Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Psicoloxía social Código 615G01108
Titulación
Grao en Socioloxia
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Romay Martínez, José
Correo electrónico
jose.romay@udc.es
Profesorado
Romay Martínez, José
Correo electrónico
jose.romay@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia pretende introducir ao alumno/a nos aspectos conceptuais, teóricos e aplicados da psicoloxía social, analizando as distintas perspectivas para o estudio da interacción entre o individuo e o grupo. Ademáis, persíguese instruilo/a nos distintos procesos psicosociais que contribúen á explicación do comportamento colectivo e a interacción social, facendo especial fincapé na percepción social, a identidade social, a atribución e a cognición social. Preténdese analizar os contextos reais e simbólicos nos que se desenvolve a conduta humana, recoñecendo a importancia do contexto e a distintividade do nivel de análise psicosocial para explicar o comportamento social nunha sociedade multicultural e globalizada.

Competencias do título
Código Competencias do título
A2 Introducción a la psicología de los colectivos y grupos humanos.
B3 Capacidad de análisis y síntesis.
B12 Trabajo en equipo.
B26 Capacidades en reconocer el carácter global y local de los fenómenos sociales.
B27 Capacidades en reconocer la complejidad de los fenómenos sociales.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Introducción á psicoloxía dos colectivos e grupos humanos A2
Capacidade de análise e síntese B3
Trabajo en equipo. B12
Capacidades en reconocer el carácter global y local de los fenómenos sociales. B26
Capacidades en reconocer la complejidad de los fenómenos sociales. B27

Contidos
Temas Subtemas
1. INTRODUCCIÓN Á PSICOLOXÍA SOCIAL 1.1. Definición de Psicoloxía Social.
1.2. A Psicoloxía Social no contexto das Ciencias Sociais
1.3. Aspectos teóricos e evolución da Psicoloxía Social.
1.4. Métodos de investigación en Psicoloxía Social.
2. PERCEPCIÓN SOCIAL E DE PERSOAS. 2.1. Concepto.
2.2. O proceso de percepción de persoas.
2.3. Categorización social.
2.4. Formación e manexo de impresións.
2.5. Atribución de causalidade.
2.6. Comunicación non verbal.
3. COGNICIÓN SOCIAL. 3.1. Concepto.
3.2. Esquemas: mapas mentais para organizar a información social.
3.3. Heurísticos e procesamento automático.
3.4. Fontes potenciais de erro na cognición social.
3.5. Afecto e cognición.
4. ATITUDES. 4.1. Concepto.
4.2. Estructura das atitudes.
4.3. Propiedades das atitudes.
4.4. Formación de atitudes.
4.5. Funcións das atitudes.
4.6. Medición das atitudes.
4.7. Relación entre as atitudes e o comportamento.
4.8. Disonancia cognitiva.
4.9. Persuasión y cambio de actitudes.
5. ESTEREOTIPOS, PREXUIZO E DISCRIMINACIÓN. 5.1. Concepto.
5.2. Os estereotipos como representacións individuais e colectivas.
5.3. Natureza dos estereotipos.
5.4. Características dos estereotipos.
5.5. O enfoque psicosocial no estudio do prexuizo.
5.6. As causas do prexuizo.
5.7. Os efectos do prexuizo.
5.8. Prexuicios e discriminación
5.9. A redución dos prexuizos.
6. INFLUENCIA SOCIAL. 6.1. Concepto.
6.2. Principios básicos de influencia social.
6.3. Tácticas de influencia social.
6.4. Facilitación social.
6.5. Conformidade.
6.6. Obediencia á autoridade.
6.7. Outros mecanismos de influencia social.
7. CONDUTA AGRESIVA 7.1. Conduta agresiva. Conceptualizacin.
7.2. Teorías
7.3. O control da agresión
8. CONDUTA PROSOCIAL E ALTRUISMO. 8.1. Conduta prosocial
8.2. Altruismo.
8.3. Conceptos e teorías.
9. ATRACCIÓN INTERPERSONAL E RELACIÓNS SOCIAIS. 9.1. Atracción interpersonal
9.2. Relacións sociais
10. IDENTIDADE SOCIAL. 10.1. Identidade social. Conceptos básicos.
10.2. A teoría da categorización social.
10.3. A teoría da identidade social
10.4. O papel da lingua e da cultura na configuraciòn da identidade social
11. CAMPOS DE APLICACIÒN DA PSICOLOXIA SOCIAL 11.1. Psicoloxía Social Aplicada
11.2. Ambitos da Psicoloxía Social Aplicada
11. Traballo
12. Política
13. Saúde
14. Ciudade

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A2 B3 B26 B27 17 51 68
Discusión dirixida B3 B12 B26 B27 6 6 12
Estudo de casos B3 B12 B26 B27 6.5 13 19.5
Traballos tutelados A2 B3 B12 B26 B27 9 27 36
Presentación oral A2 B3 B12 B26 B27 0.5 5 5.5
Proba mixta A2 B3 2 6 8
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Discusión dirixida Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, coordinados por el profesor
Estudo de casos O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en grupo.
Traballos tutelados Cada alumno debe realizar, individualmente ou en grupo, un traballo tutelado polo profesor sobre temas da materia propostos polo alumno ou polo profesor.
Presentación oral Exposición verbal polo alumno en clase do traballo tutelado realizado.
Proba mixta Exame teórico-práctico dos contidos da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada realizarase de forma individual ou en grupo de traballo a petición do alumno nos traballos tutelados e en calquer aspecto da asignatura que sexa necesario. Neste senso pode desenvolverse tanto nas titorías como na aula cando a situación o requira.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Traballos tutelados A2 B3 B12 B26 B27 Avaliarase o desenvolvemento do traballo, a súa calidade, redacción e orixinalidade. 20
Proba mixta A2 B3 Valorarase a corrección das respostas. 60
Sesión maxistral A2 B3 B26 B27 A asistencia ás sesións maxistrais computará na avaliación final da materia. 10
Presentación oral A2 B3 B12 B26 B27 Valorarase a calidade da presentación, a claridade na exposición e o dominio do tema mostrado. 10
 
Observacións avaliación

A asistencia á que se fai referencia na metodoloxía de sesión maxistral faise extensiva ás outras metodoloxías presenciais recollidas no epígrafe de planificación (estudo de casos, discusión dirixida e traballo tutelado).

Para aprobar a asignatura será necesario ter contestado, a lo menos,  o 75% das  preguntas da  proba mixta. E obter, a lo menos, a calificación de 5 sobre 10 puntos nesta proba. 


Fontes de información
Bibliografía básica Morales, J.F. y Huici, C. (Dirs.) (2003). Estudios de Psicología Social.. Madrid: UNED.
Myers, D.G. (2004). Exploraciones de la Psicología Social (3ª ed.).. Madrid: McGrawHill.
Moya, M. y Rodríguez-Bailón, R. (2011). Fundamentos de Psicología Social.. Madrid: Pirámide.
Hewstone, M., Stroebe, W., Codol, J.P. y Stephenson, F.M. (Coords.) (1991). Introducción a la Psicología Social: una perspectiva europea.. Madrid: Ariel Psicología.
Morales, J.F. y Huici, C. (Eds.). (1989). Lecturas de Psicología Social.. Madrid: UNED
Romay Martínez, J. (Ed.). (2007). Perspectivas y retrospectivas de la Psicología Social en los albores del siglo XXI.. Madrid: Biblioteca Nueva.
Baron, R.A. y Byrne, D. (2005). Psicología Social (10ª ed.).. Madrid: Pearson Prentice Hall.
Morales, J.F., Moya, M., Gaviria, E. y Cuadrado, I. (Coord.). (2007). Psicología Social (3ª ed.).. Madrid: McGrawHill.
Hogg, M.A. y Vaughan, G.M. (2010). Psicología Social (5ª ed.).. Madrid: E. M. Panamericana.
Myers, D.G. (2005). Psicología Social (8ª ed.).. México: McGrawHill.
Romay Martínez, J. y García Mira, R. (Eds.). (2005). Psicología Social y problemas sociales.. Madrid: Biblioteca Nueva
Páez, D., Fernández, I., Ubillos, S. y Zubieta, E. (Coords.). (2004). Psicología Social, Cultura y Educación.. Madrid: Pearson Prentice Hall.
Gómez, E., Gavira, E. y Fernández, I. (Eds.). (2006). Psicología Social.. Madrid: Sanz y Torres.
Gómez, L. y Canto, J.M. (1997). Psicología Social.. Madrid: Pirámide.
León Rubio, J.M., Barriga, S., Gómez, T., González, B., Medina, S. y Cantero, F. (1998). Psicología Social. Orientaciones teóricas y ejercicios prácticos.. Madrid: McGrawHill.
Garrido, A. y Álvaro, J.L. (2007). Psicología Social: perspectivas psicológicas y sociológicas (2ª ed.).. Madrid: McGrawHill.
García Mira, R., Sabucedo, J.M. y Romay, J. (2002). Psicología y medio ambiente.. A Coruña: IAPS-AGEIP.
Taylor, S.E., Eplau, L.A. y Sears, D.O. (1997). Social Psychology (9ª ed.).. New Jersey: Prentice Hall.

 

Bibliografía complementaria

 


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Relacións grupais e intervención psicosocial/615G01405

Observacións
As calificacións obtidas nas diferentes probas correspondentes a primeira convocatoria serán gardadas para a segunda convocatoria.


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías