Identifying Data 2022/23
Subject (*) Quantitative and Mixed Methods Research Techniques Code 615545005
Study programme
Máster Universitario en Métodos Avanzados de Investigación e Innovación na Análise Social
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Suárez Grimalt, Laura
E-mail
laura.suarez.grimalt@udc.es
Lecturers
Golías Pérez, Montserrat
Suárez Grimalt, Laura
E-mail
montserrat.golias@udc.es
laura.suarez.grimalt@udc.es
Web
General description A materia Técnicas de Investigación Cuantitativas e Métodos Mixtos parte dun diagnóstico sobre o panorama de diversidade metodolóxica existente dentro das ciencias sociais e as diversas estratexias de integración en deseños mixtos, para, a continuación, entrar de cheo no uso e deseño avanzado de enquisas como ferramenta fundamental para solicitar datos para o estudo cuantitativo da sociedade.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 C1. Know in detail the main theoretical and practical advances in qualitative and quantitative research and their application - critical, reflective and contextual - to understand, define and explain highly complex and uncertain phenomena associated with current social, economic and political challenges .
A4 C4. Know, compare and combine in a creative and novel way the main paradigms and research designs (quantitative, qualitative, mixed, prospective, participatory), collecting the main recent advances in each design.
A5 C5. Identify the ethical requirements of social research in different multidisciplinary application scenarios, especially those of great complexity or with highly vulnerable groups, and the existing tools to meet these requirements at the level required at the regional, national and international levels.
A11 H1. Evaluate and select the appropriate methodological paradigm (quantitative, qualitative, mixed, prospective, participatory) to formulate judgments based on incomplete or limited information on phenomena associated with social, economic and political challenges.
A12 H2 Adopt adequate measures for the preservation of the fundamental and advanced ethical principles of social research, as well as for adequate data protection.
A15 H5 Carry out qualitative and quantitative research in R.
A17 H7 Acquire the ability to continue delving into research and analysis methods in a way that will be largely self-directed and autonomous.
A19 H9 Develop an advanced capacity to evaluate the quality and results of research processes.
A20 CP1. Contrast the importance of the existing methodological diversity for the analysis of the social, political and economic reality, addressing different complex problems of current societies through creative and innovative solutions.
A21 CP2. Apply the processes and protocols for gathering information in an ethical manner necessary to correctly and respectfully observe and analyze the social, political and economic reality, especially in contexts of high vulnerability or complexity.
A24 CP5. Being able to work with data sources, scientific research methodologies and techniques, and advanced computer tools typical of the social sciences.
A25 CP6. Develop the ability to understand in depth the theoretical and practical foundations of statistical methods, multivariate techniques and software tools for advanced analysis.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
O/a estudante demostrará unha compresión crítica dos métodos mixtos e da súa aplicación en distintos campos de estudo AC1
AC4
AC11
AC20
O/a estudante deseñará un proxecto de investigación de métodos mixtos e expoñerao na aula para debater críticamente as súas principais fortalezas e debilidades AC1
AC4
AC5
AC11
AC12
AC15
AC19
AC20
AC21
AC24
AC25
O/a estudante identificará formas apropiadas de estruturar un proxecto de investigación de método mixto, incluídas formas alternativas de empregar métodos en diferentes etapas de investigación adaptados aos distintos ámbitos científicos, técnológicos e profesionais. AC1
AC4
AC5
AC11
AC12
AC15
AC17
AC19
AC20
AC21
AC24
AC25
O/a estudante aprenderá nocións avanzadas do traballo de investigación mediante técnicas cuantitativas, abordando todas as fases do proceso de elaboración da enquisa, como a operacionalización de hipótese e conceptos, o deseño muestral, o deseño de cuestionarios, así como o procesamento de resultados AC1
AC4
AC21
AC24
AC25
O/A estudante poñerá en relación a metodoloxía de enquisa con outras materias do itinerario do máster. AC1
AC4
AC11
AC17
AC20
O/a estudante familiarizarase con tipos especializados de enquisa para usos específicos en contornas altamente especializadas e/o multidisciplinares, como a enquisa de tipo panel ou a enquisa virtual AC1
AC5
AC11
AC12
AC17
AC19
AC20
AC21
AC24
O/a estudante aprenderá procedementos avanzados de deseño muestral AC1
AC17
O/a estudante familiarizarase coas distintas fontes secundarias e aprenderá a extraer e manipular datos de fontes secundarias. AC1
AC11
AC24
AC25
O/a estudante coñecerá os protocolos éticos adecuados na investigación con técnicas cuantitativas. AC1
AC5
AC12
AC19
AC21

Contents
Topic Sub-topic
Bloque 1: Deseños mixtos 1.1 O paradigma do pluralismo metodolóxico
1.2 Os deseños mixtos no contexto da investigación social: Fundamentos teóricos e metodolóxicos
1.3 Tipoloxía de deseños mixtos
1.4 Mostraxe en deseños mixtos e recolección de datos
1.5 Avaliación do rigor en métodos mixtos
Bloque 2: Investigación avanzada mediante enquisas 2.1 Aspectos teóricos e metodolóxicos.
2.2 Operacionalización de hipótese, conceptos e deseño de cuestionarios.
2.3 Avaliación e validación de resultados da investigación avanzada mediante enquisas
2.4 Deseño mostral avanzado
2.5 Deseño e aplicación de tipos específicos de enquisas: Enquisas tipo panel; Análise de series temporais…
2.6 A enquisa en liña

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Laboratory practice A11 A12 A20 A21 A24 A25 21 25 46
Research (Research project) A4 A11 A12 A15 A17 A19 A21 A24 A25 10 40 50
Guest lecture / keynote speech A1 A4 A5 25 25 50
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Laboratory practice Realización de clases prácticas, definidas polo profesorado sobre temas de actualidade nas que se combina a aplicación empírica de diferentes aspectos do deseño de investigación mixto e a enquisa como técnica de recollida de datos cuantitativa.
Research (Research project) Realización dun proxecto de investigación desde o paradigma do pluralismo metodolóxico que inclúa o deseño dunha metodoloxía de enquisa.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de preguntas dirixidas ao estudantado, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. Motivarase e valorarase a participación dos alumnos, mediante preguntas ou/e debate. Os materiais utilizados nas sesións: presentacións, audiovisuais, lecturas e prácticas tamén serán postos a disposición do/a alumno/a en formato dixital a través da aula virtual.

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Research (Research project)
Description
A atención personalizada desenvolverase de maneira individual para a resolución de dúbidas e problemas, a través do horario de titorías establecido. Realizaranse tamén titorías a través da plataforma Teams previa cita co profesorado. O correo electrónico defínese como a principal ferramenta de contacto entre profesorado e alumnado.

No caso de alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao comezo do curso un calendario específico de titorías compatibles coa súa dedicación e asistencia. As titorías poderanse levar a cabo de maneira virtual (Skype, Teams ou correo electrónico). O material de traballo utilizado en clase, poñerase a disposición a través da plataforma virtual da materia.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Laboratory practice A11 A12 A20 A21 A24 A25 Valorarase a asistencia ás prácticas de laboratorio e a participación activa do estudantado nas actividades que se propoñan. O alumnado contará coas orientacións para a elaboración de cada unha destas prácticas na aula virtual da materia. As prácticas solicitaranse en formato dixital e realizaranse de forma individual. Fixarase unha data límite para a entrega de cada unha das prácticas. Non se admitirán as prácticas para avaliación fóra de prazo 40
Research (Research project) A4 A11 A12 A15 A17 A19 A21 A24 A25 O alumnado deberá realizar un proxecto de investigación desde o paradigma do pluralismo metodolóxico que inclúa o deseño dunha metodoloxía de enquisa. Este proxecto desenvolverase ao longo da materia, e supoñerá a aplicación das competencias adquiridas ao longo das diferentes sesións. Realizarase de maneira grupal e deberá ser exposto de forma oral. O proxecto solicitarase en formato dixital. A exposición realizarase na aula de maneira presencial. No caso de alumnado con dispensa académica ou dedicación a tempo parcial, admitiranse presentacións en formato vídeo, enviadas ao profesorado na data límite fixada previamente 60
 
Assessment comments

Para aprobar a materia é necesario aprobar tanto as prácticas de laboratorio (40%) como o proxecto de investigación (60%). A nota mínima para superar cada unha das partes é un 5 (aprobado). NON se gardará a nota da parte superada para a segunda oportunidade.


Sources of information
Basic

Alvira Martín, F. (2011) La Encuesta: Una Perspectiva General Metodológica. Madrid. CIS. Cuaderno Metodológico nº 35.

Clairin, R; Brion, P. (2001) Manual de muestreo. Madrid. Hespérides

Cea D’Ancona, Mª A. (2016) Métodos de encuesta. Teoría y práctica, errores y mejora. Madrid. Síntesis.

Creswell, J. W; Plano-Clark, V. L. (2007) Designing and conducting mixed methods research. Thousand Oaks, CA: Sage Publications

Herna?ndez, Sampieri R.; Ferna?ndez, C; Baptista, P. (2002) Metodologi?a de la investigacio?n. Me?xico: McGraw-Hill Interamericana

Hernández-Sampieri R; Mendoza, C. (2018) Metodología de la investigación. Las rutas cuantitativa, cualitativa y mixta. Ciudad de México, México: Mc Graw Hill

López Roldán, P; Fachelli, S. (2015) Metodología de la investigación social cuantitativa. Universidad Autónoma de Barcelona, Recurso Digital: http://ddd.uab.cat/record/129382

Sánchez Carrión, J. J; Segovia Guisado, J. M; Sánchez Meseguer, P. (2012) “Las encuestas en internet”. En Arroyo, M. y Sádaba, I. (eds.), Metodología de la investigación social. Técnicas innovadoras y sus aplicaciones. Madrid. Síntesis: 79-108.

Complementary

Cea D’Ancona, Mª A. (2005) “La senda tortuosa de la calidad de la encuesta”. REIS, nº 111: 75-103.

Cea D’Ancona, Mª A. (2017) Fundamentos y aplicaciones en Metodología cuantitativa. Madrid. Síntesis.

Couper, M. P. (2000) “Web Surveys: A Review of Issues and Approaches”. Public Opinion Quarterly, 64: 464-494.

Creswell, J. W. (2008). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research(3rd ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Publishing

Cuxart, A; Riba, C. (2009) “Mejorando a partir de la experiencia: la implementación de la tercera ola de la ESE en España”. REIS 125: 147-168.

De Leeuw, J.J; Dillman, D.A (eds.) (2008) International Handbook of Survey Methodology. New York. Lawrence Erlbaum Associates

Díaz de Rada, V. (2015) Manual de trabajo de campo de la encuesta (presencial y telefónica). Madrid: CIS. Colección Cuaderno Metodológico nº 36.

Díaz de Rada, V. (2012) “Ventajas e inconvenientes de la encuesta por internet”. Papers, 97 (1): 193-223.

Díaz de Rada, V. (2009) Análisis de datos de encuesta: Desarrollo de una investigación completa utilizando SPSS. Barcelona: UOC

Forni, P; De Grande, P. (2020) “Triangulación y métodos mixtos en las ciencias sociales c                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            ontemporáneas.” Revista mexicana de sociología, 82(1), 159-189

Groves, R. M; Fowler, F. J. Jr; Couper, M. P; Lepkowski, J. M; Singer, E; Tourangeau, R. (2009) Survey methodology. Hoboken, New Jersey. Wiley & Sons.

Mendizábal, N. (2018) La osadía en la investigación: el uso de los Métodos Mixtos en las ciencias sociales Espacio Abierto, vol. 27, núm. 2, pp. 5-20, 2018

Ridenour, C; Newman, I. (2008) Mixed methods research: Exploring the interactive continuum. Carbondale: Southern Illinois University Press

Voils, C; Sandelowski, M; Barroso, J; Hsselblad, V. (2008) “Making Sense of Qualitative and Quantitative Findings in Mixed Research” Síntesis Studies Field Methods, 20(1), 3-25.
Wolf, C; Joye, D; Smith, T.W (2016) The SAGE Handbook of Survey Methodology. Los Angeles: Sage


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Descriptive and Inferential Statistical Analysis/615545001

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Advanced Statistical Analysis/615545007

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.