Identifying Data 2017/18
Subject (*) Group relationships and psychosocial intervention Code 615G01405
Study programme
Grao en Socioloxia
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optativa 4.5
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Psicoloxía
Coordinador
López-Cortón Facal, Ana María
E-mail
ana.lopez-corton@udc.es
Lecturers
López-Cortón Facal, Ana María
E-mail
ana.lopez-corton@udc.es
Web
General description A materia de Relacións grupais e Intervención psicosocial pretende familiarizar ao alumno no coñecemento e manexo das ferramentas teóricas e metodolóxicas da Psicoloxía grupal e da intervención psicosocial en situacións conflitivas ou de necesidade. Neste sentido fíxanse como objetivosl introducilo no coñecemento dos temas de estudo e investigación e das áreas de intervención no comportamento grupal; familiarizalo co estudo da interacción social e as relacións humanas a través das condutas concretas que realizan as persoas tanto individualmente como en grupo.

Preténdese tamén analizar os contextos reais e simbólicos nos que se desenvolve a conduta grupal prestando atención aos procesos de percepción, atribución, actitudes, comportamentos e representacións resultantes, principalmente nunha sociedade aberta, multicultural e multilinguistica.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Introducción a la psicología de los colectivos y grupos humanos.
A36 Actitud de compromiso frente a los problemas sociales y culturales.
B3 Capacidad de análisis y síntesis.
B9 Reconocimiento a la diversidad y a la multiculturalidad.
B12 Trabajo en equipo.
B22 Liderazgo.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Reconocimiento a la diversidad y a la multiculturalidad B9 A2
B9
B22
Capacidad de análisis y síntesis B3 A2
B3
B9
B12
B22
Actitud de compromiso frente a los problemas sociales y culturales A36 A2
A36
B3
B9
Introducción a la psicología de los colectivos y grupos humanos A2 A2
A36
B9
B12
Reconocimiento a la diversidad y a la multiculturalidad B9 B9
B12
Liderazgo B22 B9
B12
B22
Trabajo en equipo B12 B12
B22

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1: LA REALIDAD DEL GRUPO Introducción a la Psicología de los Grupos. 2.- El continuo Interpersonal-Intergrupal. 3.- El grupo, escenario de la influencia. 4.- Funciones de los Grupos. 5.- Tipologías grupales.
TEMA 2: LA ESTRUCTURA DE GRUPO
1.- Componentes de la estructura grupal. 2.- Posiciones, estatus y roles. 3.- La naturaleza de las normas grupales. 4.- Las diversas acepciones de la cohesión.
TEMA 3: EL LIDERAZGO EN LOS GRUPOS 1.- Jefes, líderes y directivos. 2.- Poder, liderazgo e influencia. 3.- Carisma y visión en el liderazgo. 4.- Las habilidades de dirección.
TEMA 4: COOPERACIÓN, COMPETICIÓN Y RESOLUCIÓN DE CONFLICTOS EN LOS GRUPOS 1.- Condiciones de las relaciones intergrupales: la condición de identidad, la condición de interdependencia y la condición de estructura. 3.- Determinantes de la cooperación y el conflicto. 4.- La resolución de conflictos. 5.- Estrategias psicosociales contra la discriminación y el prejuicio.
TEMA 5: DISEÑO E IMPLEMENTACIÓN DE UN PROGRAMA DE INTERVENCIÓN 1.- Fases en el diseño de un programa de intervención
2.- Implimentación : de la iniciativa a la acción
3.- Estrategias para asegurar la implementación

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Case study B3 B9 B12 6.5 13 19.5
Directed discussion B3 7 7 14
Supervised projects A36 B12 7 21 28
Oral presentation B3 B22 2 10 12
Guest lecture / keynote speech A2 7 30 37
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Directed discussion Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Supervised projects Proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.
Oral presentation Intervención baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Oral presentation
Guest lecture / keynote speech
Description
Os estudiantes recibirán atención personalizada sempre que o necesiten. En calquer caso informarán periodicamente o profesor do estado do traballo

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A36 B12 Consistirá na realización de actividades de carácter práctico: resumenes sobre documentos analizados individualmente ou en grupo; procura e análise de información sobre temas e situacións sociais; identificación e tratamento de problemas cos procedementos pertinentes; interpretar resutados de traballos de investigación
realizados
60
Oral presentation B3 B22 Intervención baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica 20
Guest lecture / keynote speech A2 Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
20
 
Assessment comments

La nota final será la suma de todas las metodologías


Sources of information
Basic AGUILAR, M. J. (1991). Cómo animar un grupo. México: El Ateneo
SHAW, M. E. (1986). Dinámica de Grupo. Barcelona: Herder
CARTWRIGHT, D. y ZANDER, A. (1992). Dinámica de Grupos. México: Trillas
AYESTARÁN, S. (1996). El grupo como construcción social. Barcelona: Plural Ediciones
BOURHIS,R.Y.y LEYENS, J-PH . (1996). Estereotipos, discriminación y relaciones entre grupos. Madrid: Mc Graw-Hill
SCHAFERS, B. (1984). Introducción a la Sociología de los Grupos . Barcelona: Herder
ANZIEU, D. y MARTIN, J. (1997). La Dinámica de los Grupos Pequeños. Biblioteca Nueva: Madrid
BUENO, J. R. (1993). La intervención psicosocial. Programas y experiencias> . Madrid: Editorial Popular
ROMAY, J. (2005). Perspectivas y retrospectivas de la Psicología Social en los albores del siglo XXI.. Madrid: Biblioteca Nueva
HUICI, C. y MORALES, J. F. (2004). Psicología de los grupos. Madrid: UNED
GIL, F. y ALCOVER, J. M. (Eds.) (1999). Psicología de los grupos. Madrid: Pirámide
BLANCO, A., CABALLERO, A. y DE LA CORTE, L. (2004). Psicología de los Grupos Madrid. Madrid: Pearson
GONZÁLEZ, P. (1997). Psicología de los Grupos. Teoría y Aplicaciones. Madrid: Síntesis
SÁNCHEZ, J. C. (2002). Psicología de los grupos. Teorías, procesos y aplicaciones. Madrid: Mc Graw

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus
Social Psychology/615G01108

Other comments
As calificacións obtidas na primeira convocatoria serán gardadas para a segunda convocatoria


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.