modalidade e previo aviso á profesora con suficiente antelación. Para estes alumnos o traballo terá os mesmos contidos que no caso da modalidade presencial. Estes alumnos tamén serán tutorizados de forma continua e farase un seguimento do seu traballo de forma individual ou colectiva segundo sexa o caso. Poderán expor o seu traballo utilizando para iso os medios audiovisuais que sexan posibles e estean ao alcance de todos.
Presentación oral Todos os membros do grupo ou os alumnos de forma individualizada deberán expor o traballo tutelado como xa se especificou na metodoloxía anterior; aspecto que será valorado na nota final.

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Traballos tutelados
Descrición
Os diferentes membros do grupo ou os alumnos de maneira individualizada poderán consultar as dúbidas correspondentes ao desenvolvemento das lecturas e do traballo tutelado.

Os Horarios son os seguintes:

Do 25 ao 28 de marzo, de 18:15 a 20:30 horas
Do 1 ao 4 de abril, de 16:00 a 18:15 horas
Do 8 ao 10 de abril, de 18:15 a 20:30 horas

As tutorías realizaranse por teléfono, mail ou de forma presencial nas seguintes semanas:

Un día durante a primeira semana de clase
Un día durante a segunda semana de clase
Un día durante a terceira semana de clase
Dous días durante a terceira semana de abril

LUGAR:

Departamento de Análise Económica e ADE
Área Comercialización e Investigación de Mercados
Campus de Elviña. Universidade da Coruña
crodriguezv@udc.es
Tf. 981167000. Ext. 2532


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Presentación oral C2 C8 O grupo ou o alumno individual deberá expor o seu traballo utilizando para iso os medios audiovisuais que poidan ou estean ao seu alcance. É necesario entregar a presentación do traballo en power point ou en calquera outro formato similar, tanto para a modalidade presencial como para a online.

A presentación suporá o 20% da nota final da materia onde de forma individualizada valorarase para cada alumno esa porcentaxe tendo en conta os seguintes aspectos:
1) Calidade da presentación e adecuación ao marco teórico.
2) Precisión e claridade da exposición e das respostas (caso presencial).
3) Coherencia na presentación.

No caso da modalidade presencial todos os integrantes do grupo deberán expor unha parte do traballo dado que a nota da presentación oral será asignada de forma individualizada a cada alumno.

No caso dos alumnos Non Presenciais, a presentación deberá ter audio explicativo ou na súa falta débese enviar un vídeo onde o alumno explique dita presentación.
20
Lecturas B2 Proponse dous artigos ou lecturas obrigatorias como máximo sobre as que os alumnos de ambas as modalidades, presenciais e non presenciais, deberán ler, comentar, opinar e responder a unha serie de cuestións que se expoñan nas mesmas.

Ditas lecturas deberán ser desenvolvidas por todos os alumnos de maneira individual e suporán un 10% da cualificación da materia, a condición de que se cumpran unha serie de requisitos tales como: calidade de redacción; opinión contrastada; utilización de forma adecuada de fontes bibliográficas relevantes, etc.

O prazo de entrega farase na última semana do mes de abril.
10
Traballos tutelados A5 A6 A10 A8 B3 B11 C1 C5 C4 C6 Avaliación continua do traballo realizado ao longo da materia. O desenvolvemento do traballo ben sexa en grupo ou individual representará o 70% da nota final. Na devandita valoración teranse en conta os seguintes aspectos:
1) Orixinalidade
2) Aplicación dos fundamentos teóricos
3) Calidade da redacción e coherencia no formato
4) Utilización de fontes bibliográficas pertinentes tanto no documento como na bibliografía

Para superar a materia é necesario alcanzar unha puntuación mínima do 50% no traballo tutelado. A entrega farase no mes de abril do mesmo xeito que a revisión das cualificacións.

O grupo ou o alumno individual deberá expor o seu traballo utilizando para iso os medios audiovisuais que poidan ou estean ao seu alcance. É necesario entregar a presentación do traballo en power point ou en calquera outro formato similar, tanto para a modalidade presencial como para a online.
60
Sesión maxistral A1 A11 A12 A7 B1 B8 B9 C3 Asistencia e participación obrigatoria que se valorarán tendo en conta a implicación dos estudantes en sesións presenciais (modalidade presencial) ou participación activa e razoada en foros / debates, tarefas colaborativas, titorías virtuais, ... (modo on-line).

10
 
Observacións avaliación
Nota:

Os alumnos de modalidade NON presencial poderán formar grupos de traballo con alumnos do seu mesma modalidade, a condición de que llo notifiquen previamente á profesora responsable e esta considéreo oportuno.

A revisión das cualificacións da primeira oportunidade realizaranse durante o mes de maio.

O sistema de avaliación aplicado na primeira convocatoria manterase para xullo.

A entrega de traballos e lecturas na segunda convocatoria realizarase no mes de xullo e a revisión das cualificacións igual.

A asistencia a clases maxistrais para os presenciais, ou a participación en foros/debates online para os online, puntuará un 10%


Fontes de información
Bibliografía básica

ALVÁREZ SOUSA, A. (2004). “Cambio social y ocio turístico en el siglo XXI” en VIII Congreso Español de Sociología: transformaciones globales: confianza y riesgo, grupo: Turismo, ocio y deporte, Alicante del 23 al 25 de septiembre

COURT, B. y LUPTON, R. (1997). “Customer portofolio development: modeling destination adopters, inactives and rejecters”. Journal of Travel Research. 36, 1, pp. 35-43.

Turespaña (2009). Estudio de Productos Turísticos, Turismo de Salud

ORGANIZACIÓN MUNDIAL DEL TURISMO (2002). Panorama 2020 – Previsiones mundiales y perfiles de los segmentos de mercado. Consejo Empresarial de la OMT (CEOMT). Madrid
Travel and Leisure Magazine, www.travelandleisure.com
Oficina de Industrias de Viajes y Turismo de Estados Unidos, http://tinet.ita.doc.gov
HUERTAS ROIG, A; SETÓ-PÀMIES, D. y MÍGUEZ-GONZÁLEZ, M.I (2015). “Comunicación de desinos turísicos a través de los medios sociales”. El profesional de la información, enero-febrero, v. 24, n. 1, pp. 15-21

RODRÍGUEZ, C. (2016). Material básico para el seguimiento de las sesiones magistrales. 

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías