Identifying Data 2022/23
Subject (*) Foundations of Social Research using R Code 615545003
Study programme
Máster Universitario en Métodos Avanzados de Investigación e Innovación na Análise Social
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Domínguez Rodríguez, Antía
E-mail
a.drodriguez@udc.es
Lecturers
Masso Lago, Matilde
E-mail
m.masso@udc.es
Web
General description A materia ten o obxectivo de transmitir os coñecementos básicos sobre a análise social en R a través da aplicación e traballo de distintas técnicas en R. A materia achegará unha introdución ao manexo da ferramenta cunha aplicación a través de exemplo e exercicios reais de distintos proxectos sociais.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A6 C6. Deal with the theoretical and scientific foundations necessary to carry out quantitative and qualitative social research using advanced technological tools (R).
A7 C7. Recognize the different options for presenting and displaying research results and their methodological foundations to clearly convey the results of the research to different audiences.
A14 H4 Transmit the results of basic and applied research, as well as the most relevant foundations on which they are based, clearly and unambiguously, taking into account the diversity of contexts, audiences and needs, using different presentation and display options.
A15 H5 Carry out qualitative and quantitative research in R.
A17 H7 Acquire the ability to continue delving into research and analysis methods in a way that will be largely self-directed and autonomous.
A24 CP5. Being able to work with data sources, scientific research methodologies and techniques, and advanced computer tools typical of the social sciences.
A28 CP9. Obtain, manage and analyze mass databases using the necessary computer tools and programming languages, especially R.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Aprender a aproximarse á realidade social galega e estatal a través da investigación e a análise nunha contorna innovadora grazas á aplicación da linguaxe de programación especializado R. AC6
AC15
AC24
Ser capaz de predicir e explicar a evolución de situacións complexas a través do manexo de técnicas cuantitativas e cualitativas na contorna R, potenciando o uso das bases de datos e fontes de información propias das ciencias sociais avanzadas. AC6
AC15
AC17
AC24
AC28
Adquirir os coñecementos necesarios sobre as técnicas estatísticas e o seu uso na contorna de R para favorecer a aplicación deses coñecementos e a súa ampliación de forma autónoma AC6
AC15
AC17
AC24
AC28
Ser capaz de redactar, presentar e defender ante públicos especializados ou non, informes estatísticos usando R, interpretando os resultados obtidos da investigación propia, así como avaliando a calidade e os procesos de investigación doutros AC7
AC14

Contents
Topic Sub-topic
A estatística e principais programas Introducción e conceptos clave
R e outros programas estatísticos
Comezando con R - Instalación e principais rasgos Contorna de datos e de comandos
Manexo dos datos e a súa estrutura

A comprensión da sociedade a través da estatística con R A descripción estatística dunha realidade social
O coñecemento da poboación a través da mostra
Investigación cualitativa a través de R
Transferencia dos resultados Visualización e representación gráfica
Creación de informes con RMarkdown

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A14 A15 A24 A28 14 14 28
Oral presentation A6 A7 A14 3.5 0 3.5
Problem solving A7 A15 A24 A28 0 38 38
Workbook A6 A17 0 25.5 25.5
Guest lecture / keynote speech A6 A7 A17 14 14 28
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Resolución práctica de exercicios relativos a cada tema, que impliquen emprego de Tics e outros recursos
Oral presentation Presentación de traballos de maneira oral onde se avaliará a capacidade de síntese e explicativa.
Problem solving Resolución de maneira autónoma de exercicios prácticos e a súa interpretación
Workbook Lecturas relativas ao contido da materia para afianzar coñecementos e profundar
Guest lecture / keynote speech Presentación e discusión de cada tema a través exemplos prácticos en R.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Os traballos tutelados inclúen tutorías de seguimento e método práctico/resolución de exercicios. A atención personalizada que se contempla para o portafolio do/o alumno/a refire a tutorías individualizadas, presenciais ou por internet, para aclarar as dúbidas e concretar suxestións adaptadas a cada caso.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation A6 A7 A14 Presentación de traballos de maneira oral onde se avaliará a capacidade de síntese e explicativa. 20
Supervised projects A14 A15 A24 A28 Realizaranse traballos de maneira individual ou en grupo onde se aplicarán os coñecementos aprendidos durante a materia 80
 
Assessment comments

1- A entrega dos traballos documentais que se realice nesta materia:

1.1.          Solicitaranse en formato virtual e/ou en soporte informático

1.2.          Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

1.3.          De realizarse en papel:

-       Non se utilizarán plásticos
-       Realizaranse impresións a dobre cara
-       Utilizarase papel reciclado
-       Evitarase impresións de borradores

2- Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.


Sources of information
Basic


- RITCHEY, F. J. (2002). Estadística para las Ciencias Sociales. México: McGraw-Hill

- SÁNCHEZ CARRIÓN, J. J. (1999). Manual de Análisis Estadístico de los Datos. Madrid: Alianza Editorial

- Crawley, M. J. (2005). Statistics: an introduction using R. Ed. John Wiley and Sons.

- Crawley, M.J. (2013) The R book. Jonhn Wiley and Sons.

- James, G., Witten, D., Hastie, T. and Tibshirani, R. (2013). An Introduction to Statistical

- Zumel, N., Mount, J. (2014). Practical Data Science with R. Manning Publications

- Zuur, A., Ieno, A., Meesters, E. (2009) A Beginners`s Guide to R. Springer




Complementary

- Corbetta, Piergioigio (2003). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw-Hill

- García Ferrando, Manuel (Comp) (2015). El análiis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación.

Madrid: Alianza

- VISAUTA VINACUA, B. (2007). Análisis estadístico con SPSS 14. Estadística básica. Aravaca:

McGraw-Hill/Interamericana




Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Descriptive and Inferential Statistical Analysis/615545001

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Big Data for the Social Sciences/615545008
Advanced Statistical Analysis/615545007

Other comments

Se facilitará la plena integración del alumnado que, por razones físicas, sensoriales, psíquicas o socioculturales, experimenten dificultades a un acceso correcto, igualitario y provechoso a la vida universitaria.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.