Identifying Data 2020/21
Subject (*) The Spanish migration model Code 615525014
Study programme
Mestrado Universitario en Políticas Sociais e Intervención Sociocomunitaria
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
Second Optional 3
Language
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Rodríguez Barcón, Alberto
E-mail
alberto.barcon
Lecturers
Rodríguez Barcón, Alberto
E-mail
alberto.barcon
Web
General description Sinalaremos as compoñentes principais do modelo migratorio español, as súas fases, variacións e combinacións das citadas compoñentes. Deterémonos nos conceptos que subxacen ao modelo e na súa articulación. Enlazaremos esta descrición coas políticas que deron forma tanto á recepción dos fluxos co mercado de traballo e as ancraxes para a integración. Finalmente, contrastaremos en cada etapa cos resultados empíricos e as tendencias realmente medidas e observadas.
Contingency plan
1. Modificacións nos contidos
Sen cambios
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Foros de debate na plataforma Moodle
*Metodoloxías docentes que se modifican
As clases presenciais suprímense, e o alumnado que cursa a materia na modalidade presencial cambiará á modalidade online
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
A docencia adaptarase ás necesidades tecnolóxicas do alumnado presencial no caso de que teña que cambiar de modalidade
4. Modificacións na avaliación
Sen cambios
*Observacións de avaliación:
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Sen cambios

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 CE1 - Determinar as dimensións e categorías axeitadas para o diagnóstico e a análise científica das situacións de exclusión social.
A2 CE2 - Interpretar os feitos e as políticas sociais desde os distintos paradigmas teóricos vixentes na análise da exclusión.
A4 CE4 - Recompilar e interpretar a información suficiente para chegar a diagnósticos fiables sobre os riscos de exclusión e os factores de vulnerabilidade social.
A5 CE5 - Interpretar as situacións e os procesos de marxinación social e económica de colectivos desde unha perspectiva histórica e macroestrutural.
A6 CE6 - Avaliar a capacidade e eficacia das medidas de intervención para corrixir ou previr situacións e procesos de exclusión social.
A9 CEM1 - Demostrar coñecementos avanzados sobre os principais movementos migratorios ao longo da historia e a súa relación con procesos de conflitividade e de cohesión social nas sociedades de orixe e destino
A10 CEM2 - Dominar as principais ferramentas conceptuais e técnicas que permiten definir un colectivo e unha problemática migratoria como obxecto de estudo e análise.
A11 CEM3 - Demostrar un coñecemento avanzado e crítico sobre as teorías e os debates académicos actuais de maior relevancia sobre as dinámicas migratorias e os procesos de integración dos colectivos migrantes.
A14 CEM6 - Actuar como profesional competente e cualificado/a no ámbito da análise das migracións internacionais e do traballo con colectivos migrantes.
B1 CB1 - Demostrar coñecementos avanzados, de carácter multidisciplinar, para a investigación e o exercicio profesional no ámbito da exclusión social.
B2 CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional.
B3 CB3 - Seleccionar o marco científico adecuado para avaliar as evidencias dispoñibles e postular hipóteses razoadas sobre a avaliación previsible dos feitos sociais estudados.
B4 CB4 - Identificar os dilemas éticos e a responsabilidade social tras os retos formulados na práctica profesional e investigadora.
B5 CB5 - Comunicar con claridade os coñecementos e problemas científicos sobre os que se traballa tanto a un público non experto como de especialistas.
B7 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B14 CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa.
B17 CX5 - Elaborar e defender informes, proxectos e memorias no campo das ciencias sociais.
B18 CX6 - Valorar a adecuación das distintas ferramentas teóricas, metodolóxicas e técnicas ás preguntas e os obxectivos específicos formulados sobre a realidade social e as políticas sociais.
B20 CX8 - Aplicar a perspectiva comparada na comprensión das problemáticas sociais e das respostas e solucións políticas.
B21 CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión.
B22 CX10 - Recoñecer e valorar os xuízos de valor e as evidencias nos argumentos que sosteñen as descricións e políticas sobre a realidade social.
C1 CT1 - Adequate oral and written expression in the official languages.
C2 CT2 – Mastering oral and written expression in a foreign language.
C3 CT3 - Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C5 CT5 - Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people.
C6 CT6 -Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 CT7 - Developing the ability to work in interdisciplinary and transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Identificar as principais dimensións que explican o fenómeno migratorio en España. AC1
AC2
AC4
AC5
AC9
AC10
AC11
BC1
BC4
BC22
CC1
CC2
CC3
CC5
Ubicar a España dentro do sistema migratorio europeo. AC1
AC2
AC4
AC5
AC6
AC9
AC10
AC14
BC1
BC2
BC3
BC5
BC7
BC14
BC21
BC22
CC1
CC2
CC3
CC5
Describir o proceso de evolución (as etapas) da inmigración AC1
AC2
AC4
AC5
AC9
BC2
BC3
BC7
BC20
BC21
CC1
CC2
CC3
CC6
CC7
Describir como se distribúe a poboación inmigrante no territorio español e as súas características sociodemográficas. AC1
AC2
AC4
AC5
AC6
AC11
BC1
BC2
BC3
BC5
BC14
BC18
BC21
BC22
CC2
CC6
Vincular a evolución do mercado de traballo e os ciclos da economía co discorrer dos fluxos migratorios, sinalando as súas desviacións e as súas consecuencias. AC2
AC4
AC5
AC6
AC10
AC11
AC14
BC1
BC2
BC3
BC5
BC7
BC20
BC21
CC2
Analizar a achega demográfica da poboación inmigrante. AC1
AC2
AC10
AC11
BC17
BC20
BC21
BC22
CC1
CC2
CC3
Identificar as principais vías de integración da poboación inmigrante e os obstáculos que a retrasan e dificultan. AC9
AC11
AC14
BC3
BC4
BC14
BC18
BC21
CC2
CC6
CC7

Contents
Topic Sub-topic
Spain within the migratory model of southern Europe.
Growth, decrease and evolution of immigration until 2015.
The migratory boom in the first decade and the flows in the first half of the second decade.
General overview of immigration in Spain: trends and composition of the stock and flows.
Extraordinary regularizations and their role in the migration model.
Demographic, economic and social impact of immigration.
Change of migratory cycle: re-immigration, returns and circulation of foreign immigrants and Spaniards (naturalized or autochthonous).
Normative elements and social factors that support integration.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook A1 A2 A4 A9 A11 B1 B3 B4 B18 B20 B21 B22 C3 C5 0 20 20
Critical bibliographical A1 A2 A4 A5 A6 A10 A14 B5 B14 B18 C1 C2 C3 C6 C7 0 21 21
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A4 A14 B1 B14 B20 B21 B22 C1 C2 C5 16 10.5 26.5
Problem solving A2 A4 A5 A6 A10 A14 B7 B17 C6 C7 3 0 3
Directed discussion A2 A4 A5 A6 A9 A10 B1 B2 B4 B14 B17 B18 C5 C6 C7 2 0 2
 
Personalized attention 2.5 0 2.5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook Facilitarase unha lista de lecturas que servirán para as recensións e os comentarios críticos.
Critical bibliographical Comentario crítico das lecturas facilitadas.
Guest lecture / keynote speech Clases nas que se desenvolven os contidos principais da asignatura.
Problem solving Breve traballo que consistirá en deseñar unha política adecuada para algunha das variables fundamentais do modelo migratorio: fluxos, educación, integración no mercado de traballo, construción da imaxe da inmigración, etc.
Directed discussion Participación en clase sobre os contidos expostos durante a sesión.

Personalized attention
Methodologies
Critical bibliographical
Problem solving
Description
Resolveranse as dúbidas tanto conceptuais como prácticas que implica a recensión crítica e o deseño resolución de problemas en horario de titorías.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Critical bibliographical A1 A2 A4 A5 A6 A10 A14 B5 B14 B18 C1 C2 C3 C6 C7 50
Problem solving A2 A4 A5 A6 A10 A14 B7 B17 C6 C7 50
 
Assessment comments

Sources of information
Basic (). .

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.