Identifying Data 2022/23
Subject (*) Seminars of Applied Research II: Tourism, Urbanism and Environment Code 615545010
Study programme
Máster Universitario en Métodos Avanzados de Investigación e Innovación na Análise Social
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optional 5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Andrade Suarez, Maria Jose
E-mail
maria.andrade@udc.es
Lecturers
Andrade Suarez, Maria Jose
Caamaño Franco, Iria
Cortés Vázquez, José Antonio
E-mail
maria.andrade@udc.es
iria.caamano@udc.es
j.a.cortes@udc.es
Web
General description Esta materia consta de xornadas especializadas sobre investigacións actuais e relevantes no ámbito das ciencias sociais e do territorio. Os contidos das xornadas, complemento imprescindible na formación investigadora do alumnado, variarán en función dos investigadores convidados ou dos temas de investigación. Os investigadores presentarán o traballo de investigación, ao que seguirá un debate sobre os contidos, técnicas e metodoloxías relacionadas coa investigación presentada.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A10 C10. Acquire advanced knowledge on the theoretical and practical aspects of the challenges of today's societies through the processes of research and social analysis.
A13 H3 Develop applied research for intervention purposes related to some complex challenge of society.
A16 H6 Develop the ability to plan research, correctly choosing the phases and procedures that guarantee maximum rigor and that are suitable for different contexts within the public or private sphere.
A19 H9 Develop an advanced capacity to evaluate the quality and results of research processes.
A20 CP1. Contrast the importance of the existing methodological diversity for the analysis of the social, political and economic reality, addressing different complex problems of current societies through creative and innovative solutions.
A21 CP2. Apply the processes and protocols for gathering information in an ethical manner necessary to correctly and respectfully observe and analyze the social, political and economic reality, especially in contexts of high vulnerability or complexity.
A22 CP3. Develop and implement research projects in new or little-known environments.
A23 CP4. Develop the ability to apply theoretical and methodological knowledge to carry out proficient professional activities in interdisciplinary environments.
A25 CP6. Develop the ability to understand in depth the theoretical and practical foundations of statistical methods, multivariate techniques and software tools for advanced analysis.
A26 CP7. Develop the ability to generate intermediate-level theories and, therefore, potentially applicable/transferable to society, interpreting the inputs generated by social analysis techniques.
A29 CP10. Develop, present and individually defend an original exercise of a professional nature in the field of research that makes a significant contribution to the state of the art in the study of a complex problem and/or its practical resolution.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
O alumnado aprenderá como o coñecemento teórico adquirido sobre a investigación social aplícase no estudo das principais realidades socio-territoriais galegas, marcadas por procesos e retos como o desenvolvemento turístico e o Camiño de Santiago, a gentrifricación urbana e novos procesos de urbanización, as transformacións paisaxísticas, o cambio climático e as políticas ambientais. AC10
AC13
AC16
AC19
AC20
AC21
AC22
AC23
AC25
AC26
AC29
O alumnado aplicará as competencias adquiridas á realización dunha tarefa de forma autónoma, identificando a necesidade da aprendizaxe continua e desenvolvendo unha estratexia propia para levalo a cabo. AC10
AC13
AC16
AC19
AC20
AC21
AC22
AC23
AC25
AC26
AC29
O alumnado coñecerá exemplos da investigación social realizada na facultade para saber, de forma práctica, como se implementa o coñecemento social para abordar a investigación dos retos sociais actuais. AC10
AC13
AC16
AC19
AC20
AC21
AC22
AC23
AC25
AC26
AC29
O alumnado aprenderá de forma aplicada o uso do método científico, así como a aplicación dos fundamentos epistemológicos e éticos da investigación, para os retos da sociedade AC10
AC13
AC16
AC19
AC20
AC21
AC22
AC23
AC25
AC26
AC29
O alumnado saberá transmitir de forma clara os resultados da investigación a distintos públicos especializados ou non AC10
AC13
AC16
AC19
AC20
AC21
AC22
AC23
AC25
AC26
AC29
O alumnado terá a capacidade de desenvolver o seu traballo de investigación de forma autónoma en proxectos de investigación dentro do ámbito temático en contextos de alta transferencia de coñecemento. AC10
AC13
AC16
AC19
AC20
AC21
AC22
AC23
AC25
AC26
AC29

Contents
Topic Sub-topic
BLOQUE 1: CIENCIAS SOCIAIS E MEDIO AMBIENTE • As ciencias sociais da conservación como paradigma de investigación: unha introdución
• Investigación social crítica e xestión da conservación en áreas protexidas
• Deseño de investigación-acción en experiencias de custodia do territorio
• Colaboracións multidisciplinares en investigación social aplicada ao medio ambiente
BLOQUE 2: CIENCIAS SOCIAIS E TURISMO • Estudos sobre procesos de activación e dinamización do turismo: planificación turística, diagnósticos turísticos, accesibilidade, estudo de caracterización da imaxe turística, definición de estratexias comunicacionales e deseño de plans estratéxicos e directores no ámbito turístico.
• Realización de estudos sobre os roteiros de peregrinación en xeral e o Camiño de Santiago en particular.
• Análise do impacto do turismo nas diferentes dimensións do desenvolvemento local dun territorio.
• Estudos de identificación, documentación, valoración e potencialidade do patrimonio dos territorios.
• Análise de conflitos entre usos turísticos e outros usos do medio (turistificación).
BLOQUE 3: CENCIAS SOCIAIS, CULTURA E PROXECTOS SOCIOCULTURAIS • Investigación sobre a relación entre cultura e territorio con atención ao papel atribuído á cultura como forma de expresión e motor de desenvolvemento: políticas culturais, industrias creativas e culturais, goberno das institucións culturais, etc.
• Investigación sobre os ámbitos cultural e artístico (especialmente musical e literario) e os procesos sociais e político-ideolóxicos relacionados con eles.
• Estudo dos discursos públicos (literarios, xornalísticos, institucionais,...) e dos seus impactos na comunidade e no territorio.
• Análise e cartografía de lugares da memoria.
BLOQUE 4: CIENCIAS SOCIAIS E TERRITORIOS (DES)HABITADOS • Análise e xestión do hábitat baleiro e do esgotamento da poboación.
• Estudos sobre a construción e a realidade territorial do medio rural.
• Investigación sobre a historia urbana moderna e contemporánea
• Estudos sobre espazo urbano e mobilidade.
• Estudos críticos sobre o dereito á cidade.
• Estudos críticos de xénero e urbanismo.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A13 A16 A19 8 2 10
Guest lecture / keynote speech A20 A21 A22 A23 A25 12 0 12
Case study A13 A19 A22 A23 A26 10 0 10
Directed discussion A10 A20 A21 A22 12 24 36
Supervised projects A22 A23 A25 A26 A29 8 48 56
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Presentación da materia
Guest lecture / keynote speech Presentación de proxectos e iniciativas de aplicación da investigación social
Case study Análise de proxectos e iniciativas
Directed discussion Debate aredor dos proxectos presentados
Supervised projects Elaboración de informes para availación

Personalized attention
Methodologies
Case study
Directed discussion
Supervised projects
Introductory activities
Description
Titorías baseadas na atención personalizada que fomentan a reflexión sobre temas específicos e facilitan o seguimento e a supervisión do estudante. Para a súa correcta realización, contémplanse sesións de titoría presencial e / ou virtual co profesor, que implican unha participación individual e / ou grupal obrigatoria dirixida a facilitar o encauzamento e a estrutura xeral que deben presentar os traballos.
Deste xeito, o alumno recibirá periodicamente información e retroalimentación sobre os resultados das actividades que compoñen o conxunto de avaliación continua.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Directed discussion A10 A20 A21 A22 Asistencia e participación 30
Supervised projects A22 A23 A25 A26 A29 Informes sobre os seminarios 70
 
Assessment comments
A avaliación da aprendizaxe obterase de:
1) Asistencia aos seminarios e participación no coloquio posterior.
2) Avaliación das memorias sobre os contidos dos seminarios. O alumnado deberá redactar un breve resumo comentado do seminario (2 páxinas) indicando se lle formularon preguntas ao relator (incluíndo esa información e a resposta) así como unha valoración crítica do traballo presentado.

Sources of information
Basic
Andrade Suárez, M.; Caamaño-Franco, I. (2020) The Relationship between industrial heritage, wine tourism, and sustainability: A case of local community perspective, Sustainability, 12(18), 7453
Caamaño-Franco, I.; Andrade-Suárez, M. (2020). The Value Assessment and Planning of Industrial Mining Heritage as a Tourism Attraction: The Case of Las Médulas Cultural Space, Land 9(11), 404
Caamaño-Franco, I.; Andrade-Suárez, M.; Pérez-García, A. (2020). El turismo marinero como opción de desarrollo local sostenible a partir del empoderamiento femenino. Cuadernos de turismo, (46), 459-487
Caamaño-Franco, I.; Andrade, M. (2021). El Camino de Santiago y el Xacobeo como fenómenos polisémicos: reflexiones a través del estudio de su imagen mediática”. Revista Galega de Economía 30(3), 1-20
Caamaño Franco, I., Pérez- García, A., Andrade Suárez, M. (2021). Female Entrepreneurship and Marine Tourism: Innovative Practices on the Coastline”. IGI Global
Cardesín Díaz, J. M. (2022). PROTESTA POPULAR Y VIOLENCIA COLECTIVA EN LA ESPAÑA URBANA CONTEMPORÁNEA. Historia Social, (103), 69-93.

Calo, Estefanía; Raimundo Otero Enríquez. 2022. Una introducción a la sociología de la vivienda. En Manifestaciones del humanismo en el siglo XXI. Editorial Tirant Lo Blanch. En prensa.
Cortés Vázquez, J.A.; Martins, H; Mendes, P. (2020). Antropología y cambio climático: Recorridos, temáticas y propuestas. Disparidades. Revista de Antropología. 75 - 2, pp. e01
Cortes Vazquez, J. A.(2020) In the name of the people: The populist redefinition of nature conservation in post-crisis Spain. Geoforum. 108, pp. 110 - 118.
Fletcher, R; Cortés Vázquez, J.A. (2020) Beyond the green panopticon: New directions in research exploring environmental governmentality. Environment and Planning E. 3 - 2, pp. 289 - 299. 2020. ISSN 2514-8486
Martínez Álvarez, B.; Cortés Vázquez, J.A. (2020) “May the Smoke Keep Coming Out the Fireplace”: Moral Connections between Rural Tourism and Socio-Ecological Resilience in the EUME Region, Galicia. Sustainability. 12 - 11, pp. 4602.
Otero Enríquez, Raimundo; Alberto Rodríguez Barcón; Estefanía Calo (2020). "Ansiedad epistemológica", estadística y sociología: estrategias y soluciones en el aula. En Claves para la innovación pedagógica: vanguardia de la práctica educativa. Ediciones Octaedro, pp. 2368-2372.
Rodríguez Barcón, Alberto; Estefanía Calo García; Raimundo Otero Enríquez. 2022. La Cidade Vella de A Coruña: de la gentrificación a la revitalización. En Las Ciencias Sociales como expresión humana. Editorial Tirant Lo Blanch. En prensa.
Rodríguez Barcón, Alberto; Estefanía Calo García; Raimundo Otero Enríquez. 2020. Social Transformation and Urban Regeneration: Three Interpretations on the Phenomenon of Gentrification in the Historic Center of A Coruña (Spain). En Gentrification around the World, Volume ll. Innovative Approaches. Palgrave Macmillan, pp.65-82.
Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Matrícula

Esta é unha do tres materias optativas que se ofertan no 2º cuadrimestre. Para superar a titulación, deberán cursarse polo menos dúas materias optativas, a elixir os seminarios de especialización e o complemento de formación "Análise estatística descritivo e inferencial" (1º cuadrimestre). Quen se matricule no complemento de formación, só necesitará matricularse nun seminario de especialización. Quen non se matricule no complemento de formación, necesitará cursar dous seminarios de especialización.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.