Identifying Data 2019/20
Subject (*) Social Structure and Social Change Code 615G01208
Study programme
Grao en Socioloxia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinador
Garcia Docampo, Manuel
E-mail
manuel.garcia.docampo@udc.es
Lecturers
Garcia Docampo, Manuel
E-mail
manuel.garcia.docampo@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Relaciones entre la población, los recursos y medio ambiente en su movimiento y estructura; y el estudio de las técnicas y métodos del análisis demográfico.
A12 Conocimiento de la especie humana a través de la cultura, parentesco y hábitat con especial atención a los pueblos preindustriales.
A14 Capacidades en elaborar, utilizar, e interpretar indicadores sociales e instrumentos de medición social.
A18 Capacidades en evaluar los proyectos de políticas públicas y de intervención social, así como sus resultados.
A23 Capacidades en evaluar los costes y beneficios ecológicos y sociales (presentes y futuros).
A32 Capacidades en contribuir al diseño de políticas públicas orientadas a abordar problemas sociales.
B14 Trabajo en un equipo de carácter interdisciplinar.
B16 Sensibilidad hacia temas medio ambientales.
B20 Conocimiento de otras culturas y costumbres.
B24 Habilidades para contextualizar e identificar los actores clave en cada situación.
B25 Capacidades para relacionar los conocimientos de la sociología y de otras disciplinas afines.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma.
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida.
C7 Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento da situación actual e evolución histórica do territorio, con especial atención ao caso galego A4
A12
B20
B24
B25
C3
C7
Formulación de hipóteses co territorio como variable, tanto dependente como indepedendente A4
A12
A18
A23
A32
B14
B16
B20
B24
B25
C1
C3
C7
Coñecer as técnicas e ferramentas de análise e intervención territorial, así como os marcos regulativos para a implementación de políticas de intervención A14
A18
A23
C3

Contents
Topic Sub-topic
1. Concepto de Estrutura 1.1. Da Socioloxía á Estrutura Social.
1.2. Obxecto de estudio da Estrutura Social
1.3. Diferentes aproximacións teóricas ó estudio da Estrutura Social
2. Tipoloxía e compoñentes das estruturas 2.1. Perspectiva posicional
2.2. Perpspectiva identitaria
2.3. Perspectiva dimensional
3. Estratificación e Clases Sociais 3.1. A formación dos principais paradigmas interpretativos
3.2. Paradigma marxista
3.3. O enfoque funcionalista
3.4. As propostas weberianas e neoweberianas
3.5. A revisión neomarxista
4. Mobilidade social 4.1. Conceptos
4.2. Análise e indicadores
4.3. Principais características dos procesos de mobilidade en España

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test A12 C1 C7 3 30 33
Guest lecture / keynote speech A1 A8 A9 B26 B27 C6 30 0 30
Problem solving A4 A14 A18 A23 A32 B14 B16 B20 B24 B25 C1 C3 C7 20 60 80
 
Personalized attention 7 0 7
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Exame da materia vista en clase
Guest lecture / keynote speech Exposición oral da/o profesor/a da materia
Problem solving Corrección de tarefas que semanalme deben realizar os/as alumnos/as

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Problem solving
Description
Atención en horas de titoría

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A12 C1 C7 Exame sobre a materia 90
Problem solving A4 A14 A18 A23 A32 B14 B16 B20 B24 B25 C1 C3 C7 Tarefas e exercicios propostos ao alumno para a realización en horas non presencias, corrixidos en aula en en titorías 10
 
Assessment comments

Dado que o 90% da nota é resultado da proba obxectiva (exames parciais), é imprescindible a superación dos mesmos para superiar a materia.
Haberá dous exames parciais, que deberán de superarse. Caso de non superarse algún deles, poderase recuperar na convocatoria ordinaria ao final do cuadrimestre. A esta convocatoria poderase acudir non só cos parciais pendentes (suspenso ou non presentado) dese ano académico, senón tamén se poderá tratar de "subir nota" no caso de telos superados (ese mesmo ano académico).

Para a convocatoria ordinaria de febreiro: No caso de no ter realizado e superado, nese ano académico, algún dos exames parciais, a superación da materia esixe presentarse con todo o temario, referido aos dous parciais.

Para a convocatoria extraordinaria de xullo: Todo o alumnado vai con toda a materia (mesmo aínda que tivera superado algún parcial nese mesmo ano académcio).

Os exames parciais fíxanse na aula na primeira quincena do cuadrimestre, e realízanse no horario da materia ou fóra do mesmo; en ningún caso se farán exames noutras datas para aquelas persoas que non puidensen acudir ao fixada pra celebración do parcial (mesmo aportando xustificante de grave imposibilidade). Isto mesmo vale para as convocatorias ordinarias e extraordinarias.
Non se poderá suplir o exame cun un traballo ou outro exercicio. 


Sources of information
Basic

CACHÓN RODRÍGUEZ, L. (1989): ¿Movilidad social o trayectorias de clase?. Madrid: CIS.

CARABAÑA MORALES, J.; GÓMEZ BUENO, C. (1996): Escalas de prestigio profesional; Madrid, CIS (Cuadernos Metodológicos, nº 19).

CARABAÑA, J. (ed.) (1995). Desigualdad y clases sociales. Un seminario en torno a E. O. Wright, Fundación Argentaria, Madrid.

CROMPTON, R. (1994): Clase y estratificación. Una introdución a los debates actuales. Tecnos, Madrid.

ECHEVERRÍA ZABALZA, J. (1999): La movilidad social en España (1940-1991); Madrid: Istmo.

ERIKSON, R., e GOLDTHORPE, J.H. (1993). The Constant Flux. A Study of Class Mobility in Industrial Societies. Oxford, Clarendon Press.

FEITO ALONSO, R. (1995). Estructura social contemporánea. Las clases sociales en los países industrializados. Madrid: siglo XXI.

GARCÍA DOCAMPO, M. (2000): El concepto y la medida de las desigualdades sociales. A Coruña: Servicio de Publicación da Universidade da Coruña.

GARCÍA FERRANDO, M. (Coord.) (1999): Pensar nuestra sociedad. Valencia, Tirant lo blanch.

GONZÁLEZ, J. J. (1992). Clases Sociales: Estudio comparativo de España y la comunidad de Madrid. Comunidad de Madrid.

HERNÁNDEZ DE FRUTOS, T. (1997): Para comprender las estructuras sociales; Pamplona: Verbo Divino.

HERNÁNDEZ, F. y MERCADÉ, F. (1986): Estructuras sociales y cuestión nacional en España, Ariel, Barcelona.

KERBO, H. R. (1998): Estratificación social y desigualdad. El conflicto de clases en perspectivas histórica y comparada. Madrid: McGraw-Hill

MARTÍNEZ, R. (1999): Estructura social y estratificación. reflexiones sobre las desigualdades sociales; Madrid: Miño y Dávila editores

MIGUEL, Jesús de M. (1998): Estructura y Cambio Social en España. Madrid, Alianza Editorial.

PRIOR, J. (Coord.) (2001), La sociedad española. Granada: Editorial Comares.

PUYOL, R. (ed.) (1999): Dinámica de la población española. Cambios demográficos en el último cuarto del siglo XX; Madrid: Síntesis.

REQUENA, M.; SALAZAR, L.; RADL, J. 2013. Estratificación Social. Madrid: McGrawHill

TEZANOS, J. F. (1988): “La estratificación social: Desigualdad y jerarquización” en S. del Campo, Tratado de Sociología, Madrid, Taurus (1992), pp. 287-318.

TEZANOS, J. F. (1988): “Principales teorías sobre estratificación social”, en S. del Campo, Tratado de Sociología, t.I., Madrid: Taurus, pp. 319-365.

WALLERSTEIN, I. 1974 e 1980. El moderno sistema mundial. Madrid, Siglo XXI (2 vol.), 1979 y 1984.

WRIGHT, E. O. (1985): Clases. Siglo XXI, Madrid, 1994.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Como cada semana vemos un tema novo e diferente, recoméndase un seguemento continuado da materia, lendo cada tema antes da clase, comentando as dúbidas en cada sesión e repasando cun maior afondamento despois de cada clase. É igualmente recomendable facer todos os exercicios non obrigartorios, xa que permiten unha mellor comprensión e apredizaxe da mateira. 



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.