Identifying Data 2019/20
Subject (*) Academic development and research transfer Code 615525030
Study programme
Mestrado Universitario en Políticas Sociais e Intervención Sociocomunitaria
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
Second Obligatory 3
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Fernández Suárez, Mónica Belén
E-mail
belen.fernandez.suarez@udc.es
Lecturers
Fernández Suárez, Mónica Belén
E-mail
belen.fernandez.suarez@udc.es
Web
General description O "Taller de actualización e transferencia" ten un carácter de materia experimental e busca completar a formación do alumnado no mestrado por dúas vías: a) a oferta de formación complementaria a través dunas xornadas e a selección por parte do alumnado de formación que peche o seu ciclo formativo (para o cal se remite información da oferta existente); e b) a posta en común das investigacións realizadas polo alumnado no seu TFM e a propia retroalimentación entre o alumnado para mellorar aspectos do seu traballo.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 CE2 - Interpretar os feitos e as políticas sociais desde os distintos paradigmas teóricos vixentes na análise da exclusión.
A5 CE5 - Interpretar as situacións e os procesos de marxinación social e económica de colectivos desde unha perspectiva histórica e macroestrutural.
A6 CE6 - Avaliar a capacidade e eficacia das medidas de intervención para corrixir ou previr situacións e procesos de exclusión social.
B1 CB1 - Demostrar coñecementos avanzados, de carácter multidisciplinar, para a investigación e o exercicio profesional no ámbito da exclusión social.
B6 CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B9 CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B10 CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
B11 CB11 - Participar en proxectos de investigación e colaboracións científicas no ámbito da exclusión social, en contextos interdisciplinares e de transferencia de coñecementos.
B15 CX3 - Deseñar, aplicar e avaliar proxectos de investigación en ciencias sociais relacionados cos procesos e as situacións de exclusión social.
B19 CX7 - Dar respostas innovadoras e orixinais ante situacións problemáticas emerxentes relacionadas coa exclusión social.
B21 CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión.
C1 CT1 - Adequate oral and written expression in the official languages.
C2 CT2 – Mastering oral and written expression in a foreign language.
C3 CT3 - Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 CT4 - Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective.
C5 CT5 - Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people.
C7 CT7 - Developing the ability to work in interdisciplinary and transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 CT8 - Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.
C9 CT9 - Ability to manage times and resources: developing plans, priorizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
1. Formación complementaria en materia de políticas sociais e específicas (xénero, migración e avellentamento). AC2
AC5
AC6
BC1
BC6
BC19
BC21
CC2
CC3
CC4
CC5
CC7
2. Capacidad de aprendizaxe colaborativo: exposición da súa propia investigación, aportar ao traballo doutros compañeiros/as, elaboración dunha proposta de investigación, etc. AC2
AC5
AC6
BC1
BC6
BC9
BC10
BC11
BC15
BC19
BC21
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC7
CC8
CC9

Contents
Topic Sub-topic
1. Asistencia a conferencias, seminarios o congresos relacionados coas políticas públicas. Libre elección por parte do alumnado. 1.1. Asistencia a conferencias, seminarios o congresos sobre políticas públicas en xeral, ou sobre políticas específicas (igualdade de xénero, inmigración e avellentamento).
2. Presentación de coñecementos adquiridos en formación de libre configuración en conferencias, seminarios e congresos relacionados coas materias do mestrado. 2.1. Presentación de coñecementos adquiridos en formación de libre configuración ao conxunto de alumnado do MOPS. 15 min. máximo. Formato póster.
3. Presentación pública de proxecto de TFM. Previas pautas xerais indicadas polo profesorado responsable da materia. 3.1. Presentación pública de proxecto de TFM. Formación de tribunais entre o alumnado do mestrado. Realización de póster e informe dos membros do tribunais.
4. Asistencia a formación en temáticas específicas deseñada desde o profesorado do MOPS. Transferencia de conocimiento. 4.1. Asistencia e participación en xornadas específicas deseñadas polo profesorado do MOPS, con motivo de la transferencia de conocimiento.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Events academic / information A2 A5 A6 B1 B21 C2 C3 C4 C7 30 7 37
Research (Research project) A2 A5 B1 B9 9 0 9
Oral presentation B6 B9 C1 C2 C3 C7 8 8 16
Long answer / essay questions B6 B19 C4 C5 2 10 12
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Events academic / information O alumnado acudirá a actividades académicas vinculadas coas temáticas abordadas no mestrado, concretamente, por un valor de 20 horas de duración. Deberá presentar certificados de asistencia a ditas actividades. Esto formará parte da parte obrigatoria da materia. A selección será libre por parte do alumnado.

O profesorado do mestrado deseñará unha xornadas de formación de aproximadamente 10 horas de duración para o alumnado no seu conxunto para lograr transferencia de coñecementos.
Research (Research project) O alumnado realizará un primeiro avance do proxecto de TFM que será presentado ao conxunto do alumnado, e será avaliado por un tribunal do que formará parte o propio alumnado do mestrado.
Oral presentation O alumnado realizará unha presentación oral do seu TFM, á que terá que asistir o grupo no seu conxunto, e do que formarán parte membros do alumnado coma tribunal (tendo que realizar un informe de avaliación do traballo presentado polos seus compañeiros/as).
Long answer / essay questions O alumnado poderá realizar de forma opcional un ensaio sobre a temática e debates que teñan relación coas conferencias, seminarios ou congresos ao que se asistiu.

Personalized attention
Methodologies
Long answer / essay questions
Description
En caso de existir dúbidas sobre a realización opcional do ensaio o alumnado poderá pedir unha titoría (previa concertación por e-mail).

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Events academic / information A2 A5 A6 B1 B21 C2 C3 C4 C7 O alumnado acudirá a actividades académicas vinculadas coas temáticas abordadas no mestrado, concretamente, por un valor de 20 horas de duración. Deberá presentar certificados de asistencia a ditas actividades. Esto formará parte da parte obrigatoria da materia. A selección será libre por parte do alumnado.

O profesorado do mestrado poderá deseñar unha xornadas de formación de aproximadamente 10 horas de duración para o alumnado no seu conxunto para lograr transferencia de coñecementos. Esta asistencia terá unha valoración dun 30% na nota global.
30
Long answer / essay questions B6 B19 C4 C5 O alumno/a poderá optar ao outro 10% da nota final realizando un póster sobre o propio TFM, que servirá de apoio visual á presentación oral pública. 10
Research (Research project) A2 A5 B1 B9 O alumnado realizará un primeiro avance do proxecto de TFM que será presentado ao conxunto do alumnado, e será avaliado por un tribunal do que formará parte o propio alumnado do mestrado. Esto terá un valor do 30 por cento da nota final. 30
Oral presentation B6 B9 C1 C2 C3 C7 O alumnado realizará unha presentación oral do seu TFM ao igual que unha presentación da súa formación libre, á que terá que asistir o grupo no seu conxunto.

A presentación do seu proxecto de TFM será avaliado por membros do alumnado coma tribunal (tendo que realizar un informe de avaliación do traballo presentado polos seus compañeiros/as).
30
 
Assessment comments

Recomendacións/criterios sobre a avaliación: 


1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

1.3. De se realizar en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.

2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural


Sources of information
Basic Alguacil Gómez, J. (2011). Cómo se hace un trabajo de investigación en sociología. Madrid: Ediciones La Catarata
Baelo Álvarez, Manuel (2017). El arte de presentar trabajos académicos ante un tribunal: TFG, TFM y tesis doctoral: guía práctica para estudiantes universitarios. El Ejido: Círculo Rojo
Guinea-Martín, D. (2012). Trucos del oficio del investigador. Madrid: Gedisa
Caicedo, Claudia (2016). ¿Cómo elaborar un trabajo final de máster?. Barcelona: UOC

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Models of welfare provision/615525003

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
History and theories of migratory movements/615525013
History of feminist theories/615525017
Research design and proposal/615525029
Master Thesis/615525031

Subjects that continue the syllabus
Traineeship/615525028

Other comments

Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)


Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.