Identifying Data 2020/21
Subject (*) Design, management and evaluation of social policies Code 615525009
Study programme
Mestrado Universitario en Políticas Sociais e Intervención Sociocomunitaria
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Moré Corral, María Paloma
E-mail
paloma.more@udc.es
Lecturers
Moré Corral, María Paloma
E-mail
paloma.more@udc.es
Web
General description A asignatura é una introducción a os conceptos básicos do deseño, xestión y avaliación dos proxectos sociais. A través da discusión sistemática dos textos principais e de traballos e guías existentes, os estudantes aprenderán cómo facer dende o principio ao fin un proxecto de temática social. A asignatura ten un componente eminentemente práctico.
Contingency plan 1. Modificacións nos contidos
Non se farán cambios.

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se manteñen
- Traballos tutelados (computa na avaliación)
- Obradoiro (computa na avaliación)
- Sesións maxistrais (a asistencia computa na avaliación)

*Metodoloxías docentes que se modifican
Ningún. Os existentes adaptaranse ao formato non presencial ou semipresencial.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar reunións virtuais, resolver dúbidas e facer un seguimento dos traballos.
- Moodle: Diariamente. Segundo as necesidades do alumnado.
- Teams: Sesións maxistrais nas que se explica o contido teórico e sesións prácticas nas que se propoñen as actividades do taller. Programaranse seguindo o calendario do curso.

4. Modificacións na avaliación
- Traballos tutelados 70%
- Obradoiro 30% (engadido ao 20% previsto, 10% de asistencia a sesións presenciais)
*Observacións de avaliación:
- Para estudantes non presenciais, o traballo tutelado é do 100%.
- En segunda oportunidade, o traballo tutelado é do 100%, excepto para os estudantes que seguiron o curso regularmente e que só teñen que recuperar parte del.

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios. Xa dispoñen de todos os materiais de traballo da maneira dixitalizados en Moodle.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A3 CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social.
A6 CE6 - Avaliar a capacidade e eficacia das medidas de intervención para corrixir ou previr situacións e procesos de exclusión social.
A7 CE7 - Identificar e valorar a posibilidade de intervención e prevención en procesos de conflitividade social.
A8 CE8 - Identificar procesos e factores de cohesión social, e deseñar medidas para a súa potenciación.
B1 CB1 - Demostrar coñecementos avanzados, de carácter multidisciplinar, para a investigación e o exercicio profesional no ámbito da exclusión social.
B2 CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional.
B4 CB4 - Identificar os dilemas éticos e a responsabilidade social tras os retos formulados na práctica profesional e investigadora.
B8 CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B9 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B10 CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B13 CX1 - Comprender e integrar coñecementos complexos para traducilos en propostas de investigación e programas de intervención en contextos sociais problemáticos.
B14 CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa.
B15 CX3 - Deseñar, aplicar e avaliar proxectos de investigación en ciencias sociais relacionados cos procesos e as situacións de exclusión social.
B17 CX5 - Elaborar e defender informes, proxectos e memorias no campo das ciencias sociais.
B21 CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión.
C1 CT1 - Adequate oral and written expression in the official languages.
C5 CT5 - Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people.
C6 CT6 -Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 CT7 - Developing the ability to work in interdisciplinary and transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social. AC3
AC6
AC7
AC8
BC1
BC2
BC4
BC8
BC10
BC13
BC14
BC15
BC17
BC21
CC1
CC5
CC6
CC7
CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional. AC3
AC6
AC7
AC8
BC1
BC2
BC4
BC8
BC9
BC13
BC14
BC15
CC1
CC7
CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa. AC6
AC7
BC2
BC4
BC8
BC21
CC7
CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión. AC7
AC8
BC1
BC13
BC15
BC17
BC21
CC1
CC7

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. Conceptos básicos das políticas sociais
TEMA 2. Actores nas políticas sociais
TEMA 3. Problematización e establecemento da axenda pública.
TEMA 4. Formulación e deseño das políticas sociais
TEMA 5. A implementación das políticas sociais: enfoques e instrumentos
TEMA 6. A avaliación das políticas sociais: concepto, utilidade, procedimento e tipoloxías
TEMA 7. Ferramentas de avaliación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A3 A6 A7 A8 B1 B2 B4 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B17 B21 C1 C5 C6 C7 20 60 80
Workshop A7 A8 B2 B4 B8 B9 B13 B14 B21 C1 C6 C7 15 25 40
Guest lecture / keynote speech A6 A8 B1 B2 B8 B13 B14 10 15 25
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Realízase un traballo en grupo que consistirá no deseño e avaliación dunha política pública específica. En grupos de 3/4 estudantes, elíxese un tema social municipal para poder facer unha árbore de problemas e obxectivos, análise de alternativas, deseño dunha política social e deseño da avaliación para esta política. As prácticas desenvolvidas nas sesións presenciais serven de base para este traballo.
Workshop Realización de actividades prácticas (en grupo ou individuais) nas que se combinan diferentes probas: debates, lecturas, análise de fontes secundarias, xogo de rol, etc. Trátase de prácticas sobre un tema específico que se traballou ese día na sesión de teoría, realízanse co apoio e supervisión da profesora.
Guest lecture / keynote speech Cada xornada lectiva comezará cunha hora de sesión maxistral na que se aborden os contidos teóricos.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Dispoñibilidade de titorías a petición dos/as estudantes.

Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A6 A8 B1 B2 B8 B13 B14 Asistencia e participación nas sesións maxistrais e nos debates das lecturas programadas. 10
Supervised projects A3 A6 A7 A8 B1 B2 B4 B8 B9 B10 B13 B14 B15 B17 B21 C1 C5 C6 C7 O traballo final consistirá no deseño e avaliación dunha política pública específica. En grupos de 3/4 estudantes, elíxese un tema social municipal para poder facer unha árbore de problemas e obxectivos, análise de alternativas, deseño dunha política social e deseño da avaliación para esta política.

Na medida do posible, este traballo realizarase conxuntamente co tema "Austeridade e Precariedade na Era da Globalización".

Para os estudantes da MODALIDADE A DISTANCIA o traballo tutelado terá un 100% de peso na calificación final.
70
Workshop A7 A8 B2 B4 B8 B9 B13 B14 B21 C1 C6 C7 En cada sesión se realizarán una serie de ejercicios prácticos relacionados con los contenidos teóricos del tema. Estas tareas se realizan en grupos o individualmente. 20
 
Assessment comments

Sources of information
Basic SUBIRATS, J. (1992). Análisis de políticas públicas y eficacia de la Administración. Madrid: Ministerio para las Administraciones Públicas
TAMAYO SAENZ, M (1997). El análisis de las políticas públicas. Madrid, Alianza editorial
NAVARRO, C (2008). El estudio de las políticas públicas. Revista Jurídica de la UAM
AGUILAR VILLANUEVA, L. (compilador) (1992). El estudio de las políticas públicas. México: Miguel Angel Porrua
VAN METER, D. & VAN HORN, C. (2000). El proceso de implementación de las políticas. Un marco conceptual. México: Miguel Angel Porrua
DE LA PEÑA VARONA, A. (2007). Estructuras y procesos de gobernanza en la política medioambiental: red de actores de la Comunidad Autónoma del País Vasco. GAPP. Revista Gestión y Análisis de Políticas Públicas Nueva Época, nº 7
MERINO, M. Y RUÍZ, A. (2010). Fundamentos de evaluación de políticas públicas. Agencia Estatal de Evaluación de las Políticas Públicas y la Calidad de los Servicios (AEVAL)
LOMBARDO, E. & MERGAERT, L. (2013). Gender Mainstreaming and Resistance to Gender Training: A Framework for Studying Implementation. Nordic Journal of Feminist and Gender Research, 21:4, 296-311
CASILLAS, C., MACÍA, M., MERINO, M., PAJA, M., RICO, J. y RUÍZ, A. (2015). Guía práctica para el diseño y la realización de evaluaciones de políticas públicas. Agencia Estatal de Evaluación de las Políticas Públicas y la Calidad de los Servicios (AEVAL)
VV.AA. (2017). Guía visual del proceso de evaluación de políticas públicas. Red de entidades locales por la transparencia y la participación ciudadana
KNOEPFEL, P., LARRUE, C., VARONE, F. & HIMOJOSA, M. (2007). Hacia un modelo de análisis de políticas públicas operativo. Un enfoque basado en los actores, sus recursos y las insituciones. Ciencia Política, nº3
AGUILAR VILLANUEVA, L. (compilador) (1992). La hechura de las políticas. México: Miguel Angel Porrua
SABATIER, P. & MAZMANIAM, A (1993). La implementación de la política pública: un marco de análisis. Aguilar Villanueva, L La Implementación de las Políticas Públicas. México: Miguel Angel Porrúa.
AGUILAR VILLANUEVA, L. (compilador) (1993). La implementación de las políticas. México: Miguel Angel Porrua
BUSTELO, M. y LOMBARDO, E. (2006). Los ‘marcos interpretativos’ de las políticas de igualdad en Europa: conciliación, violencia y desigualdad de género en la política. Revista Española de Ciencia Política, 14
PALLAVICINI, V., CHAMIZO, H. & VARGAS, J.P. (2013). Manual de formulación de políticas públicas. Fondo de Población de las Naciones Unidas (UNFPA)
WEIMER, D. L. & V (1998). Policy analysis, concepts and practice.. New Jersey: Prentice Hall
AGUILAR VILLANUEVA, L. (compilador) (1993). Problemas públicos y agenda de gobierno. México: Miguel Angel Porrua
PARSONS, W (2007). Una introducción a la teoría y la práctica del análisis de políticas públicas. México: FLACSO
BUSTELO, M. (2003). ¿Qué tiene de específico la metodología de la evaluación? . Bañon (ed) La evaluación de la acción y de las políticas públicas, Ed.DíazdeSantos

Toda a bibliografía está dispoñible en formato electrónico. As lecturas distribuiranse aos estudantes a través de Moodle.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.