Identifying Data 2022/23
Subject (*) Social Research Methods and Techniques Code 615G01105
Study programme
Grao en Socioloxia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Gomez Rodriguez, Sergio
E-mail
sgomez@udc.es
Lecturers
Álvarez Sousa, Antonio
Gomez Rodriguez, Sergio
E-mail
antonio.alvarez@udc.es
sgomez@udc.es
Web http://www.udc.es/ucv
General description Esta materia introduce ao alumnado na investigación sociolóxica tanto desde un punto de vista teórico como desde un punto de vista práctico. Reflexiónase sobre a metodoloxía científica en xeral e sobre a investigación social en particular, explicando especificamente as diferenzas entre as técnicas de investigación social cuantitativas, cualitativas e mixtas. Igualmente practícase o lango do curso, por equipos, todas e cada unha das etapas dun proxeto de investigación social concreto.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A7 Conocimiento y dominio de la metodología de las ciencias sociales y de sus técnicas básicas y avanzadas (cuantitativas y cualitativas) de investigación social; con especial atención a los aspectos de muestreo y de los programas informáticos de aplicación.
A14 Capacidades en elaborar, utilizar, e interpretar indicadores sociales e instrumentos de medición social.
A15 Conocimientos y habilidades para plantear y desarrollar una investigación aplicada en las diferentes áreas de la sociedad.
A16 Conocimientos y habilidades técnicas para la produción y el análisis de los datos cuantitativos y cualitativos.
A26 Saber elegir las técnicas de investigación social (cuantitativas y cualitativas) pertinentes en cada momento.
A34 Conocimientos y actitudes de ética profesional.
A35 Actitud crítica frente a las doctrinas y las prácticas sociales.
B3 Capacidad de análisis y síntesis.
B4 Resolución de problemas.
B6 Comunicación oral y escrita en la lengua nativa.
B12 Trabajo en equipo.
B13 Razonamiento crítico.
B18 Creatividad.
B21 Aprendizaje autónomo.
B23 Iniciativa y espíritu emprendedor.
B27 Capacidades en reconocer la complejidad de los fenómenos sociales.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A/o alumna/o coñecerá os métodos e técnicas das ciencias sociais, diferenciando entre as técnicas de investigación cualitativas e cuantitativas. A7
A15
A16
A26
A/o alumna/o saberá elixir as técnicas de investigación social (cuantitativas e/ou cualitativas) pertinentes en cada momento. A26
A/o alumna/o identificará as diferentes fases dun proceso de investigación cuantitativo A7
A14
A15
A16
B3
B4
B27
A/o alumna/o identificará as diferentes fases dun proceso de investigación cualitativo A7
A14
A15
A16
B3
B4
B27
A/o alumna/o saberá identificar e reflexionar criticamente sobre as fases dun proceso de investigación, desenvolvendo una metodoloxía cualitativa e cuantitativa. A14
A15
B3
B4
B6
B12
B13
B18
B21
B23
B27
C1
A/o alumna/o saberá comunicar e expresarse con claridade e razoamento crítico A34
A35
B6
B13
C1

Contents
Topic Sub-topic
1.- Os enfoques cuantitativo e cualitativo na investigación científica
1.1.- Definición e enfoques da investigación social
1.2.- Características do enfoque cuantitativo de investigación
1.3.- Características do enfoque cualitativo de investigación
1.4.- Diferencias entre o enfoque cuantitativo e cualitativo
2.- O proceso de investigación cuantitativa 2.1.- Formulación do problema cuantitativo
2.2.- Desenvolvemento da perspectiva teórica: revisión da literatura e construción do marco teórico
2.3.- Definición do alcance da investigación a realizar: exploratoria, descritiva, correlacional ou explicativa
2.4.- Formulación de hipótese
2.5.- Concepción ou elección do deseño de investigación
2.6.- Recolección de datos cuantitativos
2.7.- Análise de datos cuantitativos
2.8.- O reporte de resultados do proceso cuantitativo
3.- O proceso de investigación cualitativa 3.1.- O inicio do proceso cualitativo: formulación do problema, revisión da literatura, xurdimento de hipótese e inmersión no campo
3.2.- Mostraxe na investigación cualitativa
3.3.- As hipóteses na investigación cualitativa
3.4.- Recolección de datos cualitativos: distintas técnicas
3.5.- Análises de datos: Deseños e procesos
3.6.- O reporte de resultados do proceso cualitativo
4.- Os procesos mixtos de investigación 4.1.- En qué consiste o enfoque mixto
4.2.- Deseños mixtos específicos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A7 A14 A15 A16 A26 B3 B27 39 0 39
Supervised projects A34 A35 B3 B4 B6 B12 B13 B18 B21 B23 C1 30 45 75
Objective test A7 A14 A15 A16 A26 B3 B27 C1 2 33 35
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Cada tema indicado nos contidos será explicado polo profesor nas clases. Dita explicación será acompañada de material didáctico
Supervised projects Os/ as alumnos/ as realizarán un traballo en grupos de 5 persoas. O traballo consistirá en analizar un artigo realizado con metodoloxía cualitativa ou cuantitativa, explicando cada fase da investigación.
Ao longo do curso o profesor -seguindo as fontes de información indicadas-, tutelará ao alumnado explicando con detalle cada unha das fases, con exemplos concretos de investigacións xa feitas e publicadas. Deste xeito, os/as alumnos/as terán orientación tutelada de cada unha das fases dos traballos. Con todo, o alumnado ten que saber aplicar devandito proceso de maneira autónoma. O profesor explica de forma detallada cada apartado, pero é o alumno o que ten que realizar o traballo. O traballo correxirase unha vez polo profesor: non hai segunda corrección.
Na segunda semana de clases, os alumnos teñen que entregar ao profesor o nome dos compoñentes do equipo e o título do artigo que van analizar.
O proceso de análise non se deixará para o último momento, senón que os alumnos deben de ir realizando o traballo secuencialmente, segundo vanse explicando os apartados en clases.
Os traballos serán entregados ao profesor na data que se lle indique, e será exposto na aula ante os outros alumnos/as e o profesor.
A entrega ó profesor consistirá nun ducumento power point, con unha diapositiva de cada apartado do traballo. Tamén se enviará o artigo que se analiza en formato PDF.
Objective test Realizarase una proba obxectiva dos temas recollidos nos contidos e explicados nas sexións maxistrales.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Sempre que o alumno/a o precise en horario de titorías. O menos nunha ocasión durante o curso, o/a alumno/a deberá acudir as titorías para que o profesor coñeza a súa situación respecto a materia e facer suxerencias sobre posibles dificultades.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A7 A14 A15 A16 A26 B3 B27 C1 Examen da teoría no que entran os distintos temas dos contidos explicados na clase 60
Supervised projects A34 A35 B3 B4 B6 B12 B13 B18 B21 B23 C1 Valorarase:
- O dominio que demostre o alumnado en cada unha das fases do proceso de investigación.
- A precisión. Non se trata de reescribir o traballo, senon de precisar cada fase do proceso.
- A autonomía manifestada polos alumnos, que demostre a capacidade que terán no futuro cando teñan que facer unha investigación.
40
 
Assessment comments
O traballo puntúa un máximo de 4 puntos: 3 a elaboración e 1 a presentación.
A proba obxectiva puntúa un máximo de 6 puntos.

Para poder aprobar a materia o alumno necesita ter un mínimo 1,5 puntos no traballo e 2,5 puntos na proba obxectiva. En todo caso, necesita obter un mínimo de 5 puntos sumando o traballo e a proba obxectiva.


No traballo valorarase:
- A entrega dos nomes dos membros do equipo e o título do artigo a analizar na data indicada.
- A claridade e precisión de cada un dos apartados do traballo. Non se trata de reescribir o artigo, senón de analizar cada apartado con precisión a partir da explicación de dito apartado dada nas clases.
- O profesor entregará un esquema das partes do traballo a realizar, que será diferente se un traballo se realiza con metodoloxía cualitativa ou cuantitativa
- A entrega e presentación do traballo na data indicada. Se non se entrega nesa data, o estudante terá que pesentarse na seguinte convocatoria.



Sources of information
Basic Hernández Sampieri, R.; Fernández Collado, C. y Baptista Lucio, M. P. (2010). Metodología de la investigación. Madrid: McGraw-Hill

Complementary García Ferrando, M.; Ibáñez, J. y Alvira Martín, F. (coord.) (2000). El análisis de la realidad social. Madrid: Alianza
Ispizua, M. A. y Ruiz Olabuénaga, J. I. (1989). La descodificación de la vida cotidiana: métodos de investigación cualitativa. Bilbao: Universidad de Deusto
Corbetta, P. (2010). Metodología y técnicas de investigación social. Madrid: McGraw-Hill
Viedma, A. y Callejo, J. (2005). Proyectos y estrategias de investigación social: la perspectiva de la intervención . Madrid: McGraw-Hill


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Statistics Applied to the social sciences 2/615G01201
Multivariate Analysis of Social Data/615G01206
Methodology of the Survey Research/615G01303
Ethnographic research methodology/615G01403
Methodologies, Techniques and Strategies for the Design and Development of Research Projects and Pap/615G01406
Sociological Analysis of Texts and Speeches/615G01407

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.