Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Prácticas externas Código 615525028
Titulación
Mestrado Universitario en Políticas Sociais e Intervención Sociocomunitaria
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 12
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Perez Carames, Antia
Correo electrónico
antia.perez@udc.es
Profesorado
Perez Carames, Antia
Correo electrónico
antia.perez@udc.es
Web
Descrición xeral Realización de traballo nalgunha entidade conveniada de acordo á formación que proporciona o mestrado.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
Non se realizarán.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Todas, só se desenvolvería de maneira telemática a aprendizaxe-servizo, de ser necesario.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Ningunha.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
Email e Teams: para dúbidas, consultas, titorización e seguimento das prácticas cando sexa necesario.
Moodle: información xeral de seguimento da materia.
4. Modificacións na avaliación
Non se realizarán.

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizan.

Competencias do título
Código Competencias do título
A3 CE3 - Deseñar e desenvolver procesos de observación e documentación para o estudo das políticas e os sistemas de benestar social.
A4 CE4 - Recompilar e interpretar a información suficiente para chegar a diagnósticos fiables sobre os riscos de exclusión e os factores de vulnerabilidade social.
A7 CE7 - Identificar e valorar a posibilidade de intervención e prevención en procesos de conflitividade social.
A8 CE8 - Identificar procesos e factores de cohesión social, e deseñar medidas para a súa potenciación.
A14 CEM6 - Actuar como profesional competente e cualificado/a no ámbito da análise das migracións internacionais e do traballo con colectivos migrantes.
A17 CEG3 - Aplicar a perspectiva de xénero como enfoque epistemolóxico e metodoloxía de investigación e de intervención sobre a realidade social.
A20 CEG6 - Actuar como profesional competente e cualificado/a no ámbito do diagnóstico, o desenvolvemento e a xestión de políticas de igualdade de xénero.
A25 CEE5 - Actuar como profesional competente e cualificado/a no ámbito do deseño, a xestión e a avaliación de proxectos de investigación, políticos e sociais sobre situacións de dependencia.
A26 CEE6 - Actuar como profesional competente e cualificado/a no ámbito do deseño, a xestión e a avaliación de políticas de intervención dirixidas á conciliación familiar e ás necesidades dos maiores.
B1 CB1 - Demostrar coñecementos avanzados, de carácter multidisciplinar, para a investigación e o exercicio profesional no ámbito da exclusión social.
B2 CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional.
B4 CB4 - Identificar os dilemas éticos e a responsabilidade social tras os retos formulados na práctica profesional e investigadora.
B6 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B7 CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B13 CX1 - Comprender e integrar coñecementos complexos para traducilos en propostas de investigación e programas de intervención en contextos sociais problemáticos.
B15 CX3 - Deseñar, aplicar e avaliar proxectos de investigación en ciencias sociais relacionados cos procesos e as situacións de exclusión social.
B17 CX5 - Elaborar e defender informes, proxectos e memorias no campo das ciencias sociais.
B19 CX7 - Dar respostas innovadoras e orixinais ante situacións problemáticas emerxentes relacionadas coa exclusión social.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 CT2 – Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C7 CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Ter experiencia na aplicación dos coñecementos adquiridos en contextos reais. AM4
AM7
AM8
AM14
AM20
AM26
BM2
BM4
BM7
BM15
BM17
BM19
CM1
CM2
CM4
Reflexionar sobre como se desenvolve a aplicación dos coñecementos adquiridos no mestrado por profesionais de maior experiencia na realidade. AM3
AM4
AM8
AM14
AM17
AM25
AM26
BM1
BM2
BM6
BM7
BM13
BM15
CM1
CM5
CM7
Ter experiencia real na toma de decisións. AM4
AM7
AM8
AM14
AM17
AM25
BM2
BM4
BM19
CM1
CM2
CM5
Ter experiencia de adaptación a novas circunstancias no entorno laboral. AM3
AM14
AM17
AM20
AM25
AM26
BM2
BM4
CM1
CM2
CM4
CM5
CM7

Contidos
Temas Subtemas
Cada estudante dispón dun/ha titor/a académico/a ao/á que poderá acudir para calquera cuestión, dúbida ou continxencia. Esta persoa está en contacto cos/as responsables da entidade na que se desenvolven as prácticas. Ao concluír o período de prácticas, a entidade emitirá un informe avaliativo do traballo desenvolvido polo/a estudante, quen deberá á súa vez escribir un informe sobre a súa actividade durante as prácticas. Ambos serán tidos en consideración polo/a titor/a académico/a para a avaliación da materia.
As prácticas poderán desenvolverse en institucións públicas, empresas ou entidades non lucrativas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Proba de ensaio A4 A14 B1 B2 B4 B13 B17 C7 0 10 10
Aprendizaxe servizo A3 A4 A7 A8 A14 A17 A20 A25 A26 B1 B2 B4 B6 B7 B13 B15 B17 B19 C1 C2 C4 C5 C7 0 288 288
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de ensaio Memoria das prácticas realizadas de acordo coas instrucións que se proporcionen.
Aprendizaxe servizo Traballo nas entidades.

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe servizo
Descrición
A atención personalizada está concibida para a supervisión e orientación do traballo a realizar nas entidades de prácticas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Aprendizaxe servizo A3 A4 A7 A8 A14 A17 A20 A25 A26 B1 B2 B4 B6 B7 B13 B15 B17 B19 C1 C2 C4 C5 C7 Cuestionario de avaliación do/a titor/a na entidade de prácticas. 20
Proba de ensaio A4 A14 B1 B2 B4 B13 B17 C7 Memoria de prácticas. 80
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías