Identifying Data 2023/24
Subject (*) Planning and management of destinations and tourist spirituals Code 615524118
Study programme
Mestrado Universitario en Planificación e Xestión de Destinos e Produtos Turísticos(plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Empresa
Coordinador
Rodríguez Vázquez, Clide
E-mail
c.rodriguezv@udc.es
Lecturers
Rodríguez Vázquez, Clide
E-mail
c.rodriguezv@udc.es
Web
General description Na actualidade, os destinos turísticos deben ter en conta a necesidade de ampliar a súa portafolio de produtos con novas propostas para nichos de mercado con novas expectativas e de menos dimensións, no que podería denominarse estratexia de longa cola turística. Un destes pequenos nichos de interese para os destinos en xeral e de forma específica para os españois que ten unha demanda crecente en moitos mercados emisores é o denominado turismo espiritual.
Trátase dun tipo de turismo no que aínda non existe unha definición consensuada sobre que e cales son as características da súa demanda, pero poderiamos dicir que é a realización de actividades que nos achegan ao coñecemento do noso propio eu e ao noso benestar interior, situándose entre o turismo relixioso e o turismo de saúde e beleza, mesmo para algúns autores con certa aproximación nalgúns casos ao turismo deportivo e creativo.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Que os estudantes coñezan os principios da planificación e a xestión sustentable
A6 CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos
A7 CE9 - Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sustentable das comunidades receptoras
A8 CE11 - Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector
A10 CE10 - Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización
A11 CE2 - Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras
A12 CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor
B1 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
B2 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
B3 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
B7 CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
B11 CG6 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida
C1 CT1 - Resolver problemas de forma efectiva
C2 CT2 - Comunicarse de xeito afectiva nunha contorna de traballo
C3 CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa
C4 CT4 - Traballar de forma colaborativa
C8 CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
AJ1
AJ6
AJ7
AR1
AC1
AC2
AC3
BC1
BC2
BC3
BC7
BC11
CC1
CC2
CC3
CC4
AJ6
BC11
CC2
CC3
CC4
CC8

Contents
Topic Sub-topic
BLOQUE I: INTRODUCCIÓN AO TURISMO ESPIRITUAL O Turismo Relixioso e o Turismo Espiritual. Conceptualización e contextualización do Turismo Espiritual
BLOQUE II: FUNDAMENTOS SOBRE O TURISMO ESPIRITUAL Evolución da actividade viaxera relacionada co Turismo Espiritual e a súa evolución en España.
Iniciativas internacionais; Iniciativas en España
BLOQUE III: APLICACIÓN DO MARKETING DE DESTINOS AO TURISMO ESPIRITUAL As Organizacióons de Marketing de Destinos (OMD) e a súa relación co Turismo Espiritual
Promoción e Comercialización do Turismo Espiritual

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A11 A12 A7 B1 B7 C3 23 0 23
Supervised projects A6 A10 A8 B2 B3 B11 C1 C4 15 28 43
Oral presentation C2 C8 6 0 6
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Desenrolo dos contenidos do programa teórico da materia mediante a exposición oral, guiada por presentacións multimedia

Asistencia e participación obrigatoria que se valorarán tendo en conta a implicación dos estudantes en sesións presenciais (modalidade presencial) ou participación activa e razoada en foros / debates, tarefas colaborativas, titorías virtuais, ... (modo on-line) , puntuará un 10%
Supervised projects Modalidade presencial:

Preparación dun traballo en grupo (recomendado) ou individual relacionado coa materia en cuestión, onde os estudantes deben poder demostrar os resultados da aprendizaxe segundo o tema presentado; Para iso, na modalidade de grupo deben organizarse en grupos de tres a cinco persoas.

Durante o período de sesións lectivas realizarase a titoría correspondente do traballo a realizar, así como o seguimento da tarefa realizada polos distintos grupos.

Todos os alumnos serán titorizados continuamente e o seu traballo será controlado individual ou colectivamente segundo corresponda. Poderán presentar o seu traballo empregando os recursos dispoñibles para todos.

Modalidade non presencial:

A preparación do traballo será individual, a menos que un alumno queira formar grupos virtuais con outros estudantes da mesma modalidade e con antelación previa ao profesor. Para estes estudantes o traballo terá os mesmos contidos que no caso da modalidade presencial. Estes alumnos tamén serán titorizados continuamente e o seu traballo será controlado individual ou colectivamente segundo corresponda. Poderán presentar o seu traballo empregando a Plataforma Equipos para a presentación e Stream para a súa visualización.
Oral presentation Exposición oral dos proxectos tutoriais finais que deben realizar todos os estudantes, tanto en grupo como en proxectos individuais e tanto para estudantes en liña como presenciais, aspecto que se valorará na nota final.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Os distintos membros do grupo ou os alumnos dun xeito individualizado poderán consultar as dúbidas correspondentes ao desenvolvemento da lectura e o traballo supervisado a través do Campus Virtual ou do correo electrónico c.rodriguezv@udc.es ou do Grupo creado en Teams.

Os Horarios son os seguintes:

Do 4 ao 7 de marzo e o 18 de marzo, de 18:15 a 20:30 horas
Do 11 ao 14 de marzo, de 16:00 a 18:15 horas


As tutorías realizaranse por Teams nas seguintes semanas:

Dous días durante a primeira semana de clase
Dous díaa durante a segunda semana de clase


LUGAR TUTORÍAS:

Espacio habilitado en el Grupo de Teams


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation C2 C8 O grupo ou o alumno individual, tanto presencial como en liña, deben presentar o seu traballo supervisado utilizando os medios audiovisuais que están ou están ao seu alcance. É necesario enviar a presentación do traballo en power point ou en calquera outro formato similar.

A presentación representará o 20% da nota final da materia, onde esa porcentaxe será valorada individualmente para cada alumno, tendo en conta os seguintes aspectos:

1) Calidade da presentación
2) Adaptación ao marco teórico
3) Precisión e claridade da exposición
4) Precisión e claridade das respostas
5) Coherencia na presentación

No caso da Modalidade Presencial, realizarase na aula e todos os membros do grupo deberán presentar unha parte do traballo xa que a cualificación da exposición oral será asignada individualmente a cada alumno.

No caso do alumnado Non Presencial, a presentación será realizada por Equipos e todos os membros do grupo deberán presentar unha parte do traballo xa que a nota da exposición oral será asignada individualmente a cada alumno.
20
Supervised projects A6 A10 A8 B2 B3 B11 C1 C4 Avaliación continua do traballo realizado ao longo da materia. O desenvolvemento do traballo en grupo ou individual e na modalidade en liña ou presencial representará o 70% da nota final. Na dita avaliación teranse en conta os seguintes aspectos:

1) Orixinalidade das obras. Utilizarase o programa de detección de plaxio de turnitin e o documento non pode superar o 25% de coincidencia
2) Aplicación de fundamentos teóricos
3) Calidade da redacción e coherencia no formato
4) Uso de fontes bibliográficas pertinentes tanto no documento como na bibliografía

Para superar a materia é necesario acadar unha puntuación mínima do 50% no traballo supervisado. A entrega farase en abril así como a revisión das cualificacións.

Para superar a materia é necesario acadar unha puntuación mínima do 50% no traballo supervisado. A entrega farase en abril así como a revisión das cualificacións.

O grupo ou alumno individual debe presentar o seu traballo usando os equipos da plataforma Equipos. É necesario presentar o traballo en power point ou en calquera outro formato similar, tanto para o modo presencial como en liña a través da presentación dun vídeo.
70
Guest lecture / keynote speech A1 A11 A12 A7 B1 B7 C3 Asistencia e participación obrigatoria que se valorarán tendo en conta a implicación dos estudantes en sesións presenciais (modalidade presencial) ou participación activa e razoada en foros/ debates a través da Plataforma Moodle , tarefas colaborativas, titorías virtuais, ... (modo on-line).

10
 
Assessment comments
<p><b>Nota:</b></p><p>Os estudantes non presenciais poderán formar grupos de traballo con estudantes da mesma modalidade, sempre que notifiquen previamente ao profesor responsable e así o considere oportuno.</p><p>Para a modalidade en liña, é obrigatorio ter unha conversa por equipos entre profesor e estudantes individualmente para comentar o traballo da súa materia e confirmar a autoría do estudante.</p><p> · O alumno debe colgar en Moodle un documento de identidade coa foto onde se recoñeza perfectamente a persoa</p><p>· Unha vez revisados ??os traballos polo profesor, comunicarase unha data para as titorías en liña nas que o alumno debe estar atento á chamada do profesor</p><p>· O profesor fará algúns comentarios e preguntas que o alumno teña que responder para que o profesor asegúrese de que o alumno sexa o autor do traballo.</p><p><b>Segunda oportunidade:</b></p><p>Os teus criterios de avaliación serán os mesmos que a primeira oportunidade.</p><p><b>Cualificación de non presentar:</b></p><p>Corresponde ao alumno cando participa en actividades de avaliación que teñen un peso inferior ou 20% sobre a nota final, independentemente da cualificación acadada.</p><p><b>Estudante con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia</b></p><p>Ademais dos datos aprobados no Consello Escolar para unha proba obxectiva final, para outras probas acordarase un calendario específico de datos, compatible coa dedicación ou inicio do curso.</p>

Sources of information
Basic

ALVÁREZ SOUSA, A. (2004). “Cambio social y ocio turístico en el siglo XXI” en&nbsp;VIII Congreso Español de Sociología: transformaciones globales: confianza y riesgo, grupo: Turismo, ocio y deporte, Alicante del 23 al 25 de septiembre

COURT, B. y LUPTON, R. (1997).&nbsp;“Customer portofolio development: modeling destination adopters, inactives and rejecters”.&nbsp;Journal of Travel Research.&nbsp;36, 1, pp. 35-43.

Turespaña (2009). Estudio de Productos Turísticos, Turismo de Salud

ORGANIZACIÓN MUNDIAL DEL TURISMO (2002).&nbsp;Panorama 2020 – Previsiones mundiales y perfiles de los segmentos de mercado. Consejo Empresarial de la OMT (CEOMT). Madrid
Travel and Leisure Magazine, www.travelandleisure.com
Oficina de Industrias de Viajes y Turismo de Estados Unidos, http://tinet.ita.doc.gov
HUERTAS ROIG, A;&nbsp;SETÓ-PÀMIES, D. y&nbsp;MÍGUEZ-GONZÁLEZ, M.I&nbsp;(2015). “Comunicación de desinos turísicos a través de los medios sociales”.&nbsp;El profesional de la información, enero-febrero, v. 24, n. 1, pp. 15-21

RODRÍGUEZ, C. (2016). Material básico para el seguimiento de las sesiones magistrales.&nbsp;

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.

Realizarase a través do Campus Virtual, en formato dixital sen necesidade de imprimilos.

2. Debe terse en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sustentabilidade no comportamento persoal e profesional.

3. Traballarase na identificación e modificación de prexuízos e actitudes sexistas, e influír no medio para modificalos e promover valores de respecto e igualdade.

4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais experimente dificultades para acceder á vida universitaria de xeito adecuado, en igualdade e rendibilidade. https://www.udc.es/export/sites/udc/normativa/_galeria_down/estudantes/Normativa_ADI.pdf_2063069294.pdf

5. Potenciarase a compatibilidade da actividade académica e deportiva do alumno que teña o recoñecemento da condición de deportista de alto nivel (DANUDC) ou deportista de nivel titulado ou similar, facilitando procesos como cambios de grupos docentes, horarios. ou exames, ao efecto de permitirlle compatibilizar a súa aprendizaxe coas súas responsabilidades e actividades deportivas. https://sede.udc.gal/services/electronic_board/EXP2021/006963/document?logicalId=60063477-81aa-4320-84cd-114f4aeae4a7&amp;amp;amp;documentCsv=K5VNMF199EV2JUQLKAR00EQLKAR0&lt;/p&gt;&lt;p class="MsoNormal"

6. Todo o material elaborado polo profesorado da materia está suxeito ao dereito de propiedade intelectual. Non poderá ser utilizado, en ningún caso, sen a autorización expresa dos seus autores.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.