Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Cambios sociodemográficos e territoriais Código 615525023
Titulación
Mestrado Universitario en Políticas Sociais e Intervención Sociocomunitaria
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Segundo Optativa 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Lamela Viera, Maria del Carmen
Correo electrónico
carmen.lamela@udc.es
Profesorado
Lamela Viera, Maria del Carmen
Correo electrónico
carmen.lamela@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título
A21 CEE1 - Explicar os procesos de exclusión vinculados ás transformacións da estrutura familiar e por idades das sociedades.
A22 CEE2 - Manexar ferramentas conceptuais e metodolóxicas para a análise da vulnerabilidade asociada a formas de convivencia e a determinados grupos de idade.
A23 CEE3 - Identificar as dinámicas interxeracionais, biolóxicas e socioeconómicas que xeran situacións de exclusión.
A24 CEE4 - Identificar situacións e procesos de segregación de colectivos vulnerables asociados ao avellentamento demográfico.
B1 CB1 - Demostrar coñecementos avanzados, de carácter multidisciplinar, para a investigación e o exercicio profesional no ámbito da exclusión social.
B2 CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional.
B3 CB3 - Seleccionar o marco científico adecuado para avaliar as evidencias dispoñibles e postular hipóteses razoadas sobre a avaliación previsible dos feitos sociais estudados.
B14 CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa.
B19 CX7 - Dar respostas innovadoras e orixinais ante situacións problemáticas emerxentes relacionadas coa exclusión social.
B20 CX8 - Aplicar a perspectiva comparada na comprensión das problemáticas sociais e das respostas e solucións políticas.
B21 CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión.
B22 CX10 - Recoñecer e valorar os xuízos de valor e as evidencias nos argumentos que sosteñen as descricións e políticas sobre a realidade social.
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Identificar procesos históricos de cohesión e de exclusión asociados a distintos tipos de hábitats AM21
AM22
AM23
AM24
BM1
BM2
BM3
BM14
BM19
BM20
BM21
BM22
CM3
CM5
CM7
Recoñecer a relación entre variables espaciais e territoriais e as necesidades da poboación segundo as súas características sociodemográficas AM21
AM22
AM23
AM24
BM1
BM2
BM3
BM14
BM19
BM20
BM21
BM22
CM3
CM5
CM7
Analizar a vulnerabilidade ecolóxica de distintos colectivos AM21
AM22
AM23
AM24
BM1
BM2
BM3
BM14
BM19
BM20
BM21
BM22
CM3
CM5
CM7

Contidos
Temas Subtemas
Estudo e caracterización do territorio
Indicadores de cohesión e de segregación territorial
A conformación histórica do hábitat
Urbanización, avellentamento e despoboación
Exclusión espacial e exclusión social
Representación social e construcción cultural do hábitat

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A21 A22 A23 A24 B1 B2 B3 B14 B19 B20 B21 B22 C3 C5 C7 15 60 75
Estudo de casos A21 A22 A23 A24 B1 B2 B3 B14 B19 B20 B21 B22 C3 C5 C7 0 34 34
Sesión maxistral A21 A22 A23 A24 B1 B2 B3 B14 B19 B20 B21 B22 C3 C5 C7 13 26 39
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Sobre materiais e lecturas anticipadas, suscitaranse problemas concretos a solucionar en clase, individualmente ou en grupo.
Estudo de casos O traballo final consistirá na análise dun estudo de caso no que destaque o papel do cambio sociodemográfico e territorial, empregando os conceptos, técnicas e a bibliografía propias da materia.
Sesión maxistral Espérase a asistencia a clase para escoitar e debater temas impartido polo profesor da materia, sobre materiais ou lecturas xa anticipadas.

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Descrición
É previsible que cada alumno requira orientación personalizada para aclarar dúbidas ou ampliar a información necesaria para o seu traballo final.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Solución de problemas A21 A22 A23 A24 B1 B2 B3 B14 B19 B20 B21 B22 C3 C5 C7 Prevese a realización de catro exercicios, que sumarán para alcanzar o 80% da nota final. Isto é, a través destes exercicios de solución de problemas poderase chegar a obter ata un máximo de 8 puntos da cualificación final. Os alumnos a distancia terán asignados exercicios específicos correspondentes a cada un dos realizados de forma presencial. 80
Estudo de casos A21 A22 A23 A24 B1 B2 B3 B14 B19 B20 B21 B22 C3 C5 C7 O traballo final realizarase seguindo instrucións detalladas sobre requisitos mínimos e criterios de valoración. A exposición oral do mesmo será opcional, pero será tida en conta positivamente na avaliación para os alumnos presenciáis. A súa realización é de carácter obligatorio, pero só representa o 20% da cualificación final. 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías