Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A3 |
CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social. |
A6 |
CE6 - Avaliar a capacidade e eficacia das medidas de intervención para corrixir ou previr situacións e procesos de exclusión social. |
A7 |
CE7 - Identificar e valorar a posibilidade de intervención e prevención en procesos de conflitividade social. |
A8 |
CE8 - Identificar procesos e factores de cohesión social, e deseñar medidas para a súa potenciación. |
B1 |
CB1 - Demostrar coñecementos avanzados, de carácter multidisciplinar, para a investigación e o exercicio profesional no ámbito da exclusión social. |
B2 |
CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional. |
B4 |
CB4 - Identificar os dilemas éticos e a responsabilidade social tras os retos formulados na práctica profesional e investigadora. |
B8 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B9 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B10 |
CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B13 |
CX1 - Comprender e integrar coñecementos complexos para traducilos en propostas de investigación e programas de intervención en contextos sociais problemáticos. |
B14 |
CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa. |
B15 |
CX3 - Deseñar, aplicar e avaliar proxectos de investigación en ciencias sociais relacionados cos procesos e as situacións de exclusión social. |
B17 |
CX5 - Elaborar e defender informes, proxectos e memorias no campo das ciencias sociais. |
B21 |
CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión. |
C1 |
CT1 - Adequate oral and written expression in the official languages. |
C5 |
CT5 - Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people. |
C6 |
CT6 -Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines. |
C7 |
CT7 - Developing the ability to work in interdisciplinary and transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social. |
AC3 AC6 AC7 AC8
|
BC1 BC2 BC4 BC8 BC10 BC13 BC14 BC15 BC17 BC21
|
CC1 CC5 CC6 CC7
|
CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional. |
AC3 AC6 AC7 AC8
|
BC1 BC2 BC4 BC8 BC9 BC13 BC14 BC15
|
CC1 CC7
|
CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa. |
AC6 AC7
|
BC2 BC4 BC8 BC21
|
CC7
|
CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión. |
AC7 AC8
|
BC1 BC13 BC15 BC17 BC21
|
CC1 CC7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. Conceptos básicos das políticas sociais |
|
TEMA 2. Actores nas políticas sociais |
|
TEMA 3. Problematización e establecemento da axenda pública. |
|
TEMA 4. Formulación e deseño das políticas sociais |
|
TEMA 5. A implementación das políticas sociais: enfoques e instrumentos |
|
TEMA 6. A avaliación das políticas sociais: concepto, utilidade, procedimento e tipoloxías |
|
TEMA 7. Ferramentas de avaliación |
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
A3 A6 A7 A8 B1 B2 B4 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B17 B21 C1 C5 C6 C7 |
20 |
60 |
80 |
Workshop |
A7 A8 B2 B4 B8 B9 B13 B14 B21 C1 C6 C7 |
15 |
25 |
40 |
Guest lecture / keynote speech |
A6 A8 B1 B2 B8 B13 B14 |
10 |
15 |
25 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Realízase un traballo en grupo que consistirá no deseño e avaliación dunha política pública específica. En grupos de 3/4 estudantes, elíxese un tema social municipal para poder facer unha árbore de problemas e obxectivos, análise de alternativas, deseño dunha política social e deseño da avaliación para esta política. As prácticas desenvolvidas nas sesións presenciais serven de base para este traballo. |
Workshop |
Realización de actividades prácticas (en grupo ou individuais) nas que se combinan diferentes probas: debates, lecturas, análise de fontes secundarias, xogo de rol, etc. Trátase de prácticas sobre un tema específico que se traballou ese día na sesión de teoría, realízanse co apoio e supervisión da profesora. |
Guest lecture / keynote speech |
Cada xornada lectiva comezará cunha hora de sesión maxistral na que se aborden os contidos teóricos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Dispoñibilidade de titorías a petición dos/as estudantes.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A6 A8 B1 B2 B8 B13 B14 |
Asistencia e participación nas sesións maxistrais e nos debates das lecturas programadas. |
10 |
Supervised projects |
A3 A6 A7 A8 B1 B2 B4 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B17 B21 C1 C5 C6 C7 |
O traballo final consistirá no deseño e avaliación dunha política pública específica. En grupos de 3/4 estudantes, elíxese un tema social municipal para poder facer unha árbore de problemas e obxectivos, análise de alternativas, deseño dunha política social e deseño da avaliación para esta política.
Na medida do posible, este traballo realizarase conxuntamente co tema "Austeridade e Precariedade na Era da Globalización".
Para os estudantes da MODALIDADE A DISTANCIA o traballo tutelado terá un 100% de peso na calificación final. |
70 |
Workshop |
A7 A8 B2 B4 B8 B9 B13 B14 B21 C1 C6 C7 |
En cada sesión se realizarán una serie de ejercicios prácticos relacionados con los contenidos teóricos del tema. Estas tareas se realizan en grupos o individualmente. |
20 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
SUBIRATS, J. (1992). Análisis de políticas públicas y eficacia de la Administración. Madrid: Ministerio para las Administraciones Públicas
TAMAYO SAENZ, M (1997). El análisis de las políticas públicas. Madrid, Alianza editorial
NAVARRO, C (2008). El estudio de las políticas públicas. Revista Jurídica de la UAM
AGUILAR VILLANUEVA, L. (compilador) (1992). El estudio de las políticas públicas. México: Miguel Angel Porrua
VAN METER, D. & VAN HORN, C. (2000). El proceso de implementación de las políticas. Un marco conceptual. México: Miguel Angel Porrua
DE LA PEÑA VARONA, A. (2007). Estructuras y procesos de gobernanza en la política medioambiental: red de actores de la Comunidad Autónoma del País Vasco. GAPP. Revista Gestión y Análisis de Políticas Públicas Nueva Época, nº 7
MERINO, M. Y RUÍZ, A. (2010). Fundamentos de evaluación de políticas públicas. Agencia Estatal de Evaluación de las Políticas Públicas y la Calidad de los Servicios (AEVAL)
LOMBARDO, E. & MERGAERT, L. (2013). Gender Mainstreaming and Resistance to Gender Training: A Framework for Studying Implementation. Nordic Journal of Feminist and Gender Research, 21:4, 296-311
CASILLAS, C., MACÍA, M., MERINO, M., PAJA, M., RICO, J. y RUÍZ, A. (2015). Guía práctica para el diseño y la realización de evaluaciones de políticas públicas. Agencia Estatal de Evaluación de las Políticas Públicas y la Calidad de los Servicios (AEVAL)
VV.AA. (2017). Guía visual del proceso de evaluación de políticas públicas. Red de entidades locales por la transparencia y la participación ciudadana
KNOEPFEL, P., LARRUE, C., VARONE, F. & HIMOJOSA, M. (2007). Hacia un modelo de análisis de políticas públicas operativo. Un enfoque basado en los actores, sus recursos y las insituciones. Ciencia Política, nº3
AGUILAR VILLANUEVA, L. (compilador) (1992). La hechura de las políticas. México: Miguel Angel Porrua
SABATIER, P. & MAZMANIAM, A (1993). La implementación de la política pública: un marco de análisis. Aguilar Villanueva, L La Implementación de las Políticas Públicas. México: Miguel Angel Porrúa.
AGUILAR VILLANUEVA, L. (compilador) (1993). La implementación de las políticas. México: Miguel Angel Porrua
BUSTELO, M. y LOMBARDO, E. (2006). Los ‘marcos interpretativos’ de las políticas de igualdad en Europa: conciliación, violencia y desigualdad de género en la política. Revista Española de Ciencia Política, 14
PALLAVICINI, V., CHAMIZO, H. & VARGAS, J.P. (2013). Manual de formulación de políticas públicas. Fondo de Población de las Naciones Unidas (UNFPA)
WEIMER, D. L. & V (1998). Policy analysis, concepts and practice.. New Jersey: Prentice Hall
AGUILAR VILLANUEVA, L. (compilador) (1993). Problemas públicos y agenda de gobierno. México: Miguel Angel Porrua
PARSONS, W (2007). Una introducción a la teoría y la práctica del análisis de políticas públicas. México: FLACSO
BUSTELO, M. (2003). ¿Qué tiene de específico la metodología de la evaluación? . Bañon (ed) La evaluación de la acción y de las políticas públicas, Ed.DíazdeSantos |
Toda a bibliografía está dispoñible en formato electrónico. As lecturas distribuiranse aos estudantes a través de Moodle. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|